Jak uvádí náš spolupracovník, který se na letošní Drinktec podrobněji zaměřil, důstojné zastoupení měla česká lahev např. v soutěži Beverage Innovation Award pořádané FoodBev Media, jejíž vítězové byli vyhlášeni právě na veletrhu Drinktec. Mezi 370 uchazeči ze 40 zemí v 29 kategoriích se hned v několika z nich probojovala do finále společnost Fakeer, s. r. o., se svým unikátně baleným energetickým nápojem. Nejvyšší ocenění sice nezískala, ale její výrobek o sobě dal v tvrdé konkurenci patřičně vědět. O ostatních obalových kategoriích a umístění v nich se dozvíte na straně 11. Zvláštní pozornost si zaslouží vítěz kategorie Nejlepší design obalu nebo etikety, společnost Ardagh Group (Francie) se čtyřmi miliony individuálně navržených a dekorovaných lahví Absolut Unique. Tento výrobek dokumentuje jeden z hlavních trendů dneška – různorodost.
Vzhledem k faktu, že každodenní boj se o zákazníka vyžaduje stále nová a neokoukaná obalová řešení, je další část říjnového vydání věnována obalovým a tiskovým technologiím. Právě ony umožňují realizovat individuálně navržený obal, který často rozhoduje o koupi produktu. Na Drinktecu tento trend potvrdila i očekávaná prezentace společnosti KHS, která zde uvedla svůj systém pro přímý potisk PET lahví Innoprint. Je navržen pro kapacitu 36 000 PET lahví za hodinu.
Balení a designu nejen nápojů budou věnovány odpolední workshopy na také očekáváném českém a slovenském obalovém kongresu OBALKO. Ten je již doslova přede dveřmi a bližší podrobnosti k jeho konání najdete na stranách 29–31. Všechny naše čtenáře na něj co nejsrdečněji zveme.
Ladislava Caisová