logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Německý distributor IT komponent Komsa nově využívá obalové řešení s integrovaným digitálním...
  • Produkty, jež online supermarket Košík.cz nabízí v rámci svojí nové privátní značky Čerstvě...
  • V plzeňském pivovaru Elektrárna kromě piva Kisseláč višeň a Kisseláč guave uvařili na léto také...
  • Ekodesign se netýká pouze oblasti packagingu. Obecně zohledňuje dopady produktu na životní...
  • Společnost hubergroup Print Solutions uvádí na trh vodou ředitelné barvy a laky pro přímý...

Aktivní radiofrekvenční značení zboží rozšiřuje možnosti prodeje

17. září 2013
Nezařazené 0
1440
Aktivní radiofrekvenční značení zboží rozšiřuje možnosti prodeje

Díky tomu, že koncoví prodejci jsou často dodavateli zboží objednaného online a zároveň fungují jako místo odběru i reklamace, šetří tím výrobce náklady a energii, které by musel vynaložit na vybudování další logistické infrastruktury. Koncový obchodník za to na oplátku dostane přístup na internetový trh a může tak rozšířit svoji zákaznickou základnu.

 

Konec duplicitních prodejů

Toto propojení však klade velké nároky na řízení zásob. Je nesmírně důležité v takovém obchodním vztahu mít přehled o tom kolik a jakých produktů je aktuálně dostupných ve webovém obchodu a zároveň dostupných u prodejce. Jinak se velice snadno může stát, že jsou uskutečněny dva obchody naráz a to tak, že ve chvíli, kdy si jeden zákazník kupuje produkt online, druhý si jej právě kupuje přímo v obchodu.

Vývojáři z Fraunhoferského institutu pro Odpovědnost a Mikro-integraci IZM spolupracují s dodavatelem logistických služeb gaxsys na jednoduchém a efektivním řešení. „Na produkty nyní zkoušíme aplikovat aktivní radiové moduly,“ vysvětluje Stefan Seifert, vývojář z institutu Fraunhofer IZM a dodává: „Tímto způsobem můžeme sledovat jak moc produktů je aktuálně ve skladu a to s absolutní přesností.“

 

RF čip, který komunikuje přímo s e-shopem

Radiofrekvenční štítek je složen z krytu se zabudovaným RF modulem, mikrokontrolérem, baterií a miniaturizovaným snímačem vibrací. Přímo na produkt je tento štítek připevněn až u koncového prodejce a na jeho čipu je uloženo pouze unikátní identifikační číslo. Pokud je čip přímo u obchodníka aktivován, začne okamžitě vysílat v pravidelných intervalech své ID do centrálního softwaru, který porovnává skladové zásoby a posílá data přímo do internetového obchodu.

Pokud tak je například v obchodě manipulováno s kusem oblečení, například proto, že si ho jde zákazník vyzkoušet, miniaturní senzor vibrací to rozpozná a vydá takový signál, který ve finále v e-shopu zablokuje konkrétní kus oblečení k prodeji. Poté co je produkt prodán, radio frekvenční štítek se nabije a může být použit znovu. V současnosti tento druh značení vydrží bez nabití v provozu více než 9 měsíců, což je pro většinu zboží naprosto dostačující, tudíž není potřeba je nabíjet jindy, než mezi prodeji.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required