logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...

Aktivní radiofrekvenční značení zboží rozšiřuje možnosti prodeje

17. září 2013
Nezařazené 0
1202
Aktivní radiofrekvenční značení zboží rozšiřuje možnosti prodeje

Díky tomu, že koncoví prodejci jsou často dodavateli zboží objednaného online a zároveň fungují jako místo odběru i reklamace, šetří tím výrobce náklady a energii, které by musel vynaložit na vybudování další logistické infrastruktury. Koncový obchodník za to na oplátku dostane přístup na internetový trh a může tak rozšířit svoji zákaznickou základnu.

 

Konec duplicitních prodejů

Toto propojení však klade velké nároky na řízení zásob. Je nesmírně důležité v takovém obchodním vztahu mít přehled o tom kolik a jakých produktů je aktuálně dostupných ve webovém obchodu a zároveň dostupných u prodejce. Jinak se velice snadno může stát, že jsou uskutečněny dva obchody naráz a to tak, že ve chvíli, kdy si jeden zákazník kupuje produkt online, druhý si jej právě kupuje přímo v obchodu.

Vývojáři z Fraunhoferského institutu pro Odpovědnost a Mikro-integraci IZM spolupracují s dodavatelem logistických služeb gaxsys na jednoduchém a efektivním řešení. „Na produkty nyní zkoušíme aplikovat aktivní radiové moduly,“ vysvětluje Stefan Seifert, vývojář z institutu Fraunhofer IZM a dodává: „Tímto způsobem můžeme sledovat jak moc produktů je aktuálně ve skladu a to s absolutní přesností.“

 

RF čip, který komunikuje přímo s e-shopem

Radiofrekvenční štítek je složen z krytu se zabudovaným RF modulem, mikrokontrolérem, baterií a miniaturizovaným snímačem vibrací. Přímo na produkt je tento štítek připevněn až u koncového prodejce a na jeho čipu je uloženo pouze unikátní identifikační číslo. Pokud je čip přímo u obchodníka aktivován, začne okamžitě vysílat v pravidelných intervalech své ID do centrálního softwaru, který porovnává skladové zásoby a posílá data přímo do internetového obchodu.

Pokud tak je například v obchodě manipulováno s kusem oblečení, například proto, že si ho jde zákazník vyzkoušet, miniaturní senzor vibrací to rozpozná a vydá takový signál, který ve finále v e-shopu zablokuje konkrétní kus oblečení k prodeji. Poté co je produkt prodán, radio frekvenční štítek se nabije a může být použit znovu. V současnosti tento druh značení vydrží bez nabití v provozu více než 9 měsíců, což je pro většinu zboží naprosto dostačující, tudíž není potřeba je nabíjet jindy, než mezi prodeji.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required