logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...

Aktivní radiofrekvenční značení zboží rozšiřuje možnosti prodeje

17. září 2013
Nezařazené 0
1088
Aktivní radiofrekvenční značení zboží rozšiřuje možnosti prodeje

Díky tomu, že koncoví prodejci jsou často dodavateli zboží objednaného online a zároveň fungují jako místo odběru i reklamace, šetří tím výrobce náklady a energii, které by musel vynaložit na vybudování další logistické infrastruktury. Koncový obchodník za to na oplátku dostane přístup na internetový trh a může tak rozšířit svoji zákaznickou základnu.

 

Konec duplicitních prodejů

Toto propojení však klade velké nároky na řízení zásob. Je nesmírně důležité v takovém obchodním vztahu mít přehled o tom kolik a jakých produktů je aktuálně dostupných ve webovém obchodu a zároveň dostupných u prodejce. Jinak se velice snadno může stát, že jsou uskutečněny dva obchody naráz a to tak, že ve chvíli, kdy si jeden zákazník kupuje produkt online, druhý si jej právě kupuje přímo v obchodu.

Vývojáři z Fraunhoferského institutu pro Odpovědnost a Mikro-integraci IZM spolupracují s dodavatelem logistických služeb gaxsys na jednoduchém a efektivním řešení. „Na produkty nyní zkoušíme aplikovat aktivní radiové moduly,“ vysvětluje Stefan Seifert, vývojář z institutu Fraunhofer IZM a dodává: „Tímto způsobem můžeme sledovat jak moc produktů je aktuálně ve skladu a to s absolutní přesností.“

 

RF čip, který komunikuje přímo s e-shopem

Radiofrekvenční štítek je složen z krytu se zabudovaným RF modulem, mikrokontrolérem, baterií a miniaturizovaným snímačem vibrací. Přímo na produkt je tento štítek připevněn až u koncového prodejce a na jeho čipu je uloženo pouze unikátní identifikační číslo. Pokud je čip přímo u obchodníka aktivován, začne okamžitě vysílat v pravidelných intervalech své ID do centrálního softwaru, který porovnává skladové zásoby a posílá data přímo do internetového obchodu.

Pokud tak je například v obchodě manipulováno s kusem oblečení, například proto, že si ho jde zákazník vyzkoušet, miniaturní senzor vibrací to rozpozná a vydá takový signál, který ve finále v e-shopu zablokuje konkrétní kus oblečení k prodeji. Poté co je produkt prodán, radio frekvenční štítek se nabije a může být použit znovu. V současnosti tento druh značení vydrží bez nabití v provozu více než 9 měsíců, což je pro většinu zboží naprosto dostačující, tudíž není potřeba je nabíjet jindy, než mezi prodeji.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required