Design výrobků, který bere v úvahu požadavky soudobého trhu, má často velký vliv i na materiál, z něhož jsou vyráběny. U potravinářských produktů to platí mnohonásobně, protože je třeba zohlednit nejen veškeré technické a technologické aspekty výroby v souladu s legislativní a estetickou stránkou, ale i s módními trendy ve spotřebitelských preferencích. A právě na ně byl zaměřen letošní ročník soutěže Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013, z něhož jsme pro vás vybrali především inovace, které souvisely s obaly.
Materiálům pro potravinářské obaly jsme se věnovali i na dalších stránkách. Šlopředevším o lepenku, kteráaktuálně reaguje nejen na základní potřeby obalu, ale i na rozšíření možností z hlediska designu včetně nových technologií umožňujících kašírovat vícevrstvé lepenky křížem, což dále umožňuje použít i levnější typy, o něž je zájem v souvislosti s úsporami, ke kterým tlačí potravináře trh. Naše reportáž je věnována dalšímu posunu ve výrobě potištěných obalů z vlnité lepenky pomocí přímého potisku. Podporou tohoto trendu je předpokládaný rozvoje flexotisku na zařízeních typu HQPP.
Nejen k vlnité lepence směřovaly prezentace na letošním workshopu PACKLOG, pořádaném již podruhé v rámci logistického kongresu EASTLOG. Kromě moderní technologie umožňující vytvářet kartonové obaly přesně na míru konkrétního produktu zde bylpředstaven i nápad na vratný a znovu použitelný přepravní obal na palety z netkané textilní fólie.Vedoucí pobočky Dachser Břeclav vysvětlil způsob řešení objednávky kontraktní logistiky a shrnul nástrahy, které mohou realizátora potkat – včetně nepředvídatelného lidského faktoru. „Ani ten nejlepší, nejdražší a nejodolnější obal nebude nikdy plně člověkuvzdorný,“ podotkl na závěr. Takže je třeba jen naprogramovat lidstvo a je to v kapse. Nebo snad v tašce, když jsme v obalové branži?