logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Když RFID kontroluje léčiva

3. srpna 2013
Nezařazené 0
1079
Když RFID kontroluje léčiva

 

Svět balení: Označovaní produktů RFID tagy je prozatím na našem trhu považováno za nákladnou záležitost. Vaše firma se rozhodla změnit tímto způsobem dosud používaný systém označování ve skladech. Co vás k tomu bezprostředně vedlo?

Ivo Filípek: V oblasti zdravotnictví působíme již mnoho let a během své existence jsme si vydobyli pozici na trhu založenou nejen na odborných znalostech a kvalitních produktech, ale i na úrovni služeb pro zákazníky a dobrých partnerských vztazích s nimi.

Stěžejním oborem naší činnosti je oftalmologie a estetická medicína, jejichž produkty dodáváme do téměř 160 zákaznických skladů po celé České republice a také na Slovensko. Řízení této činnosti vyžaduje vzhledem k charakteru distribuovaných produktů preciznost a bezpodmínečnou bezpečnost. Abychom mohli tyto požadavky zajistit, je naší snahou sjednotit systém vzájemných dodávek se zákazníky. Označení vybraných dražších produktů RFID tagy je tedy počátkem cesty k dosažení tohoto dlouhodobého cíle. Výhoda, tedy i úspora využití RFID technologie spočívá v několikanásobném zrychlení skladových procesů oproti manipulaci s produkty označenými pouze čárovým kódem.

 

SB: Proč modernizace ve skladech právě tímto způsobem?

Soňa Zvelebilová: K RFID řešení přistoupil NEOMED jako k další fázi řešení manipulace ve skladech, kterou již dlouhodobě vedl v čárovém kódu (používá UCC 128). Systém byl tedy již zavedený a používaný. Použití RFID celý systém zrychlil a zabezpečil jeho téměř nulovou chybovost.

Jan Slezák: Je třeba úzce spolupracovat s personálem na klinikách, aby z konsignačních skladů, které tam pro ně zřizujeme, zboží správně odebíral. Správně zde znamená dodržovat princip FEFO, tedy odebírat zboží podle data exspirace, nikoli tak, jak to přijde pod ruku. Některé naše produkty mají při vyšší ceně kratší dobu použitelnosti, třeba jen jeden rok. Při nesystematickém odebírání nám mohou ve skladech zůstávat prošlé výrobky.

I. F.: Riziko finančních ztrát je zde na nás, proto mu musíme předcházet. V konsignačních skladech by se měli pohybovat aktivní lidé, kteří nám průběžně hlásí stav zásob. Spotřeba zboží, která je dosud často hlášena např. po telefonu, se teď může zaznamenávat pouhým odečítáním RFID tagů a prostřednictvím mobilních terminálů odeslat on-line k nám. My ji zkontrolujeme a dodáme chybějící sortiment.

 

DSC_8286

Zleva: Ivo Filípek, managing director NEOMED, Soňa Zvelebilová, spolumajitelka firmy Codeware a Jan Slezák, logistic manager, NEOMED.

 

SB: Jak probíhá vlastní realizace?

J. S.: Jde o jedinečnou aplikaci RFID řešení při manipulaci s produkty ve skladech a při inventarizaci. Na příjmu je na požadovaný sortiment umístěn RFID tag a aplikací Mobile Store jsou do něho pomocí RFID čtečky uloženy údaje o zboží (kód, sériové číslo, exspirace, atd.).
Zároveň je tvořen podklad pro následné vytvoření příjemky v ERP systému. Převod na jiné sklady a výdej ze skladu probíhá na základě již existujících dokladů, kdy je podklad načten do systému CODEWARE Mobile Store. Vzhledem k přítomným RFID tagům je pak možné manipulovat s produkty hromadně bez nutnosti snímání kódů a šarží z každého jednotlivého balení zvlášť.

DSC_8328S. Z.: Pohyby ve skladech je pak možné provádět jak přenosným terminálem s připojeným RFID snímačem, tak hromadně stacionárním RFID terminálem. Hlavním přínosem je především skutečnost, že RFID tag nese informaci o datu spotřeby, čímž je zabezpečeno, že po datu spotřeby se zboží k výdeji nedostane. Výdej několik desítek kusů zboží trvá přibližně dvě sekundy. Proti původnímu vyskladňování každého produktu individuálně je zde velká časová úspora. Systém Mobile Store také zabezpečí jednoznačnou a bezchybnou kontrolu (datum spotřeby, kód produktu atd.) u výdeje.

 

SB: Z naší diskuse vyplynulo, že zavedení RFID technologie do vašich skladů pomáhá ve třech oblastech: při příjmu a výdeji ve skladu, při inventarizaci a při řízení konsignačních skladů u zákazníků. Bylo také řečeno, že je třeba systém sjednotit. Jak na tento požadavek reagují vaši dodavatelé a odběratelé?

I. F. : V naší branži neexistují takové striktní požadavky jako např. v retailu – snažíme se vyjít partnerům vstříc. Odběratelé dost často požadují zřízení konsignačního skladu, jehož provoz v naší režii je nákladná záležitost. Např. hodnota tohoto skladu u jednoho našeho odběratele přesahuje milion korun. A naši dodavatelé, tedy výrobci samozřejmě, nedělají nic, co nemusejí. Dostáváme i produkty v exkluzivně balené, ale bez identifikačního označení. Funguje zde marketing hezkého obalu, ovšem u lékaře pak může dojít k záměně produktů. To jsou věci, které nám ztěžují práci. Takže ideální by bylo v celé branži zakotvit značení legislativně jako povinnost. Pak bude moci pracovník z Neomedu pomocí softwaru od Codewaru bezpečně simulovat, co zákazníci odebrali a co potřebují. Samozřejmě tento systém nelze aplikovat na všechna zdravotnická pracoviště, ale velké firmy ho vítají.

S. Z.: Je to náročné, ale zavazující současně. A můžete si být jisti, že zákazníci, kteří budou na tomto systému participovat, už ke konkurenci nepůjdou. A cena nového RFID softwaru s příslušenstvím je dnes již srovnatelná se zaváděcími cenami při aplikaci čárových kódů a padá raketově dolů.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required