
Bude proto zajímavé všimnout si, jaké nápojové POP byly koncem loňského roku představeny na tradiční výroční konferenci Marketing-at-retail POPAI show. Součástí akce je již tradičně vyhlášení úspěšných POP ze soutěže o nejlepší komunikační prostředky na prodejních místech spojené s udílením cen POPAI Awards.
Zajímavější pro nás byly mimo jiné kategorie C (nealkoholické nápoje) a D (alkoholické nápoje a tabák. Soustředíme se přitom jen na ty výrobky, které prezentují nápoje v tekuté podobě, nikoliv práškové (čaje, kávy či jiné).
Zároveň soutěž názorně ukázala, jak často výrobci POP pracují nejen pro nadnárodní firmy jako celky, ale i pro jejich konkrétní zahraniční pobočky. Kromě českých firem či českých poboček nadnárodních společností stojí za zmínku i účast zahraničních výrobců, jako je polská ATS Display.
Společnost Dago vyvinula pro Budějovický Budvar stojan Somersby z kombinace kartonu a plastu na cider, lehký ovocný alkoholický nápoj, který se u nás teprve začíná prosazovat. Horní panel (tzv. topper) je měnitelný a stojan má – přihlédneme-li k použitým materiálům – velmi vysokou nosnost. foto3
Česká pobočka agentury Wilson & Brown vyvinula pro společnost Hubert J. E. do slovenských hypermarketů display na aperitiv Cinzano ze vstřikovaného a termoformovaného plastu ve tvaru lahve, který vychází ze standardního modelu Ellipse. Police jsou z levného vstřikovaného plastu s dlouhou životností a dobrou nosností, horní část (tzv. topkarta) z termoformovaného plastu se 3D efektem, doplněným samolepicími etiketami. Podstavou je termoformovaný plast se 3D efektem tvořícím logo podobně jako na skutečné lahvi.
Společnost Dago je také autorem piedestalu na irskou whisky Tullamore Dew pro společnost Stock z Plzně-Božkova. Piedestal byl vytvořen z dubového dřeva (stejného jako v sudech, v nichž tato whiskey zraje) a plastu v kombinaci s LED diodami při příležitosti uvedení nové lahve, kterou bude prezentovat v prémiových barech. Dubová podložka je doplněna masivním plexiblokem a LED osvětlením lahve, hran plexibloku i loga na podložce.
Do třetice Dago: originální stojan na pivo (Velkopopovický) Kozel z kovu a plastu byl vyvinut pro Pivovary Topvar. Jeho originální tvar je založen na zvlněné křivce (a vyskládání lahví připomíná kozí struky) s důrazem na snadnou manipulovatelnost s lahvemi ve stojanu. Konstrukce umožňuje i snadnou výměnu plastových komunikačních ploch.
V kategorii O (reklamní a dárkové předměty) nás zaujaly 3D štítky z červeného vrstveného plastu od společnosti Rathgeber, určené na lahve pro jubilejní řadu pivovaru Litovel pro jeho významné zákazníky. Materiál dobře přiléhající k zaoblenému hladkému podkladu podtrhuje tradiční design lahve.
Z hlediska nápojových obalů tentokrát zaujal i jeden z exponátů kategorie P (prostředky pro služby podpory prodeje). Permanentní display Can Cooler ve tvaru nápojové plechovky byl vyroben firmou ATS Display pro polskou a ukrajinskou pobočku Coca-Coly. Kovovou konstrukci s práškovým nástřikem doplňují vakuově tvarované části, vnitřní výztuhy a kovové držadlo. Jeho součástí jsou rovněž odnímatelná ramena, prostor pro papírové kelímky a pytle na odpadky. Vyrobeno bylo „ďábelských“ 666 kusů.