logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...
  • Rohlik.cz rozšiřuje sortiment privátní značky Yutto o rostlinná mléka Internetový prodejce...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise...
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...

Rozhovor: Pivo s ikonou mužnosti

1. listopadu 2012
Nezařazené 0
1075
Rozhovor: Pivo s ikonou mužnosti

Svět balení: Český spotřebitel většinou zaujímá konzervativní postoj k pivu ve všech jeho podobách. Navrhovat změny, ať už v chuti nebo v jeho vzhledu, vyžaduje velkou obezřetnost. Zdá se, že jde o velmi náročnou kategorii i z pohledu tvorby obalových designérů.

DSC_1862

Tanguy Prevot

Tanguy Prevot: Pro málo kategorií se navrhuje tak obtížně jako pro pivo ve střední a východní Evropě. Tyto velmi konzervativní trhy vyžadují poměrně přísné dodržování zažitých kodexů dané kategorie a tradičních motivů. Nemůže tedy jít o změny za každou cenu. Platí, že zákazník musí svůj oblíbený produkt identifikovat.

SB: Ovšem značky inovují i přes tato omezení. Jen tak mají šanci odlišit se v rámci vysoce konkurenčního trhu a získat pozornost v regálech obchodů. Patří mezi ně i značka Staropramen?

Evgeny Razzhivin: Poslední přepracování vzhledu pivních lahví této značky představuje největší pokus Staropramenu posunout kategorii vpřed – vyčistit etiketu, aktualizovat zažité motivy a využít pohledu spotřebitele, aby vznikla značka, která reaguje na potřeby své cílové skupiny. Spolupracoval jsem s tímto výrobcem i na předchozích řadách, takže mohu říci, že naše spolupráce se Staropramenem je příběh o posouvání hranic.

SB: Aktualizovaný design má představovat novou definici mužnosti. Z čeho jste vycházeli a jaké prostředky jste použili?

Evgeny Razzhivin, Senior Designer

Evgeny Razzhivin

E. R.: Jako základ jsme použili výzvu: Probuď v sobě chlapa! Takže i když je značka Staropramen stále zaměřena především na mladé muže, kteří se baví v tradičních chlapských kulisách a situacích, existuje i prostor pro méně primitivní přístup, kde mužnost není zastíněna tupým buranstvím.

T. P. Při hledání způsobu jak „v sobě probudit chlapa“ se designérský tým CG snažil zapracovat do stylu značky tři hlavní myšlenky. Vytvořit mnohem symboličtější značku, najít způsoby, jak do ní vnést hmatový vjem – vyjádřit hodnoty nejen designovými prvky, ale i zapojením dalších smyslů, a nakonec mít jistotu, že se neztratí tradice a odkaz, které už značka má.

SB: Jaká je tedy legenda stylu inovované řady lahví?

E. R.: Výsledný styl, jak ho vyjadřuje především obal, obsahuje množství 2D a 3D prvků. Obal stále používá vertikální etiketu – to je významná změna, jejímž průkopníkem byl Staropramen už před lety (a od té doby byl nesčetněkrát napodobován). Logo na výšku je určitým výrazem maskulinity. „S“ funguje jako jedinečný symbol pro značku. Logo předešlé řady bylo umístěno stranou, kdežto nyní zaujímá ústřední pozici. Název a znak písmene S se stávají skutečnou ikonou značky. Mnoho kvalitativních prvků se nyní přesunulo na samotnou lahev do série reliéfů a nového uspořádání, které je osobité i výrazné.

T. P.: Samostatný blok se značkou je nyní mnohem čistší a modernější, má stylový a flexibilní tvar. Po dokončení základního stylu lahve připravila Cocoon Group také jednotný manuál značky.

DSC_1983SB: Nový design Staropramenu úspěšně balancuje na hraně mezi náležitostmi kategorie a posouváním hranic. Dopad této inovace se již – podle informací zákazníka – projevil ve zvýšení prodejů v celé republice.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required