logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 5/2011 OBALY A…: „Obal pro děti má svá specifika,“

1. září 2011
Nezařazené 0
675

říká Miroslav Kotík, majitel firmy Efko – karton

Tradiční českou značku uvedla na náš trh po více než třiceti letech společnost Efko – karton, s. r. o., loni v srpnu. Za jediný rok dokázala obnovit popularitu této legendární hračky, jejíž oblíbenost potvrzuje zvyšující se křivka prodeje. Ta motivuje výrobce stále k novým konceptům, o nichž jsme hovořili s majitelem firmy Miroslavem Kotíkem.

Svět balení: Vaše společnost slaví rok od uvedení IGRÁČKA na český trh a figurka IGRÁČEK oslavuje 35 let od svého vzniku. Z čeho máte za uplynulý rok největší radost?
Miroslav Kotík: Celkově jsme velmi spokojeni. Všechny plány a přání, které jsme si předsevzali a ve které jsme doufali, se nám povedly. Uvedli jsme na trh IGRÁČKA tak, aby se mu vrátila zpět popularita a povědomí, jež měl kdysi. Máme velkou radost, že si opět zasluhuje dostatečné pozornosti lidí, což dokazují nejen vysoká čísla prodaných kusů v rámci českého a slovenského trhu, ale také hojná účast na zábavním odpoledni ve Žlutých lázních, které jsme uspořádali k prvním narozeninám inovovaného IGRÁČKA.

SB: Praktické a vizuálně přitažlivé jsou obaly, do nichž jsou jednotlivé kolekce balené, ať už se jedná o atraktivní kufříky nebo papírové krabičky s výrazným designem. Máte v plánu rozšířit trh o další typy balení – například z recyklovaných materiálů?
M. K.: Vzhledem k tomu, že jsme obalová firma, o obaly našich výrobků se samozřejmě zajímáme a sledujeme jejich možnosti i dopad na prodej. V současné době chceme uvést na trh novinku v podobě uzavřených krabic, v nichž odstartujeme druhou kolekci IGRÁČKOVÝCH aut. Doposud jsme balili postavičky a jejich doplňky do otevřených krabic. Výhoda pro zákazníky spočívala především v tom, že viděli, jak daný produkt skutečně vypadá, co si kupují. Navíc si mohli postavičku osahat, takže vnímali hračku nejen očima, ale i hmatem, dokázali si lépe představit, z jakého materiálu je vyrobena, jak je příjemná do ruky. Na druhou stranu se díky snadné dostupnosti ztrácely figurky z krabic i přes důkladné upevnění. Důsledkem byly nepříjemnosti při prodeji, sortiment zůstával na pultech neúplný, výrobky se vracely. Proto jsme se rozhodli najít řešení a navrhli jsme zajímavý obal, jehož podstata je v uzavřené krabici s vnitřní vložkou. Nový typ balení bude disponovat poutavým designem s moderně řešeným vizuálem, který přehledně zobrazí kompletní výrobek včetně všech doplňků. Nezanedbatelný bonus je, že zavřený box umožní určité zlevnění výrobku, protože jeho výroba je méně pracná, a tudíž levnější. Plánujeme přesto prodávat obě krabice paralelně a pečlivě sledovat, jaký vliv na prodej budou mít jednotlivé typy obalů.
S recyklovanými obaly zatím nepočítáme. Na recyklovaný papír totiž nelze použít kvalitní grafiku, a tedy poutavé barvy ani perfektní design. Obal pro děti má jasná specifika, kromě jiného musí disponovat výraznými barvami a celkově přitažlivým vizuálem. Děti chtějí být vtahovány do světa fantazie a IGRÁČEK jim pomáhá splnit jejich sny. Chceme tedy pracovat s kvalitními materiály, aby byl výrobek hezký, a tudíž dobře prodejný. Přesto na ochranu životního prostředí myslíme. Připravujeme kolekci postaviček s ekologickou tematikou v rámci edukativního vzdělávání. Máme v plánu navrhnout jednu řadu, která by měla být o vzdělávání k ekologii, a formou hry ukazovat, jak se chovat k životnímu prostředí.

SB: Slibujete také kolekci pro dospělé. Na co se můžeme těšit?
M. K.: Připravovanou kolekci pro dospělé zatím pracovně nazýváme IGRÁČCI EMO. Nejedná se o figurky, které by jako u současného sortimentu pro děti ztvárňovaly profese. Naším cílem bylo navrhnout postavičky vzbuzující nejrůznější emoce nebo je spojit s významnými událostmi v životě člověka, jako jsou svátky, narozeniny, svatba. IGRÁČCI EMO by zkrátka měli přinášet radost i dospělým.

Šárka Dumbrovská

Box 1:
Miroslav Kotík

Jeho původním oborem je průmyslová automatizace. V roce 1993 založil firmu Efko jako distribuční velkoobchod hraček. Díky zkušenostem a zájmu o výrobu začal v roce 1995 s výrobou vlastního sortimentu společenských her a hraček. V roce 1999 byly výrobní prostory firmy v Novém Veselí vybaveny moderní technologií a produkce výrazně vzrostla. Rok 2004 se pojí se založením společností Efko – karton, s. r. o., jako přímé nástupnické organizace původní firmy Miroslav Kotík – Efko.

Box 2:
Efko – karton, s. r. o.
Společnost byla založena v roce 1993 a jako výrobce hraček působí Efko na českém trhu již od roku 1995. V roce 2009 prošly produkty celkovým rebrandingem. Nová moderní podoba obalů podtrhuje celkovou snahu společnosti o neustálé inovace a respektování stále náročnějšího vkusu zákazníků. Efko má několik hlavních segmentů výroby hraček. Vlastní výrobu, která obsahuje vzdělávací společenské hry a licenční tvorbu realizovanou ve spolupráci se zahraničními a českými výtvarníky známých filmů a seriálů pro děti. Třetím segmentem výroby je konstrukční stavebnice ROTO. V srpnu 2010 přibyl ještě inovovaný IGRÁČEK.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required