logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Rozbalíme to s Martinem Václavíkem, zakladatelem společnosti Lokni Český a slovenský obalový trh...
  • Inspirace z Francie: Čokolády Beau Cacao v obalech ala Art Deco Za další Inspirací ze Světa...
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Král sýrů slaví stovku. Nadělil si limitovanou edici obalů Pod značkou Král sýrů ochutnali čeští...
  • Balení v Notinu postupně přebírají automatické linky Online prodejce Notino začal v pandemii...

SB 5/2011 OBALY A…: „Obal pro děti má svá specifika,“

1. září 2011
Nezařazené 0
747

říká Miroslav Kotík, majitel firmy Efko – karton

Tradiční českou značku uvedla na náš trh po více než třiceti letech společnost Efko – karton, s. r. o., loni v srpnu. Za jediný rok dokázala obnovit popularitu této legendární hračky, jejíž oblíbenost potvrzuje zvyšující se křivka prodeje. Ta motivuje výrobce stále k novým konceptům, o nichž jsme hovořili s majitelem firmy Miroslavem Kotíkem.

Svět balení: Vaše společnost slaví rok od uvedení IGRÁČKA na český trh a figurka IGRÁČEK oslavuje 35 let od svého vzniku. Z čeho máte za uplynulý rok největší radost?
Miroslav Kotík: Celkově jsme velmi spokojeni. Všechny plány a přání, které jsme si předsevzali a ve které jsme doufali, se nám povedly. Uvedli jsme na trh IGRÁČKA tak, aby se mu vrátila zpět popularita a povědomí, jež měl kdysi. Máme velkou radost, že si opět zasluhuje dostatečné pozornosti lidí, což dokazují nejen vysoká čísla prodaných kusů v rámci českého a slovenského trhu, ale také hojná účast na zábavním odpoledni ve Žlutých lázních, které jsme uspořádali k prvním narozeninám inovovaného IGRÁČKA.

SB: Praktické a vizuálně přitažlivé jsou obaly, do nichž jsou jednotlivé kolekce balené, ať už se jedná o atraktivní kufříky nebo papírové krabičky s výrazným designem. Máte v plánu rozšířit trh o další typy balení – například z recyklovaných materiálů?
M. K.: Vzhledem k tomu, že jsme obalová firma, o obaly našich výrobků se samozřejmě zajímáme a sledujeme jejich možnosti i dopad na prodej. V současné době chceme uvést na trh novinku v podobě uzavřených krabic, v nichž odstartujeme druhou kolekci IGRÁČKOVÝCH aut. Doposud jsme balili postavičky a jejich doplňky do otevřených krabic. Výhoda pro zákazníky spočívala především v tom, že viděli, jak daný produkt skutečně vypadá, co si kupují. Navíc si mohli postavičku osahat, takže vnímali hračku nejen očima, ale i hmatem, dokázali si lépe představit, z jakého materiálu je vyrobena, jak je příjemná do ruky. Na druhou stranu se díky snadné dostupnosti ztrácely figurky z krabic i přes důkladné upevnění. Důsledkem byly nepříjemnosti při prodeji, sortiment zůstával na pultech neúplný, výrobky se vracely. Proto jsme se rozhodli najít řešení a navrhli jsme zajímavý obal, jehož podstata je v uzavřené krabici s vnitřní vložkou. Nový typ balení bude disponovat poutavým designem s moderně řešeným vizuálem, který přehledně zobrazí kompletní výrobek včetně všech doplňků. Nezanedbatelný bonus je, že zavřený box umožní určité zlevnění výrobku, protože jeho výroba je méně pracná, a tudíž levnější. Plánujeme přesto prodávat obě krabice paralelně a pečlivě sledovat, jaký vliv na prodej budou mít jednotlivé typy obalů.
S recyklovanými obaly zatím nepočítáme. Na recyklovaný papír totiž nelze použít kvalitní grafiku, a tedy poutavé barvy ani perfektní design. Obal pro děti má jasná specifika, kromě jiného musí disponovat výraznými barvami a celkově přitažlivým vizuálem. Děti chtějí být vtahovány do světa fantazie a IGRÁČEK jim pomáhá splnit jejich sny. Chceme tedy pracovat s kvalitními materiály, aby byl výrobek hezký, a tudíž dobře prodejný. Přesto na ochranu životního prostředí myslíme. Připravujeme kolekci postaviček s ekologickou tematikou v rámci edukativního vzdělávání. Máme v plánu navrhnout jednu řadu, která by měla být o vzdělávání k ekologii, a formou hry ukazovat, jak se chovat k životnímu prostředí.

SB: Slibujete také kolekci pro dospělé. Na co se můžeme těšit?
M. K.: Připravovanou kolekci pro dospělé zatím pracovně nazýváme IGRÁČCI EMO. Nejedná se o figurky, které by jako u současného sortimentu pro děti ztvárňovaly profese. Naším cílem bylo navrhnout postavičky vzbuzující nejrůznější emoce nebo je spojit s významnými událostmi v životě člověka, jako jsou svátky, narozeniny, svatba. IGRÁČCI EMO by zkrátka měli přinášet radost i dospělým.

Šárka Dumbrovská

Box 1:
Miroslav Kotík

Jeho původním oborem je průmyslová automatizace. V roce 1993 založil firmu Efko jako distribuční velkoobchod hraček. Díky zkušenostem a zájmu o výrobu začal v roce 1995 s výrobou vlastního sortimentu společenských her a hraček. V roce 1999 byly výrobní prostory firmy v Novém Veselí vybaveny moderní technologií a produkce výrazně vzrostla. Rok 2004 se pojí se založením společností Efko – karton, s. r. o., jako přímé nástupnické organizace původní firmy Miroslav Kotík – Efko.

Box 2:
Efko – karton, s. r. o.
Společnost byla založena v roce 1993 a jako výrobce hraček působí Efko na českém trhu již od roku 1995. V roce 2009 prošly produkty celkovým rebrandingem. Nová moderní podoba obalů podtrhuje celkovou snahu společnosti o neustálé inovace a respektování stále náročnějšího vkusu zákazníků. Efko má několik hlavních segmentů výroby hraček. Vlastní výrobu, která obsahuje vzdělávací společenské hry a licenční tvorbu realizovanou ve spolupráci se zahraničními a českými výtvarníky známých filmů a seriálů pro děti. Třetím segmentem výroby je konstrukční stavebnice ROTO. V srpnu 2010 přibyl ještě inovovaný IGRÁČEK.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště LPR – La Palette Rouge Czech Republic, nejmladší z dceřiných společností LPR, předního poskytovatele paletového poolingu v Evropě, v srpnu 2023 úspěšně přestěhovala a spustila své servisní středisko v Kněževsi. Změna působiště přichází ruku v ruce s lepší dostupností, modernizací depa, rozšířením skladových […]

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required