Poskytovatel logistických služeb, společnost FM Logistic, získala na přelomu roku 2010 nového klienta – společnost Unilever. Základními požadovanými službami byly skladování, distribuce a repacking pro chlazené, ambientní a HPC zboží.
Výsledek tenderu se odvíjel od zkušeností s obdobnými klienty, úrovně a flexibility služeb, možnosti logistické synergie, schopnosti realizace projektů podobného rozsahu, a v neposlední řadě také finanční stability společnosti FM Logistic. K zahájení distribuce naskladněného zboží došlo v průběhu května až srpna 2011.
Pro klienta byl postaven nový areál pro skladování chlazeného zboží 2–8 °C s regulovatelnou vlhkostí vzduchu. Tento sklad byl vybudován tak, aby splňoval přísná bezpečnostní opatření s ohledem na minimální spotřebu energií.
Teploty odpovídají sortimentu
Přesun skladových zásob se uskutečnil mezi 23. 5. 2011 a 1. 8. 2011. Nejprve bylo navezeno HPC zboží, následně ambientní potraviny, a nakonec chlazené potraviny.
Možnost skladování potravinového zboží v ambientním skladu odpovídá teplotnímu rozpětí od 5 do 25 °C s maximální vlhkostí 75 %. Mezi tyto výrobky patří například čaje či různé typy instantního zboží. Chlazený sklad naopak umožňuje skladování náročnějšího zboží citlivého na teplotu. Teplotní rozpětí v chlazeném skladu je 2–8 °C s možností řízení úrovně vlhkosti (v tomto případě max. 65 %). Mezi takové druhy zboží patří například majonézy, dresinky a margaríny.
Zboží osobní péče a hygieny je skladováno v prostorách s teplotní hranicí od 5 do 25 °C. Pro zachování kvality zboží je omezena vlhkost na maximálně 75 %. Tyto výrobky jsou silně aromatické, a proto jsou řádně odděleny od potravinových výrobků. ADR výrobky, tedy hořlaviny, jsou skladovány na základě přísných nadstandardních bezpečnostních opatření, jakými jsou zabezpečení proti výbuchu a podobně.
Společnost FM Logistic převzala v rámci smlouvy zodpovědnost za plánování, optimalizaci dopravy a společné nakládky.
Repackingové služby se širokým záběrem
Obrat repackingových služeb vzrostl s příchodem nového klienta o celých 100 %. Mezi hlavními požadavky společnosti Unilever byla jednoduchost a efektivita, dostatečné kapacity, plná sledovatelnost a dohledatelnost zboží a řízení všech materiálů a komponentů ze strany logistického providera.
FM Logistic umožňuje v rámci repackingových služeb využití různých teplotních režimů, oddělení zón HPC a potravin, zpracování objednávek i do 24 hodin a on-line přístup k databázi (stav objednávky apod.). Pro společnost Unilever se v rámci repackingu provádí kromě jiného i balení do slabé a silné fólie, příprava vánočních balíčků, páskování a štítkování, i stavba a instalace stojanů v rámci merchandisingu zboží na obchodech.
Nový klient, vyrovnanější aktivity
S příchodem nového klienta podíl aktivit FM Logistic značně vyrostl, což odpovídá strategii společnosti. Transport v současné době činí 29 % z obratu, skladování 26 %, repacking se zvýšil na 16 % a handling ustálil na 29 %. Obrat v dopravě vzrostl o 59 %, na čemž má Unilever 67% podíl. Obrat repackingu vzrostl o 53 %, zde je podíl Unileveru celých 100 %.
„Získáním takto prestižního klienta jsme potvrdili svou konkurenceschopnost na českém i slovenském trhu, a to jak servisem, tak cenově. Vzhledem k významu společnosti Unilever je naše firma schopna růstu a dlouhodobé prosperity. Naše flexibilita a rychlý rozvoj reflektující potřeby nového zákazníka z nás dělají silného a perspektivního partnera na poli logistických providerů,“ shrnuje Vladimír Kvítek, generální manažer pro ČR a SROV.
Ladislava Caisová
Box:
FM Logistic v ČR
Společnost FM Logistic rozšířila své působení na území České republiky v roce 1996, kdy zahájila provoz na vlastní platformě v Tuchoměřicích. Na Slovensku zprovoznila společnost první, tehdy ještě pronajatý, sklad v Topoľčanech v roce 1999. V roce 2005 přesunula FM Logistic své aktivity z Topoľčan do vlastního skladu v Seredi. Kromě skladovacích aktivit poskytuje FM Logistic v Čechách a na Slovensku svým klientům služby copackingu a co-manufacturingu a tuzemskou i mezinárodní dopravu.