logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 5/2011 LOGISTIKA: FM Logistic pro Unilever

1. září 2011
Nezařazené 0
1497

Poskytovatel logistických služeb, společnost FM Logistic, získala na přelomu roku 2010 nového klienta – společnost Unilever. Základními požadovanými službami byly skladování, distribuce a repacking pro chlazené, ambientní a HPC zboží.

Výsledek tenderu se odvíjel od zkušeností s obdobnými klienty, úrovně a flexibility služeb, možnosti logistické synergie, schopnosti realizace projektů podobného rozsahu, a v neposlední řadě také finanční stability společnosti FM Logistic. K zahájení distribuce naskladněného zboží došlo v průběhu května až srpna 2011.
Pro klienta byl postaven nový areál pro skladování chlazeného zboží 2–8 °C s regulovatelnou vlhkostí vzduchu. Tento sklad byl vybudován tak, aby splňoval přísná bezpečnostní opatření s ohledem na minimální spotřebu energií.

Teploty odpovídají sortimentu
Přesun skladových zásob se uskutečnil mezi 23. 5. 2011 a 1. 8. 2011. Nejprve bylo navezeno HPC zboží, následně ambientní potraviny, a nakonec chlazené potraviny.
Možnost skladování potravinového zboží v ambientním skladu odpovídá teplotnímu rozpětí od 5 do 25 °C s maximální vlhkostí 75 %. Mezi tyto výrobky patří například čaje či různé typy instantního zboží. Chlazený sklad naopak umožňuje skladování náročnějšího zboží citlivého na teplotu. Teplotní rozpětí v chlazeném skladu je 2–8 °C s možností řízení úrovně vlhkosti (v tomto případě max. 65 %). Mezi takové druhy zboží patří například majonézy, dresinky a margaríny.
Zboží osobní péče a hygieny je skladováno v prostorách s teplotní hranicí od 5 do 25 °C. Pro zachování kvality zboží je omezena vlhkost na maximálně 75 %. Tyto výrobky jsou silně aromatické, a proto jsou řádně odděleny od potravinových výrobků. ADR výrobky, tedy hořlaviny, jsou skladovány na základě přísných nadstandardních bezpečnostních opatření, jakými jsou zabezpečení proti výbuchu a podobně.
Společnost FM Logistic převzala v rámci smlouvy zodpovědnost za plánování, optimalizaci dopravy a společné nakládky.

Repackingové služby se širokým záběrem
Obrat repackingových služeb vzrostl s příchodem nového klienta o celých 100 %. Mezi hlavními požadavky společnosti Unilever byla jednoduchost a efektivita, dostatečné kapacity, plná sledovatelnost a dohledatelnost zboží a řízení všech materiálů a komponentů ze strany logistického providera.
FM Logistic umožňuje v rámci repackingových služeb využití různých teplotních režimů, oddělení zón HPC a potravin, zpracování objednávek i do 24 hodin a on-line přístup k databázi (stav objednávky apod.). Pro společnost Unilever se v rámci repackingu provádí kromě jiného i balení do slabé a silné fólie, příprava vánočních balíčků, páskování a štítkování, i stavba a instalace stojanů v rámci merchandisingu zboží na obchodech.

Nový klient, vyrovnanější aktivity
S příchodem nového klienta podíl aktivit FM Logistic značně vyrostl, což odpovídá strategii společnosti. Transport v současné době činí 29 % z obratu, skladování 26 %, repacking se zvýšil na 16 % a handling ustálil na 29 %. Obrat v dopravě vzrostl o 59 %, na čemž má Unilever 67% podíl. Obrat repackingu vzrostl o 53 %, zde je podíl Unileveru celých 100 %.
„Získáním takto prestižního klienta jsme potvrdili svou konkurenceschopnost na českém i slovenském trhu, a to jak servisem, tak cenově. Vzhledem k významu společnosti Unilever je naše firma schopna růstu a dlouhodobé prosperity. Naše flexibilita a rychlý rozvoj reflektující potřeby nového zákazníka z nás dělají silného a perspektivního partnera na poli logistických providerů,“ shrnuje Vladimír Kvítek, generální manažer pro ČR a SROV.

Ladislava Caisová

Box:
FM Logistic v ČR
Společnost FM Logistic rozšířila své působení na území České republiky v roce 1996, kdy zahájila provoz na vlastní platformě v Tuchoměřicích. Na Slovensku zprovoznila společnost první, tehdy ještě pronajatý, sklad v Topoľčanech v roce 1999. V roce 2005 přesunula FM Logistic své aktivity z Topoľčan do vlastního skladu v Seredi. Kromě skladovacích aktivit poskytuje FM Logistic v Čechách a na Slovensku svým klientům služby copackingu a co-manufacturingu a tuzemskou i mezinárodní dopravu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required