logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...

SB 3/2011 AKTUÁLNÍ TÉMA – VELETRHY: iF packaging award 2011

1. května 2011
Nezařazené 0
904
SB 3/2011 AKTUÁLNÍ TÉMA – VELETRHY: iF packaging award 2011

Trh brzy ovládnou obaly, které berou v úvahu udržitelnost a ochranu přírodních zdrojů, konstatovala porota iF packaging award 2011. Na odborníky udělalo obzvláštní dojem pět exponátů, jimž udělili Zlatou cenu iF, předanou během slavnostního ceremoniálu v den zahájení veletrhu interpack.

Balení nemusí nutně znamenat plýtvání zdroji a materiály. Prostá redukce obalu nepřináší vždy ty nejlepší výsledky, ale můžete jasně vidět, že skutečně existuje snaha vyvíjet obaly přátelské k životnímu prostředí. Vítězné výrobky často dosahují svých cílů, protože vycházejí z myšlenek minimalismu. Jsou vskutku mimořádně kvalitní, a především jednoduše a čistě navržené, řekli porotci iF packaging award 2011. K vidění byla řada působivých výrobků z mnoha různých oblastí obalového designu. Obzvlášť zajímavé bylo zkoumat návrhy z Asie, protože pocházejí z jiné kulturní oblasti a samozřejmě jsou naprosto odlišné od těch evropských. Výrobci, vývojáři a návrháři obalů, obalové grafiky, obalových materiálů a strojů mohli přihlašovat své produkty do šesti kategorií iF packaging award 2011: 01. spotřebitelské balení, 02. displeje + přepravní balení, 03. obalová grafika, 04. obalové materiály, 05. balicí stroje / zařízení a 06. koncepty obalů. Spolu s celkovou kvalitou návrhu porota posuzovala hlavně hlediska jako dokončování, volba materiálu, stupeň inovace, dopad na životní prostředí, funkčnost, ergonomie, vizualizace zamýšleného účelu, bezpečnost a hodnota značky / branding.

Pět Zlatých cen
Produkt: odtrhávací víčko OptiLift®
Kategorie: 01. spotřebitelské balení
Firma/výrobce: Ardagh Group, Dublin, Irsko
Návrh: Ardagh Group, Impress SA Centre R&D de Crosmières, La Flèche Cedex, Francie
Díky prolisu pro prst pod kroužkem je otevírání plechovek skutečně snadné: je to prosté a užitečné konstrukční řešení. Tento jednoduchý konstrukční prvek nesmírně zlepšuje funkčnost obalu, a to bez zvýšení nákladů. V jednoduchosti je síla!

Produkt: skleněná lahev Gize
Kategorie: 01. spotřebitelské balení
Firma/výrobce: C.M.W. Canadian Mineral Water Development S.A., Lucemburk, Lucembursko
Návrh: Achim Bach, reklamní agentura zweipunktnull gmbh, Föhren, Německo
Přihlášený exponát Gize profituje z moderní typografie a čistého designu. Tato esteticky působící skleněná láhev (použitá pro vysoce kvalitní vodu, která je nabízena v několika příchutích) si nás skutečně získala. Štíhlé tělo láhve dokonale padne do ruky.

Produkt: obal na výrobek Wild Bag® Box
Kategorie: 01. spotřebitelské balení
Firma/výrobce: winwood48 KG, Freiburg, Německo
Návrh: Joseph Pölzelbauer, Simone Pölzelbauer, identis GmbH, joseph pölzelbauer design group, Freiburg, Německo
Skvělý nápad! Díky obalu zůstává divoká zvěř na těchto taškách pod kontrolou. Výrobek je částečně viditelný, ale současně i chráněný. Hranice mezi obalem a obsahem se stírá. Úžasný obalový design.

Produkt: odnosné obaly holyfields
Kategorie: 03. obalová grafika
Firma/výrobce: Holyfields Restaurant GmbH & Co. KG, Düsseldorf, Německo
Návrh: loved GmbH, Hamburk, Německo

Fast food je fenoménem současnosti: konzumovat za pochodu nezdravé jídlo se zdá být příkazem doby. Právě to chce řešit výro- bek Holyfieldsu: nabídnout více času na požitky a zdravější stravu. Nová koncepce se jasně vymezuje od mainstreamových fastfoodových restaurací a je také velmi soudržná, dotažená až po obal. Pestré, lákavé, informativní: fotografie s ručně kreslenými ilustracemi a malou informativní vysvětlivkou vytvářejí harmonický celek, zvou vás k přečtení a zpomalení.

Produkt: vestavná tiskárna redcube pro balicí stroje
Kategorie: 05. balicí stroje a zařízení
Firma/výrobce: Hapa AG, Christoph Staub BU redcube, Volketswil, Švýcarsko
Návrh: Kay Saamer, ksp. Kay Saamer Product Design, Ober Ramstadt, Německo
Co se týká oblasti balicích strojů, pak tato tiskárna, prvek, který lze vestavět do balicích strojů, představuje novou a zvláštní úroveň kvality. Přístroj je obvykle a přehledně uspořádán, s hladkými – a tudíž hygienickými – povrchy. Ač byl redukován na samu podstatu, je to opravdový charakter!

lc

Box:
Porota zasedala už v lednu

Aby důkladně zvážila své rozhodnutí, sešla se porota už v lednu 2011. Letos 114 účastníků z 24 zemí přihlásilo celkem 203 výrobků, ceny byly uděleny 59 z nich. Vítězné exponáty v čele s pěti výherci Zlatých cen byly vystaveny během veletrhu interpack.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required