Letošní interpack, který se konal v Düsseldorfu ve dnech 12. – 18. května, byl podle hodnocení 2700 vystavovatelů jedním z nejúspěšnějších ve své 53leté historii. Devatenáct zcela obsazených pavilonů navštívilo 166 tisíc odborných návštěvníků, z nichž téměř tři čtvrtiny tvořili manažeři s rozhodovacími pravomocemi.
Více než 100 000 z celkového počtu odborných návštěvníků přicestovalo ze zahraničí. To odpovídá podílu vyššímu než 60 %. Veletržní nabídku hodnotili návštěvníci kladně. Určujícími tématy vystavených exponátů byly udržitelnost, bezpečnost a produkty denní spotřeby.
Vzhledem k paralelně probíhající soutěži Eurovision Song Contest se návštěvnický model veletrhu interpack posunul. Řada odborníků přicestovala teprve 14. května po finále písňové soutěže, která se konala v Aréně v bezprostřední blízkosti výstaviště.
Save Food – expozice i komunikační platforma
Ke spokojenosti letošních účastníků veletrhu přispěly také volba a ztvárnění vybraných témat.
Premiéra iniciativy Save Food se zaměřila na celosvětové ztráty potravin. Uspořádala ji společnost Messe Düsseldorf ve spolupráci s Organizací OSN pro výživu a zemědělství FAO ve dnech 16. a 17. května. Kongresu se zúčastnilo více než 300 pozvaných odborníků z celého světa. Zástupci potravinářského řetězce – od výrobců přes průmysl obalů až k obchodu –, ale také zástupci z politiky a společenských i nevládních organizací ocenili možnost podílet se na tomto kritickém dialogu. Mezi řečníky, kteří objasňovali z různých zorných úhlů danou problematiku, nechyběla kromě jiných spolková ministryně výživy, zemědělství a ochrany spotřebitelů Ilse Aigner, někdejší šéfka programu životního prostředí OSN a předsedkyně Etické komise, nedávno založené spolkovou kancléřkou Angelou Merkelovou, Klaus Töpfer a starostka indické metropole Mumbai Shraddha Shridhar Jadhav.
„Úspěch iniciativy Save Food ukazuje, že jsme jako Messe Düsseldorf uvedli naši obalovou show do souvislostí, díky nimž se mohou zapojit také oblasti, které působí mimo obor balení. Uvedli jsme do chodu dialog o jednom z nejdůležitějších témat naší doby. Budeme je ve spolupráci s FAO dále rozvíjet. Dohodli jsme se na tom se zástupcem generálního ředitele FAO panem Traoré,“ bilancoval Werner Matthias Dornscheidt, předseda představenstva Messe Düsseldorf. Již v říjnu letošního roku bude expozice Save Food, která byla k vidění na veletrhu interpack, představena v sídle FAO v Římě v rámci týdne World Food Day.
Inovační Quality of life
Innovationparc Packaging a jeho motto Quality of Life spojil ve svých pěti sekcích témata Zdraví, Smysly, Estetika, Jednoduchost a Identita účastníky celého zhodnocovacího řetězce. Ti představili speciálně pro tuto přehlídku vyvinuté Best Practices a vize budoucnosti. Vzniklo tak jedinečné fórum s nabídkou kreativních myšlenek. Mnoho návštěvníků bylo navíc dobře připraveno a obracelo se na jednotlivé vystavovatele se zcela konkrétními podněty.
Metal Packaging Plaza
V centrálním přednáškovém prostoru této expozice se konala řada prezentací, v hale se setkávali výrobci se zájemci o kovové obalové materiály. Spokojenost s průběhem akce vyjádřily i zúčastněné oborové svazy kovových obalů VMV a Empac.
Podrobnější informace z jednotlivých firemních expozic připravujeme pro srpnové vydání SB.
Ladislava Caisová
(zpracováno z materiálů Messe Düsseldorf)