Sedmý ročník kongresu a veletrhu PCD, který se konal 8. a 9. února 2011 v Cité des Sciences et de l’Industrie v Paříži, završilo slavnostní udílení cen. Před publikem složeným z nadšených odborníků bylo rozdáno 13 ocenění.
Závěrečný ceremoniál kladl důraz na „obalové inovace“ a „vzájemný soulad – složení – kompatibilita obalu“. Aby mohly výrobky soutěžit, musely být uvedeny na evropský trh mezi 1. prosincem 2009 a 31. prosincem 2010. O ocenění rozhodovala nezávislá porota složená z novinářů a odborníků na obaly v oblasti parfumerie a kosmetiky. Letos byly nejvýše hodnoceny významné technické inovace a nové způsoby manipulace.
Sedm držitelů ceny
Sprchový gel Bleu, Chanel – kategorie Péče
Sprchový gel Bleu, stejně elegantní jako naprosto identický obal parfému Bleu, okouzlil porotu svým uzávěrem typu flip top a jednoduchou manipulací. Už žádné lovení víček po koupelně! Uzávěr vyrobila firma SAF, láhev vytvořila firma Pinard. Pouzdro a vlna pocházejí od firem Wauters a Nicollet.
Pudr Terracotta 4 Seasons, Guerlain – kategorie Make-up
V návrhu studia Ora Ito se zhmotnila prvotní idea, podle níž by jedinečnost a luxus měly být vyjádřeny pudrem. Rafinovaný tvar a průhledné víčko zastínily ostatní exponáty. Z technického hlediska je základna jediným výliskem typu overmold, horní díl (nejsložitější část pouzdra) je složen z pěti komponentů a kroužek drží vše pohromadě. Guerlain děkuje svému dodavateli – firmě Albéa.
Rtěnka Wanted Rouge, Helene Rubinstein – kategorie Make-up
Dosáhnout jedním pohybem neodolatelné přitažlivosti – takový nápad formulovaly marketingové týmy značky Helene Rubinstein. Uvolnění rudé rtěnky z pouzdra zatlačením na horní část obalu bylo shledáno jako velmi elegantní nová forma manipulace, a tu chtěla porota ocenit. Jedním z dodavatelů je Cosfibel.
Řasenka Lash Queen Sexy Blacks, Helene Rubinstein – kategorie Make-up
Týmy značky Helene Rubinstein mají ve zvyku vytvářet obaly na make-up, které připomínají šperky. Oceněná řasenka to jenom potvrzuje. Pouzdro zahalené do tvarované černé krajky je přesně tak sexy, jak nás přesvědčuje marketingové sdělení: „push-up objem pro smyslné křivky, sexy tvary“. Už zdobení tuby představovalo pro technický tým velkou výzvu. Krajku vyrobil Seidel a jeho partneři za použití sítotiskové techniky završené flockováním.
Parfém Voyage, Hermés – kategorie Pánské a unisex parfémy
Pod designem je podepsán Philippe Mouquet. Při tvorbě tohoto flakonu čerpal inspiraci z mechanismu kapesní lupy. Bezprecedentní technická obtíž spočívala ve vytvoření „třmenu“ otáčejícího se kolem skleněné lahvičky. Řešení představuje virtuální osa z 2 mm hliníku uložená v dutině v láhvi. Flakon navíc může být plněn opakovaně. Dodavatelé/partneři: SGD a Verreries Pochet et du Courval (sklo), Pivaudran (hluboké tažení), Ipack (vstřikování a kompletace) a CNP Vaudreil (balení).
Parfém Fleur de cristal, Lalique – kategorie Dámský parfém
K oslavě 150. výročí narození Reného Laliqua se týmy této proslulé značky rozhodly použít konvalinky, symbol obnovy, který tvůrce fascinoval. Problém spočíval v tom, jak ponořit jejich malé zvonečky do horních partií flakonu. Lahvička s čistými liniemi, v níž jako by plavaly kvítky, naprosto splňuje zadání. Není vidět ani jediný bod vstřiku. Poděkování patří firmám Pochet (sklo), VPI (horní segment ze surlynu), Rexam (rozprašovač) a Cartondruck (kartonová skládačka).
Parfém L’air du Temps, Nina Ricci – kategorie Kolekce / dárková kazeta
Ručně foukaný flakon Lalique obsahuje cenami ověnčený parfém. Byl vytvořen speciálně k 60. výročí proslulé řady Air du temps značky Nina Ricci. Jeho design je skutečným výkonem techniky. Obtížné řízení tloušťky a chladnutí černého skla, první etuje z lepenky potažené lesklým vinylem, druhá etuje z černě lakovaného dřeva vystlaná hedvábím, ražba za horka atd. Edice L’air du Temps od Niny Ricci se zapíše do dějin PCD Awards. Dodavatelé: C Group/LF Beauty (lakovaná dřevěná etuje), ECR1 (ochranný obal) a Lalique.
Šest zvláštních uznání
-
korektor vrásek Repair wear Laser Focus, Clinique – kategorie Péče
-
(vzorek řasenky) High Impact Mascara, Clinique – kategorie Make-up
-
parfém L’eau d’Issey pour homme, Issey Miyake – kategorie Pánské a unisex parfémy
-
parfém Untitled, Martin Margiela – kategorie Pánské a unisex parfémy
-
parfém Flower by Kenzo s opakovaným plněním, Kenzo – kategorie Dámské parfémy
-
kolekce Les Or (rozjasňující péče Midnight Star Collector a pudr na tvář a tělo s rozprašovačem Or Impérial), Guerlain – kategorie Kolekce / dárková kazeta
Ladislava Caisová
(zpracováno s použitím materiálů a fotografií agentury Oriex Communication)