logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 2/2011 OBALY A INOVACE: Ceny PCD 2011

1. března 2011
Nezařazené 0
621
SB 2/2011 OBALY A INOVACE: Ceny PCD 2011

Sedmý ročník kongresu a veletrhu PCD, který se konal 8. a 9. února 2011 v Cité des Sciences et de l’Industrie v Paříži, završilo slavnostní udílení cen. Před publikem složeným z nadšených odborníků bylo rozdáno 13 ocenění.

Závěrečný ceremoniál kladl důraz na „obalové inovace“ a „vzájemný soulad – složení – kompatibilita obalu“. Aby mohly výrobky soutěžit, musely být uvedeny na evropský trh mezi 1. prosincem 2009 a 31. prosincem 2010. O ocenění rozhodovala nezávislá porota složená z novinářů a odborníků na obaly v oblasti parfumerie a kosmetiky. Letos byly nejvýše hodnoceny významné technické inovace a nové způsoby manipulace.

Sedm držitelů ceny
Sprchový gel Bleu, Chanel – kategorie Péče
Sprchový gel Bleu, stejně elegantní jako naprosto identický obal parfému Bleu, okouzlil porotu svým uzávěrem typu flip top a jednoduchou manipulací. Už žádné lovení víček po koupelně! Uzávěr vyrobila firma SAF, láhev vytvořila firma Pinard. Pouzdro a vlna pocházejí od firem Wauters a Nicollet.

Pudr Terracotta 4 Seasons, Guerlain – kategorie Make-up
V návrhu studia Ora Ito se zhmotnila prvotní idea, podle níž by jedinečnost a luxus měly být vyjádřeny pudrem. Rafinovaný tvar a průhledné víčko zastínily ostatní exponáty. Z technického hlediska je základna jediným výliskem typu overmold, horní díl (nejsložitější část pouzdra) je složen z pěti komponentů a kroužek drží vše pohromadě. Guerlain děkuje svému dodavateli – firmě Albéa.

Rtěnka Wanted Rouge, Helene Rubinstein – kategorie Make-up
Dosáhnout jedním pohybem neodolatelné přitažlivosti – takový nápad formulovaly marketingové týmy značky Helene Rubinstein. Uvolnění rudé rtěnky z pouzdra zatlačením na horní část obalu bylo shledáno jako velmi elegantní nová forma manipulace, a tu chtěla porota ocenit. Jedním z dodavatelů je Cosfibel.

Řasenka Lash Queen Sexy Blacks, Helene Rubinstein – kategorie Make-up
Týmy značky Helene Rubinstein mají ve zvyku vytvářet obaly na make-up, které připomínají šperky. Oceněná řasenka to jenom potvrzuje. Pouzdro zahalené do tvarované černé krajky je přesně tak sexy, jak nás přesvědčuje marketingové sdělení: „push-up objem pro smyslné křivky, sexy tvary“. Už zdobení tuby představovalo pro technický tým velkou výzvu. Krajku vyrobil Seidel a jeho partneři za použití sítotiskové techniky završené flockováním.

Parfém Voyage, Hermés – kategorie Pánské a unisex parfémy
Pod designem je podepsán Philippe Mouquet. Při tvorbě tohoto flakonu čerpal inspiraci z mechanismu kapesní lupy. Bezprecedentní technická obtíž spočívala ve vytvoření „třmenu“ otáčejícího se kolem skleněné lahvičky. Řešení představuje virtuální osa z 2 mm hliníku uložená v dutině v láhvi. Flakon navíc může být plněn opakovaně. Dodavatelé/partneři: SGD a Verreries Pochet et du Courval (sklo), Pivaudran (hluboké tažení), Ipack (vstřikování a kompletace) a CNP Vaudreil (balení).

Parfém Fleur de cristal, Lalique – kategorie Dámský parfém
K oslavě 150. výročí narození Reného Laliqua se týmy této proslulé značky rozhodly použít konvalinky, symbol obnovy, který tvůrce fascinoval. Problém spočíval v tom, jak ponořit jejich malé zvonečky do horních partií flakonu. Lahvička s čistými liniemi, v níž jako by plavaly kvítky, naprosto splňuje zadání. Není vidět ani jediný bod vstřiku. Poděkování patří firmám Pochet (sklo), VPI (horní segment ze surlynu), Rexam (rozprašovač) a Cartondruck (kartonová skládačka).

Parfém L’air du Temps, Nina Ricci – kategorie Kolekce / dárková kazeta
Ručně foukaný flakon Lalique obsahuje cenami ověnčený parfém. Byl vytvořen speciálně k 60. výročí proslulé řady Air du temps značky Nina Ricci. Jeho design je skutečným výkonem techniky. Obtížné řízení tloušťky a chladnutí černého skla, první etuje z lepenky potažené lesklým vinylem, druhá etuje z černě lakovaného dřeva vystlaná hedvábím, ražba za horka atd. Edice L’air du Temps od Niny Ricci se zapíše do dějin PCD Awards. Dodavatelé: C Group/LF Beauty (lakovaná dřevěná etuje), ECR1 (ochranný obal) a Lalique.

Šest zvláštních uznání

  • korektor vrásek Repair wear Laser Focus, Clinique – kategorie Péče
  • (vzorek řasenky) High Impact Mascara, Clinique – kategorie Make-up
  • parfém L’eau d’Issey pour homme, Issey Miyake – kategorie Pánské a unisex parfémy
  • parfém Untitled, Martin Margiela – kategorie Pánské a unisex parfémy
  • parfém Flower by Kenzo s opakovaným plněním, Kenzo – kategorie Dámské parfémy
  • kolekce Les Or (rozjasňující péče Midnight Star Collector a pudr na tvář a tělo s rozprašovačem Or Impérial), Guerlain – kategorie Kolekce / dárková kazeta

Ladislava Caisová
(zpracováno s použitím materiálů a fotografií agentury Oriex Communication)

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required