Aktuální generace vozíků ETX pro třístranné zakládání s bočně sedícím řidičem je na trhu již od roku 2001. Man-down vozíky, použitelné v úzkých uličkách, dostaly nový facelift a byly vybaveny nejnovějšími technologiemi.
V březnu 2011 uvedl Jungheinrich na trh facelift svého „man-down“ vozíku typu ETX 513/515. Jedná se o vozíky pro třístranné zakládání s bočně sedícím řidičem. Tyto vozíky jsou nasazovány v úzkých uličkách, kde jsou zakládány a vykládány celé palety bez vychystávání. „Díky faceliftu je tato generace vozíků pro úzké uličky nyní technicky na stejné úrovni jako naše kombinované vysokozdvižné vozíky,“ vysvětluje Sebastian Riedmaier, vedoucí produktového managementu systémových vozíků u firmy Jungheinrich.
Skladová navigace pro efektivní logistické procesy
Důležitým cílem při technické inovaci man-down vozíků byla kompatibilita se skladovou navigací Jungheinrich. „V důsledku neustále rostoucích nároků na výkonnost logistických řetězců je téma výkonu překládky stále důležitější,“ uvádí Sebastian Riedmaier. Ve střednědobém horizontu lze sotva docílit optimalizace vozíků pouze prostřednictvím normálních technických parametrů. „Skutečně významného efektu lze dnes dosáhnout pouze efektivními procesy.“ Jejich důležitým předpokladem je skladová navigace Jungheinrich pro úzké uličky. Skladová navigace obsahuje modul pro zvýšení efektivity ve skladu s úzkými uličkami, uvedený na trh počátkem roku 2009 firmou Jungheinrich. „Praktická měření prokázala, že se skladovou navigací lze zvýšit výkon překládky až o 25%, přirozeně v závislosti na prostředí,“ uvedl Sebastian Riedmaier.
Vysokozdvižný vozík přesně najíždí k paletovým místům
Využití modulu skladové navigace je umožněno díky RFID technologii. Transpondéry, uložené v podlaze v definovaných vzdálenostech, poskytují vozíku pro úzké uličky, vybavenému modulem skladové navigace, permanentně informaci o poloze. Řídicí jednotka vozíku přijímá úkoly ze systému správy skladu. Logistické rozhraní Jungheinrich na terminálu vozíku zajišťuje „překlad“ dat. „Tak vozík přesně zjistí cílovou polohu, řidič musí pouze přidat plyn,“ vysvětluje Sebastian Riedmaier. Vozík potom dojede k příslušnému paletovému místu nejrychlejší trasou a pouze s nezbytně nutnou spotřebou energie.
mk., lc