POPAI CE uspořádala již čtvrtý ročník soutěže POPAI STUDENT AWARD o nejlepší studentský design POP materiálu podle zadaného briefu od konkrétních partnerů − zadavatelů reklamy. Soutěž se za dobu své existence stala jedním ze zajímavých a úspěšných projektů s významným nárůstem počtu soutěžních prací i jejich kvality. Partnery soutěže byly tentokrát společnosti Coca-Cola HBC Česká republika, Mars Czech, POS Media ČR a Soare sekt.
Soutěže se účastní studenti středních a vysokých odborných a uměleckých škol se specializací na marketingovou podlinkovou komunikaci v České republice a na Slovensku. V loňském ročníku soutěže se poprvé objevily i práce polských studentů.
Tři různá zadání….
Zadáním společnosti Coca-Cola bylo navrhnout vhodnou POP aplikaci, která má zajistit zajímavé vystavení a prezentaci chlazených produktů 3 Coke 0,25 l Slim Can s cílem jednak podpořit nábor nových spotřebitelů a druhotně navýšit frekvenci nákupů a objemů produktů Coca-Cola, Coca-Cola zero a Coca-Cola light 0,25 l Slim Can v segmentu Off Premise – tradiční trh.
Brief společnosti Mars Czech se týkal kampaně na podporu prodeje, která staví na novém konceptu Snickers Nutcase. Design navrhovaného POP materiálu má komunikovat tento nový koncept netradičním způsobem, aby vzbudil pozornost, byl zapamatovatelný a byl odlišující a specifický pro značku Snickers. Požadovaným typem POP prostředku byl trvalý podlahový stojan určený k umístění ke stěně nebo v kombinaci dvou displejů zády k sobě.
Požadavkem dalšího zadavatele – společnosti Soare sekt − bylo vytvořit prodejní stojan v rámci celorepublikové kampaně v in-store na podporu prodeje nového produktu při jeho uvedení na trh. Cílem bylo upozornit v místě prodeje na nová vína ze Zaječí s lehce čitelnou etiketou se zajíčkem. Značka Vinařství Zaječí představuje mladé moderní vinařství, které dodává na trh lehká a svěží vína. Prodejní stojan by měl emotivně navázat na logo společnosti a měl by výrazně zaujmout svou kreativitou a originálním pojetím v místě prodeje.
… tři vítězné projekty
Odborná porota vybírala vítěze z více než 40 přihlášených studentských návrhů.
V kategorii POP materiálu dle briefu společnosti Coca-Cola HBC Česká republika zvítězila práce Solar Slim Can Anny Pavkové z UTB ve Zlíně. Tvar i barevnost tohoto navrhovaného POP kopírují styl Slim Can Coca-Cola. POP prezentuje chlazený nápoj a dovoluje zákazníkovi díky měnící se lentikulární fólii nahlédnout do nitra vychlazené plechovky. Prezentace vychlazeného nápoje s ledem a citronem má navodit chuť na osvěžující nápoj. POP umístěné na lednici zaujme otáčecím systémem s proměnlivými obrazy.
Jako nejlepší v kategorii Design POP materiálu dle briefu společnosti Mars Czech, s. r. o., byl vyhodnocen návrh Nutcase POP, jehož autorem je Aleš Lukašík (UTB Zlín).
Autor navrhl stojan pro tyčinky Snickers, který dodržuje nový a svěží vizuál, jenž je nejpatrnější v TV spotu Nutcase.
Stojanu nechybějí řetězy. V reklamě je na řetězu zavěšen ostřelovaný snowboard, v tomto případě slouží jako nosič výměnného reklamního banneru. Součástí stojanu je dominantní betonový sloup (imitace), vruty s matkou, na nichž jsou položeny krabice s tyčinkami. Boky stojanu jsou polepeny žlutočernými šipkami tak, jak je tomu v prostředí staré továrny v TV spotu. Horní část (s grafikou) je navržena z pohybujících se obrázků (lentikulární fólie). Při průchodu obchodem tento efekt zaručeně upoutá zákazníkovu pozornost.
Na prvním místě se v kategorii Design POP materiálu dle briefu Soare sekt, a. s., umístila pod názvem POP display pro Vinařství Zaječí práce Kristíny Filové.
Hlavním cílem práce bylo vytvoření funkčního stojanu na víno, který je použitelný v prostoru. Celý produkt vychází ze dvou částí kvůli lepší funkčnosti a stabilitě. Stojan je navržený tak, aby pojal 36 lahví, přičemž v jedné z jeho částí je možnost umístit 18 lahví. Konstrukce se skládá z více k sobě nalepených částí, které však vycházejí z jednoho tvaru a rozměru. Jsou doplněné o vrchní a spodní část stojanu. Originalita a funkčnost stojanu spočívají v možnostech vybírat a vkládat lahve z každé strany.
Vítězové soutěže převzali ocenění během listopadového galavečera POPAI AWARDS.
Daniela Krofiánová, POPAI CE