Ve dnech 10. – 12. 11. 2010 proběhl v Norimberku veletrh nápojového průmyslu. Mezinárodního setkání specialistů z oblasti výroby, balení a distribuce nápojů se zúčastnilo 1348 vystavovatelů a 32 617 expertů technického i obchodního zaměření.
„Ozdravení ekonomiky přineslo nejen lepší atmosféru během tří výstavních dnů, ale přivedlo mnoho manažerů k rozhodnutí investovat do nového vybavení,“ říká Rolf Keller, člen vedení NürnbergMesse. Z celkového počtu vystavovatelů hodnotí 93 % svou účast jako úspěšnou, 94 % navázalo nové obchodní kontakty a 91 % doufá v následující uzavření obchodu. Podíl návštěvníků z oblasti korporativního a obchodního managementu vzrostl na 36 %, nárůst byl pozorovatelný i u výzkumu, vývoje a designu. Nejvíce se jich zajímalo o nové technologie (57 %), o suroviny (41 %) a dále o laboratorní vybavení, management energií, obalové materiály, služby, marketing, vybavení pro catering a logistiku nápojů.
Inovace v každé hale
V hale 7a, sponzorované Spolkovým ministerstvem pro hospodářství a technologie, prezentovalo své výsledky 28 mladých inovativních společností. Studio 55 International z Rantrumu představilo nová reklamní média. V pavilonu Energie a voda, organizovaném ve spolupráci s Technickou univerzitou v Mnichově, vystavovalo nové technologie přes 20 dodavatelů a poskytovatelů služeb. Aquafine GmbH z Elmshornu předvedlo zařízení pro dezinfekci vody za pomoci UV paprsků. Pavilon Budoucnost nápojového průmyslu 20XX, na jehož přípravě se podílel Versuchs- und Lehranstalt für Brauerei (Institut výzkumu a vzdělávání pro pivovarnictví), hostil kolem dvanácti firem, které přinesly nová řešení pro snižování nákladů, zvyšování produkce a efektivní logistiku. Zeno Track GmbH z Vídně zaujal především velké společnosti svým sledovacím systémem pro vysokozdvižné vozíky.
European Beer Star Award
Do mezinárodní soutěže vyhlášené Private Brauereien Bayern, asociací bavorských soukromých pivovarů, spolu s dalšími německými a evropskými federacemi bylo přihlášeno 955 značek piva. V Doemens Akademie ochutnávalo a hodnotilo vzorky 88 expertů z 21 zemí. Rozhodovala spotřebitelská kritéria: jak pivo vypadá, jaký pocit vyvolává v ústech, jak chutná, jsou naplněna typická kritéria typu piva… Pivo bylo posuzováno ve 44 kategoriích – od lehkého piva po novou kategorii „ultrasilné pivo“. Také vystavovatelé a návštěvníci se mohli do soutěže zapojit. Ochutnávali medailová piva a zvolili Oblíbená piva spotřebitelů. Zlato od nich získal Adriaen Brouwer Dark Gold, NV Brouwerij Roman, Oudenaarde (Belgie), stříbro Meinel’s Weizenbock, Familienbrauerei Meinel GmbH, Hof (Německo) a bronz Störtebeker Roggen-Weizen, Stralsunder Brauerei, Stralsund (Německo).
Příště i s PET pointem
Na základě spolupráce s veletrhem Drinktec bude na Brau Beviale od roku 2011 k vidění obdoba mnichovského PET pointu. Tento segment vykazuje výjimečně rychlý rozvoj. Volker Kronseder, předseda Německé asociace zpracovatelů potravin a obalových strojů (VDMA-Fachverband Nahrungsmittelund Verpackungsmaschinen), k tomu říká: „Spolupráce v PET segmentu nám skvěle vyhovuje, bude přínosem pro průmysl a samozřejmě také pro oba veletrhy.“
Gabriela Karczubová
(zpracováno z materiálů Messe Nürnberg)