
Ve dnech 12. – 18. května 2011 se opět po třech letech setkají v Düsseldorfu odborníci z celého světa, aby si prohlédli novou nabídku strojů, obalů a obalových materiálů. Veletrh obalové techniky naváže na ten předcházející z roku 2008, kdy vystavovatelé obsadili s nabídkou obalových řešení a s nimi souvisejících procesů pro sektor potravin a nápojů, cukrovinek a pečiva, farmacie a kosmetiky, nepotravinářského spotřebního i průmyslového zboží všech 19 hal düsseldorfského výstaviště.
Náplň veletrhu bude v příštím roce rozdělena do čtyř oborů:
-
Balicí stroje a zařízení – stroje pro výrobu obalových a pomocných obalových prostředků, stroje pro mytí a sterilizaci obalových prostředků, plnicí a dávkovací stroje, stroje pro tvarování, plnění a uzavírání obalů, vakuové balicí stroje, stroje pro balení s ochrannou atmosférou, váhové systémy, kompletní balicí linky atd.
-
Obalové materiály, obalové prostředky a pomocné obalové prostředky – materiály pro výrobu obalů a balicí materiály, přepravní a speciální obaly atd.
-
Stroje a zařízení pro výrobu a balení cukrovinek a pečiva
-
Služby – podpora obchodu, tisk, média, výzkum, školení, odborné svazy a asociace
Aktuální témata se týkají udržitelnosti
Návštěvníky vedle speciální přehlídky INNOVATIONPARC PACKAGING (bioplasty i balicí prostředky) čekají také další dvě expozice na téma kvality života. Tou první nazvanou Metal Packaging Plaza vytváří interpack nové místo setkání pro průmysl kovových obalů a jeho dodavatele. Jádrem bude informační platforma pro aktuální témata a firmy zde budou předvádět inovativní řešení z oblasti kovových obalů. Druhá expozice na téma Save Food se bude zabývat způsoby, jak lze na každém stupni řetězce vytvářet přidanou hodnotu a při dopravě a logistice potravin bojovat proti plýtvání. Organizátor veletrhu – společnost Messe Düsseldorf – zpracovává toto téma ve spolupráci s Organizací OSN pro výživu a zemědělství FAO a s asociacemi, které veletrh interpack podporují. Expozice předvede vedle zdokumentování současné situace také efektivní ochrannou funkci obalů na cestě potravin od výrobce ke spotřebiteli.
Česká účast se rozjíždí
Na interpack 2011 se již přihlásilo osm českých firem na celkové výstavní ploše 367 m². Největší expozice zde budou mít firmy Velteko Vlašim (120 m²) a Ing. Rudolf Mašek Packaging and Processing Machines rovněž z Vlašimi (105 m²). Zúčastní se i Accuform Zlín, Albertina Trading Loděnice u Berouna, ALTEC Chotěboř, Veletrhy Brno, Imaco Group Staré Město a Triapex Export Vlašim.
Ladislava Caisová
(zpracováno z podkladů Veletrhy Brno a Messe Düsseldorf)
Box:
Servis pro návštěvníky
Zájemci o návštěvu se mohou obrátit na cestovní kancelář BVV FAIR TRAVEL, Výstaviště 1, 647 00 Brno, která vedle prodeje vstupenek zajistí pro návštěvníky i ubytování. Výhodná je objednávka vstupenek v předprodeji; kontakt: Simona Řehoříková, tel. 541 159 190, e-mail: rehorikova@fairtravel.cz. Další informace o veletrhu interpack lze nalézt na internetu www.interpack.com.
Aukce HighTech Europe na Interpacku
Výzkumný ústav potravinářský Praha zve výzkumníky na aukci znalostí, která proběhne na veletrhu Interpack 2011 v Düsseldorfu 17. 5. 2011. HighTech Europe, první Evropská aukce znalostí o balení potravin, má za cíl najít průmět potřeb průmyslu a nejnovějších poznatků vědy a výzkumu. Je nástrojem k urychlení přenosu vědeckých výsledků na trh a k posílení konkurenceschopnosti Evropského potravinářského hospodářství, zejména malých a středních podniků. Projekt byl iniciován výzkumným centrem ttz Bremerhaven spolu s Německým ústavem pro potravinářské technologie (DIL) a je podpořen 7. rámcovým programem Evropské komise. Síť účastníků zahrnuje 21 průmyslových a výzkumných partnerů z celé Evropy a jednu výzkumnou organizaci z Austrálie. Jednotlivci, společnosti a instituce aktivní ve výzkumu nebo výrobě se mohou přihlásit na aukci jako majitelé znalosti nebo jako zájemci o koupi znalosti. Všechny přihlášky budou posouzeny skupinou expertů, složenou ze zástupců výzkumu a průmyslu. Nejslibnější návrhy budou vybrány pro prezentaci jejich vlastníky na aukci. Vlastníci znalostí mohou využít prezentace svého know-how za velké účasti expertů z celého světa a získat výhodu při soutěžní atmosféře aukce. Navíc určitou hodnotou je již zvolení pro aukci hodnotící skupinou, neboť to vyvolá zájem nejslibnějších kupců a zajistí dobrou výchozí pozici při dalším vyjednávání o koupi. Výhodou je i možnost nalézt na aukci vhodného partnera pro další spolupráci. S cílem skloubit výjimečné schopnosti účastníků v oblasti potravinářského výzkumu v Evropě bude v rámci projektu založen Evropský ústav pro zpracování potravin.
Místo konání: interpack 2011, Düsseldorf
Datum konání 17. 5. 2011
Více informací na: www.knowledgeauction.eu, www.hightecheurope.eu
gk