
Ve dnech 28. 1. – 1. 2. 2011 se ve Frankfurtu nad Mohanem koná již tradiční skupina veletrhů Paperworld, Christmasworld, Beautyworld a letos poprvé také samostatný Creativeworld. Krédem trendů Paperworldu je pro nastávající sezonu zásada, že „méně znamená více“. Je odmítána přemíra luxusu, dekadence a cokoli hektického a rychlého.
Paperworld pro sezonu 2011/2012 představuje
Co je pro nás opravdu důležité? Tuto otázku si položila a na odpovědi založila svoji trendovou koncepci pro nadcházející veletrh Paperworld kreativní agentura bora.herke. Podle ní si společnost dopřává pauzu, aby nabrala dech a zamyslela se. Výsledkem jsou tři trendové oblasti pro sezonu 2010/2011 s názvy Serene Simplicity, Charming Souvenir a Boldly Fusion.
Claudia Herke, designérka z výše uvedené agentury, komentuje vývoj trendů takto: „Zkoumali jsme a hodnotili různé oblasti, zejména umění, grafiku, nábytek a architekturu. Z výstav, veletrhů, časopisů a knih jsme čerpali informace, které jsme shromáždili, uspořádali a vzájemně je mohli propojit s osvědčenou klasikou.“ Některé aspekty nadcházejících trendů se objevily již v atmosféře loňského veletrhu. Velmi důležitý je zejména vztah mezi kvalitou či luxusem a svérázností či osobitostí.
Všechny oblasti našeho života – od koníčků a volnočasových aktivit až po obchod a kancelářskou práci ovlivňuje také emocionálnost a originálnost. Vysoká kvalita se dostává i do papírenského a kancelářského sektoru, ačkoli zde je kladen důraz spíše na účelnost než na luxusní materiál. Na cestě k osobitému výběru najde spotřebitel na veletrhu to, co hledá, a následně i přehlednost a princip „méně je více“.
Klidná jednoduchost (Serene Simplicity) znamená také harmonii a zdokonalení
Jádrem tohoto klasického trendu je špičkový design. Elegantní průmyslový design akcentuje princip „ořezání až na dřeň“ a grafické struktury. Modernost se snoubí s klasikou. Dekorační prvky jsou potlačeny a nahrazeny střízlivými, jednoduchými liniemi. „Řada designérů pracuje se vzpomínkami na vlastní začátky a svými produkty a uváděním retro přehlídek vytváří novou klasiku,“ říká Claudia Herke. Ústředním tématem tohoto trendu je nová definice klasiky, nikoli futuristické znovuobjevování.
Okouzlující vzpomínka (Charming Souvenir) evokuje bezstarostnost, svěžest a kouzlo
Tento styl oživuje veselost a bezstarostnost 50. let. Rozkošné retro inspirace jsou přeloženy do moderního jazyka a evokují dotek ženské ručky a bezstarostnost. Akcentujícím prvkem tohoto rozmarného pastelového světa jsou abstraktní a geometrické vzory. „Je zde patrný i návrat k minulosti, jen v jiné formě. Ústředním motivem není retro, ale moderní interpretace barev a vzorů,“ vysvětluje Claudia Herke. Elegantní styl 50. let dorazil do 21. století ve formě svěžího modernismu.
Smělé spojení (Boldly Fusion) se skládá z expresivnosti, mladistvosti a osobitosti
V tomto trendu se mísí zdánlivě nesmísitelné. Kulturní vlivy se potkávají a bezprostředně promíchávají. Expresivní vzory, zářivé barvy, ošoupané povrchy a třpytivé materiály se spojují v klidném harmonickém soubytí. „Významnou úlohu v tomto trendu hraje individualita. Když ji máte rádi, tak ji máte rádi. Opravdovou třešničkou na dortu je spojení moderních a etnických vlivů,“ dodává Claudia Herke. Svěží kombinace a mladistvý elán dávají tomuto expresivnímu trendu jedinečný charakter.
Christmasworld – cesta kolem světa
Na obzoru je sezona kontrastů. Úkolem stylistické agentury bora.herke je sledovat novinky v oblasti módy, interiérového designu a streetlifu a formulovat dekorační trendy pro sezonu 2011/2012. „Čtyři trendy, které předpovídáme pro nadcházející sezonu, jsou stejně rozmanité a rozdílné, jako je příroda všestranná a krásná,“ říká Claudia Herke. Přehlídka trendů na nejvýznamnějším mezinárodním veletrhu slavnostních dekorací ve Frankfurtu ve dnech 28. ledna až 1. února 2011 bude konkrétní ukázkou nových témat a trendů pro slavnostní sezonu 2011/2012: Jejich společným jmenovatelem jsou přírodní materiály, vlivy různých kultur, domácí výrobky a nové interpretace klasických produktů.
Ladislava Caisová
Box:
Veletrh s doprovodem
V rámci veletrhu Paperworld bude studio bora.herke nabízet prohlídky s doprovodem po trendové show každý den od 10.30 a 15 hodin. Po prohlídce bude následovat přednáška o dopadu a způsobu přenosu trendových témat. Návštěvníci letos poprvé obdrží bezplatně výtisk brožury trendů Paperworld 2011 představující nejdůležitější barvy, látky a návrhy, a to u informačního stánku trendové přehlídky C90 v hale 6.1. Více informací najdete na www.paperworld.messefrankfurt.com.