Přes ekonomické problémy světový trh obalů, jehož obrat se v roce 2007 odhadoval na 578 miliard USD (422 miliard €), zaznamenal v roce 2008 nárůst o 1,2 %. V roce 2009 se pak odhad ustálil na 560 miliardách USD.
Tento vývoj jenom potvrzuje, že obal je více než kdy jindy nevyhnutelným nástrojem ve službách naší společnosti. Poslední čísla potvrzují, že světový obalový průmysl je doprovázen trvale udržitelným rozvojem: z 88 miliard USD v roce 2009 by měl obalový trh šetřící životní prostředí narůst v r. 2014 celkem na 170 miliard USD.
Balení ve stylu EMBALLAGE in green
Více než kdy jindy jsou výrobci obalů vnímaví k trvale udržitelnému rozvoji a k respektování životního prostředí. Obalový průmysl musí reagovat na tyto výzvy a přizpůsobit výrobu už v nejbližší budoucnosti. V této souvislosti nabízí letos veletrh EMBALLAGE návštěvníkům tři inspirativní zastavení.
-
Velkoplošné TV promítání Emballage in green: rozhovory, diskuse, prezentace významných odborníků, kteří se angažují ve prospěch životního prostředí, i těch, kteří přispívají k zeleným inovacím.
-
Expo Recycling forever zorganizované Fabricem Peltierem, zakladatelem Designpack Gallery: jiný způsob, jak ukázat znovupoužití obalu a předvést, co se s nimi dá dělat.
-
Pozoruhodné obaly: veletrh dává prostor studentům střední školy Strate College Designers! Představí zde pozoruhodné obaly z celého světa, které se jim podařilo objevit nebo získat při zahraničním pátrání, a upřesní důvody a kritéria, podle kterých definovali Pozoruhodný obal.
Letošní Pack Innovation
Hlavním tématem Pack Innovation 2010 budou tři kritéria RSE (společenská zodpovědnost firem): ekonomická dimenze ve smyslu přidaná hodnota a efektivní řešení pro firmu, environmentální dimenze ve smyslu správná řešení s respektem k životnímu prostředí a sociální dimenze ve smyslu použití, účel a ergonomie ve službách spotřebitele.
Cílem je lépe specifikovat současné a budoucí očekávání velkých odběratelů obalů.
Pracovní skupina zabývající se tímto tématem se skládá z deseti známých expertů působících v mezinárodních firmách, které patří k nejdůležitějším hráčům ve svém oboru (potravinářství, zdraví, péče a krása, průmyslové zboží obchodní řetězce atd.), stejně tak jako zástupce ECO-EMBALLAGES.
Pack Vision konference
Letošní cyklus konferencí pro odborníky na design, výzkum a vývoj, inovace, marketing nebo výrobu nabízí následující témata:
-
Design (s účastí Creativ Verpacken, INDP, ADI a Národního institutu designu)
-
Inovace podle jednotlivých trhů (s účastí UBIFRANCE, EUROMONITOR, OSEO, PACKTEC, NVC)
-
Pojednání o iniciativách uživatelských sektorů přednesené firmami COSMETIQUEMAG, DOSES
Ladislava Caisová