Při stanovení požadavků na nový obal pro směs oříšků uvedla společnost Dutch Nut Group, že má zlepšit prezentaci produktu, mít opakovaně uzavíratelné víčko a být uživatelsky přívětivý. Design obalu měl být kompatibilní s výrobní a plnicí linkou, přepravními bednami, prodejními displeji zajistit spotřebiteli pohodlí.
Technickou výzvu znamenala výroba víčka, které se bude snadno otvírat, ale zároveň zůstane během přepravy a prodeje těsně uzavřené. Navíc se s ním musí ve výrobní fázi snadno manipulovat. Prvotní myšlenkou bylo naříznout a perforovat ho mezi menší postranní a větší plochou částí.
DNG sestavilo tým odborníků zastupujících dodavatele krycí fólie Maag, výrobce balicích linek Sealpack a firmu Faerch Plast, která vyvíjí a vyrábí obaly. Než byl konečný design odsouhlasen, proběhly testy s ohledem na funkčnost, dobu skladovatelnosti, těsnění a manipulaci. Výsledkem je vanička překrytá perforovanou fólií a perforované, opakovaně uzavíratelné víčko, které se odklápí v úhlu 90° a při vysypávání obsahu zůstává otevřené. Jako materiál byl zvolen čirý APET, protože je přes něj dobře vidět, nádoba je stabilní a nedělá problémy při balení v ochranné atmosféře.
lc