logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...

SB 2/2010 VELETRHY: Paperworld 2010 a spol.

1. března 2010
Nezařazené 0
795
SB 2/2010 VELETRHY: Paperworld 2010 a spol.

Na pÅ™elomu ledna a února byl Frankfurt nad Mohanem opÄ›t dÄ›jiÅ¡tÄ›m nÄ›kolika významných mezinárodních výstavních pÅ™ehlídek. Spolu s veletrhem papírenských, kancelářských a psacích potÅ™eb a výrobků Paperworld (otevÅ™el své brány ve dnech 30. ledna až 2. února 2010) to byl také o jeden den dříve zaÄínající mezinárodní veletrh slavnostních a dekoraÄních pÅ™edmÄ›tů Christmasworld a rovněž i o den pozdÄ›ji zahájený mezinárodní veletrh parfumerie, toaletních potÅ™eb a kosmetiky Beautyworld a navazující kadeÅ™nická pÅ™ehlídka Hair and Beauty. Tyto výstavy se konají spoleÄnÄ› již od roku 1996, takže letos to bylo již popatnácté.

NávÅ¡tÄ›vníci veletrhu Paperworld uvítali zejména možnost navÅ¡tívit ÄásteÄnÄ› navazující Christmasworld, kde bylo možné nejen najít nejnovÄ›jší trendy, ale mohli i navázat zajímavou spolupráci s mnoha subjekty, zejména v kreativním segmentu Äi spoleÄnÄ› s akcí Beautyworld rovněž pÅ™edstavit balení produktů na nejvyšší úrovni.
Veletrh Christmasworld navíc jako by letos pÅ™inesl zpÄ›t i vánoÄní atmosféru, neboÅ¥ mÄ›sto Frankfurt a jeho výstaviÅ¡tÄ› byly nezvykle pod snÄ›hem a mráz a snÄ›hové pÅ™eháňky byly mezi pavilony Äastými hosty.

Bez papíru zatím nelze…
Paperworld je nejvýznamnÄ›jším mezinárodním veletrhem ve svém „papírnickém“ oboru. Je nejen místem vrcholného setkání nejznámÄ›jších mezinárodních znaÄek, ale také fórem pÅ™edstavujícím novinky ze vÅ¡ech souvisejících segmentů, neboÅ¥ zatím se bez papíru téměř nic neobejde.
Koncepce uspořádání veletrhu Paperworld podle jednotlivých produktových skupin a obchodního sortimentu se ukázala v minulosti jako dobré Å™eÅ¡ení, a proto se na ní nic nemÄ›nilo ani letos. Papírenské, kancelářské a psací potÅ™eby byly doplnÄ›ny speciálními sekcemi Paperworld Creative, Scriptum a Imaging. Sekce Paperworld Creative v hale 4.2 mÄ›la za cíl naznaÄit umÄ›lecký potenciál tvůrÄího sektoru. Spektrum malých výrobních spoleÄností, dodavatelů jakostních výrobků a výrobců designových produktů a doplňků vystavených v sekci Paperworld Scriptum v hale 6.1, pÅ™iblížilo excelentní design a exkluzivnost. Sekce Paperworld Imaging v hale 4.0 byla zaměřena na informaÄní technologie (IT) a přísluÅ¡enství pro tiskárny, papíry, filmy, potisky a originální doplňky.

Trendy přicházející sezony
Delicate, Geometric, Power a Slow jsou názvy trendových témat pro právÄ› nadcházející sezonu. Novinky, první uvedení na trh, móda – trh papírenských, kancelářských a psacích potÅ™eb se neustále mÄ›ní a nabízí Å™adu možností. Pro lepší orientaci, optimální výbÄ›r sortimentu a cílené oslovení zákazníka je proto nezbytné vyprofilovat silná témata. Na veletrhu Paperworld je tedy možno vÄas objevit trendy nadcházející sezony, neboÅ¥ úspÄ›ch si zajistí jen ten, kdo dokáže pÅ™edvídat přání svých zákazníků.
„Paperworld si udÄ›lal jméno jako akce urÄující trendy odvÄ›tví papírenských, kancelářských a psacích potÅ™eb. Pro vÅ¡echny, kdo chtÄ›jí vÄ›dÄ›t, jaké smÄ›ry urÄují nadcházející sezonu, je brožura Trend Book z veletrhu Paperworld zcela nezbytná a trendová pÅ™ehlídka Trend Show byla akcí, na které nesmÄ›li chybÄ›t,“ říká Michael Reichhold, Å™editel veletrhu Paperworld. Delicate, Geometric, Power a Slow jsou názvy ÄtyÅ™ témat, která návrhářské studio Stilbüro bora.herke vytvoÅ™ilo exkluzivnÄ› pro Paperworld a na frankfurtském výstaviÅ¡ti realizovalo ve ÄtyÅ™ech trendových „svÄ›tech“.
Delicate spojuje delikátní eleganci se stylovou klasikou. Tento trendový smÄ›r charakterizují umírnÄ›né dekorace, jemné ozdoby a uÅ¡lechtilé materiály. Použité barvy sahají od smetanových tónů pÅ™es kouÅ™ovou hnÄ›Ä a svÄ›tlý akvamarín až k mosazným a bronzovým odstínům. Exkluzivnost sortimentu podtrhují uÅ¡lechtilé materiály jako jemnÄ› leÅ¡tÄ›ná dÅ™eva, kůže, drahokamy, platina, zlato, mosaz a bronz. Inspiraci moderní architekturou prozradil Äistý a urbanistický styl Geometric. Lineární vzhled povrchu, minimální struktury a jemné grafické detaily – to je avantgardní purismus, který vyjadÅ™uje i umírnÄ›ná a jasná Å™eÄ tvarů. Rafinovaná Å™eÅ¡ení detailů s nároÄným zpracováním jsou základními rysy tohoto stylu, kterému dominují non-colours. Tento vÄ›cný styl dotváří leÅ¡tÄ›ná ocel, hliník, kvalitní plasty a hladké papíry, pergamen a fólie se síťovými strukturami a piktogramovými symboly, nápisy a Äíslicemi.
Power je neohrožený a vtipný trend uvedený na scénu svěže a sebevědomě s motivy připomínajícími kreslené pohádky. Zkreslená a plakátová grafika se vyjadřuje umělými primárními barvami. Směs materiálů z vinylu, plastu, silikonu, leštěného kartonu, pryže a vysoce lesklého (highgloss) fotopapíru se mimořádně představuje technikami jako brushwork, graffiti nebo 3D efekty.
Emotivní, peÄlivý a nápaditý přístup udÄ›lal ze Slow charakteristický a osobitý styl, který se vyznaÄuje přírodními materiály, rukodÄ›lnými a umÄ›leckými aspekty a kreativním zpracováním materiálů a barev. Používají se pÅ™evážnÄ› přírodní materiály jako korek, ruÄní papír, lýko, ratan, jelenice, peří nebo dÅ™evo.

Představili se…
Z papírenských výrobců dominovaly svými mohutnými expozicemi, dokumentujícími stále velký dodavatelský potenciál, firmy MONDI, Stora Enso a Portucel Soporcel. Ta nedávno zahájila výrobu na nejvÄ›tším souÄasném stroji na výrobu bezdÅ™evých nenatíraných papírů (PM 4 od firmy Metso Paper má šířku 11,1 m a vyrobí roÄnÄ› 500 tisíc tun bílých grafických papírů, pÅ™evážnÄ› na bázi eukalyptové vlákniny).
TÄ›mto papírenským gigantům úspěšnÄ› sekundovala Å™ada zajímavých expozic menších papírenských výrobců, kteří se soustÅ™eÄují hlavnÄ› na speciální grafické papíry, Äasto i barvené ve hmotÄ›. Jmenujme napÅ™. papírny Gmünd, Hahnemühle, LANA, Papicolor, Buntenpapierfabrik Ludwig Bähl (Ursus), MOPAK, Radece Papir, Ziegler Papier atd.
Mezi tyto menší výrobce musíme zahrnout i Äeské firmy P+P Karton a pÅ™edevším firmu EMBA z Pasek, která je známým výrobcem plných lepenek ze sbÄ›rového papíru, ale zde se pÅ™edstavila hlavnÄ› jako dodavatel kancelářských výrobků ze své lepenky (poÅ™adaÄe, desky, archivní krabice apod.). Jako zpracovatelská firma vÅ¡ak mÄ›la EMBA na veletrhu Paperworld mnohem vÄ›tší konkurenci, neboÅ¥ výrobců a dodavatelů kancelářských poÅ™adaÄů zde byly desítky zrovna tak jako výrobců potiÅ¡tÄ›ných balicích papírů, ubrousků, seÅ¡itů, bloků, odnosných taÅ¡ek, sáÄků, vÅ¡ech možných druhů obalů a obalových konceptů, ale i kalendářů, blahopřání a pohlednic, nemluvÄ› o přímo kancelářském sortimentu (tužky, pera, fixy, sešívaÄky, dÄ›rovaÄky, lepidla, penály, aktovky atd.).
Remax poprvé souběžně
Remax, nejvÄ›tší evropský veletrh renovovaného spotÅ™ebního materiálu a přísluÅ¡enství pro tiskárny, se letos poprvé konal spolu s veletrhem Paperworld. Jedná se o spoleÄný podnik Messe Frankfurt Exhibition GmbH a Recycler Publishing & Events Ltd. se sídlem ve Witney ve Velké Británii.
Akce byla realizována v rámci sekce Paperworld Imaging a obohatila významnÄ› sortiment nejvÄ›tšího mezinárodního veletrhu papírenských, kancelářských a psacích potÅ
™eb o trvale udržitelný segment v oboru. Jako platforma pro prezentaci informaÄních technologií (IT) a tiskárenských potÅ™eb, papíru, fólií, potisků a spotÅ™ebního materiálu pro tiskárny byla sekce Paperworld Imaging pro výstavu tohoto druhu ideálním prostÅ™edím.
Remax pÅ™ilákával již od roku 2000 pokaždé okolo 10 000 návÅ¡tÄ›vníků z Å™ad obchodníků a odborníků a pÅ™ibližnÄ› 200 výrobců a obchodních partnerů z oblasti recyklování tiskárenských materiálů a doplňků z celého sektoru. Doposud se konal každoroÄnÄ› v Düsseldorfu. KromÄ› toho je zastoupen pravidelnou výstavou ve mÄ›stÄ› Zhuhai v ČínÄ›. Po pÅ™esunu z Porýní do oblasti Mohanu mohl plnÄ› využít odborné znalosti i mezinárodní prestiže druhé nejvÄ›tší veletržní a vystavovatelské spoleÄnosti na svÄ›tÄ› Messe Frankfurt.
Následující roÄník veletrhu Paperworld je plánován na obdobný tradiÄní zimní termín 29. 1. – 1. 2. 2011.

Miloš Lešikar

Box:
Veletržní statistika

LetoÅ¡ní ÄtveÅ™ice zimních veletrhů ve Frankfurtu se zúÄastnilo celkem 3483 vystavovatelů ze 67 zemí svÄ›ta. Obsadili devÄ›t vícepodlažních hal na celkové Äisté výstavní ploÅ¡e 125 946 m². Na samotném veletrhu Paperworld se pÅ™edstavilo 2111 vystavovatelů ze 66 zemí (oproti 2029 vystavovatelům v roce 2009). Domácích, nÄ›meckých firem bylo letos 443 na ploÅ¡e 63 595 m² v halách 3, 4, 6 a v hale 10, která byla zaplnÄ›na asijskými firmami (nejvíce expozic z Číny – 381, Tchaj-wanu – 138, Hongkongu – 114 – a Indie – 77).

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required