Na pÅ™elomu ledna a února byl Frankfurt nad Mohanem opÄ›t dÄ›jiÅ¡tÄ›m nÄ›kolika významných mezinárodnÃch výstavnÃch pÅ™ehlÃdek. Spolu s veletrhem papÃrenských, kancelářských a psacÃch potÅ™eb a výrobků Paperworld (otevÅ™el své brány ve dnech 30. ledna až 2. února 2010) to byl také o jeden den dÅ™Ãve zaÄÃnajÃcà mezinárodnà veletrh slavnostnÃch a dekoraÄnÃch pÅ™edmÄ›tů Christmasworld a rovněž i o den pozdÄ›ji zahájený mezinárodnà veletrh parfumerie, toaletnÃch potÅ™eb a kosmetiky Beautyworld a navazujÃcà kadeÅ™nická pÅ™ehlÃdka Hair and Beauty. Tyto výstavy se konajà spoleÄnÄ› již od roku 1996, takže letos to bylo již popatnácté.
NávÅ¡tÄ›vnÃci veletrhu Paperworld uvÃtali zejména možnost navÅ¡tÃvit ÄásteÄnÄ› navazujÃcà Christmasworld, kde bylo možné nejen najÃt nejnovÄ›jÅ¡Ã trendy, ale mohli i navázat zajÃmavou spolupráci s mnoha subjekty, zejména v kreativnÃm segmentu Äi spoleÄnÄ› s akcà Beautyworld rovněž pÅ™edstavit balenà produktů na nejvyššà úrovni.
Veletrh Christmasworld navÃc jako by letos pÅ™inesl zpÄ›t i vánoÄnà atmosféru, neboÅ¥ mÄ›sto Frankfurt a jeho výstaviÅ¡tÄ› byly nezvykle pod snÄ›hem a mráz a snÄ›hové pÅ™eháňky byly mezi pavilony Äastými hosty.
Bez papÃru zatÃm nelze…
Paperworld je nejvýznamnÄ›jÅ¡Ãm mezinárodnÃm veletrhem ve svém „papÃrnickém“ oboru. Je nejen mÃstem vrcholného setkánà nejznámÄ›jÅ¡Ãch mezinárodnÃch znaÄek, ale také fórem pÅ™edstavujÃcÃm novinky ze vÅ¡ech souvisejÃcÃch segmentů, neboÅ¥ zatÃm se bez papÃru téměř nic neobejde.
Koncepce uspořádánà veletrhu Paperworld podle jednotlivých produktových skupin a obchodnÃho sortimentu se ukázala v minulosti jako dobré Å™eÅ¡enÃ, a proto se na nà nic nemÄ›nilo ani letos. PapÃrenské, kancelářské a psacà potÅ™eby byly doplnÄ›ny speciálnÃmi sekcemi Paperworld Creative, Scriptum a Imaging. Sekce Paperworld Creative v hale 4.2 mÄ›la za cÃl naznaÄit umÄ›lecký potenciál tvůrÄÃho sektoru. Spektrum malých výrobnÃch spoleÄnostÃ, dodavatelů jakostnÃch výrobků a výrobců designových produktů a doplňků vystavených v sekci Paperworld Scriptum v hale 6.1, pÅ™iblÞilo excelentnà design a exkluzivnost. Sekce Paperworld Imaging v hale 4.0 byla zaměřena na informaÄnà technologie (IT) a pÅ™ÃsluÅ¡enstvà pro tiskárny, papÃry, filmy, potisky a originálnà doplňky.
Trendy pÅ™icházejÃcà sezony
Delicate, Geometric, Power a Slow jsou názvy trendových témat pro právÄ› nadcházejÃcà sezonu. Novinky, prvnà uvedenà na trh, móda – trh papÃrenských, kancelářských a psacÃch potÅ™eb se neustále mÄ›nà a nabÃzà řadu možnostÃ. Pro lepÅ¡Ã orientaci, optimálnà výbÄ›r sortimentu a cÃlené oslovenà zákaznÃka je proto nezbytné vyprofilovat silná témata. Na veletrhu Paperworld je tedy možno vÄas objevit trendy nadcházejÃcà sezony, neboÅ¥ úspÄ›ch si zajistà jen ten, kdo dokáže pÅ™edvÃdat přánà svých zákaznÃků.
„Paperworld si udÄ›lal jméno jako akce urÄujÃcà trendy odvÄ›tvà papÃrenských, kancelářských a psacÃch potÅ™eb. Pro vÅ¡echny, kdo chtÄ›jà vÄ›dÄ›t, jaké smÄ›ry urÄujà nadcházejÃcà sezonu, je brožura Trend Book z veletrhu Paperworld zcela nezbytná a trendová pÅ™ehlÃdka Trend Show byla akcÃ, na které nesmÄ›li chybÄ›t,“ Å™Ãká Michael Reichhold, Å™editel veletrhu Paperworld. Delicate, Geometric, Power a Slow jsou názvy ÄtyÅ™ témat, která návrhářské studio Stilbüro bora.herke vytvoÅ™ilo exkluzivnÄ› pro Paperworld a na frankfurtském výstaviÅ¡ti realizovalo ve ÄtyÅ™ech trendových „svÄ›tech“.
Delicate spojuje delikátnà eleganci se stylovou klasikou. Tento trendový smÄ›r charakterizujà umÃrnÄ›né dekorace, jemné ozdoby a uÅ¡lechtilé materiály. Použité barvy sahajà od smetanových tónů pÅ™es kouÅ™ovou hnÄ›Ä a svÄ›tlý akvamarÃn až k mosazným a bronzovým odstÃnům. Exkluzivnost sortimentu podtrhujà uÅ¡lechtilé materiály jako jemnÄ› leÅ¡tÄ›ná dÅ™eva, kůže, drahokamy, platina, zlato, mosaz a bronz. Inspiraci modernà architekturou prozradil Äistý a urbanistický styl Geometric. Lineárnà vzhled povrchu, minimálnà struktury a jemné grafické detaily – to je avantgardnà purismus, který vyjadÅ™uje i umÃrnÄ›ná a jasná Å™eÄ tvarů. Rafinovaná Å™eÅ¡enà detailů s nároÄným zpracovánÃm jsou základnÃmi rysy tohoto stylu, kterému dominujà non-colours. Tento vÄ›cný styl dotvářà leÅ¡tÄ›ná ocel, hlinÃk, kvalitnà plasty a hladké papÃry, pergamen a fólie se sÃÅ¥ovými strukturami a piktogramovými symboly, nápisy a ÄÃslicemi.
Power je neohrožený a vtipný trend uvedený na scénu svěže a sebevÄ›domÄ› s motivy pÅ™ipomÃnajÃcÃmi kreslené pohádky. Zkreslená a plakátová grafika se vyjadÅ™uje umÄ›lými primárnÃmi barvami. SmÄ›s materiálů z vinylu, plastu, silikonu, leÅ¡tÄ›ného kartonu, pryže a vysoce lesklého (highgloss) fotopapÃru se mimořádnÄ› pÅ™edstavuje technikami jako brushwork, graffiti nebo 3D efekty.
EmotivnÃ, peÄlivý a nápaditý pÅ™Ãstup udÄ›lal ze Slow charakteristický a osobitý styl, který se vyznaÄuje pÅ™ÃrodnÃmi materiály, rukodÄ›lnými a umÄ›leckými aspekty a kreativnÃm zpracovánÃm materiálů a barev. PoužÃvajà se pÅ™evážnÄ› pÅ™Ãrodnà materiály jako korek, ruÄnà papÃr, lýko, ratan, jelenice, peřà nebo dÅ™evo.
Představili se…
Z papÃrenských výrobců dominovaly svými mohutnými expozicemi, dokumentujÃcÃmi stále velký dodavatelský potenciál, firmy MONDI, Stora Enso a Portucel Soporcel. Ta nedávno zahájila výrobu na nejvÄ›tÅ¡Ãm souÄasném stroji na výrobu bezdÅ™evých nenatÃraných papÃrů (PM 4 od firmy Metso Paper má Å¡ÃÅ™ku 11,1 m a vyrobà roÄnÄ› 500 tisÃc tun bÃlých grafických papÃrů, pÅ™evážnÄ› na bázi eukalyptové vlákniny).
TÄ›mto papÃrenským gigantům úspěšnÄ› sekundovala Å™ada zajÃmavých expozic menÅ¡Ãch papÃrenských výrobců, kteřà se soustÅ™eÄujà hlavnÄ› na speciálnà grafické papÃry, Äasto i barvené ve hmotÄ›. Jmenujme napÅ™. papÃrny Gmünd, Hahnemühle, LANA, Papicolor, Buntenpapierfabrik Ludwig Bähl (Ursus), MOPAK, Radece Papir, Ziegler Papier atd.
Mezi tyto menÅ¡Ã výrobce musÃme zahrnout i Äeské firmy P+P Karton a pÅ™edevÅ¡Ãm firmu EMBA z Pasek, která je známým výrobcem plných lepenek ze sbÄ›rového papÃru, ale zde se pÅ™edstavila hlavnÄ› jako dodavatel kancelářských výrobků ze své lepenky (poÅ™adaÄe, desky, archivnà krabice apod.). Jako zpracovatelská firma vÅ¡ak mÄ›la EMBA na veletrhu Paperworld mnohem vÄ›tÅ¡Ã konkurenci, neboÅ¥ výrobců a dodavatelů kancelářských poÅ™adaÄů zde byly desÃtky zrovna tak jako výrobců potiÅ¡tÄ›ných balicÃch papÃrů, ubrousků, seÅ¡itů, bloků, odnosných taÅ¡ek, sáÄků, vÅ¡ech možných druhů obalů a obalových konceptů, ale i kalendářů, blahopřánà a pohlednic, nemluvÄ› o pÅ™Ãmo kancelářském sortimentu (tužky, pera, fixy, seÅ¡ÃvaÄky, dÄ›rovaÄky, lepidla, penály, aktovky atd.).
Remax poprvé souběžně
Remax, nejvÄ›tÅ¡Ã evropský veletrh renovovaného spotÅ™ebnÃho materiálu a pÅ™ÃsluÅ¡enstvà pro tiskárny, se letos poprvé konal spolu s veletrhem Paperworld. Jedná se o spoleÄný podnik Messe Frankfurt Exhibition GmbH a Recycler Publishing & Events Ltd. se sÃdlem ve Witney ve Velké Británii.
Akce byla realizována v rámci sekce Paperworld Imaging a obohatila významnÄ› sortiment nejvÄ›tÅ¡Ãho mezinárodnÃho veletrhu papÃrenských, kancelářských a psacÃch potÅ
™eb o trvale udržitelný segment v oboru. Jako platforma pro prezentaci informaÄnÃch technologià (IT) a tiskárenských potÅ™eb, papÃru, fóliÃ, potisků a spotÅ™ebnÃho materiálu pro tiskárny byla sekce Paperworld Imaging pro výstavu tohoto druhu ideálnÃm prostÅ™edÃm.
Remax pÅ™ilákával již od roku 2000 pokaždé okolo 10 000 návÅ¡tÄ›vnÃků z Å™ad obchodnÃků a odbornÃků a pÅ™ibližnÄ› 200 výrobců a obchodnÃch partnerů z oblasti recyklovánà tiskárenských materiálů a doplňků z celého sektoru. Doposud se konal každoroÄnÄ› v Düsseldorfu. KromÄ› toho je zastoupen pravidelnou výstavou ve mÄ›stÄ› Zhuhai v ÄŒÃnÄ›. Po pÅ™esunu z Porýnà do oblasti Mohanu mohl plnÄ› využÃt odborné znalosti i mezinárodnà prestiže druhé nejvÄ›tÅ¡Ã veletržnà a vystavovatelské spoleÄnosti na svÄ›tÄ› Messe Frankfurt.
NásledujÃcà roÄnÃk veletrhu Paperworld je plánován na obdobný tradiÄnà zimnà termÃn 29. 1. – 1. 2. 2011.
Miloš Lešikar
Box:
Veletržnà statistika
LetoÅ¡nà ÄtveÅ™ice zimnÃch veletrhů ve Frankfurtu se zúÄastnilo celkem 3483 vystavovatelů ze 67 zemà svÄ›ta. Obsadili devÄ›t vÃcepodlažnÃch hal na celkové Äisté výstavnà ploÅ¡e 125 946 m². Na samotném veletrhu Paperworld se pÅ™edstavilo 2111 vystavovatelů ze 66 zemà (oproti 2029 vystavovatelům v roce 2009). DomácÃch, nÄ›meckých firem bylo letos 443 na ploÅ¡e 63 595 m² v halách 3, 4, 6 a v hale 10, která byla zaplnÄ›na asijskými firmami (nejvÃce expozic z ÄŒÃny – 381, Tchaj-wanu – 138, Hongkongu – 114 – a Indie – 77).