logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...

SB 2/2010 VELETRHY: „Embax bude nejen pro potravináře,“

1. března 2010
Nezařazené 0
482
SB 2/2010 VELETRHY: „Embax bude nejen pro potravináře,“

uvedl po skončení letošního veletrhu jeho manažer

Na základě požadavků firem vyrábějících obaly, ale zejména odborných návštěvníků komplexu potravinářských veletrhů SALIMA, MBK, INTECO a VINEX byl novinkou toho letošního návrat k souběžnému konání veletrhu Embax a přechod k jeho dvouleté periodicitě v sudých letech. O reakci účastníků veletrhu jsme hovořili s Pavlem Dvořákem, manažerem veletrhu Embax 2010.

Svět balení: Statistika nedávno skončeného veletrhu uvádí: počet vystavovatelů 159 (91 ČR, 68 ze zahraničí z 15 zemí), obsazená výstavní plocha 2924 m² + 600 m² zvláštní předváděcí plocha, doprovodný program. Vzhledem k tomu, že minulý Embax se konal spolu s tiskařským veletrhem v květnu 2009, to není špatná bilance. Jak hodnotili nový koncept a průběh letošního veletrhu jeho účastníci?

Pavel Dvořák: Tuto změnu si pochvalovaly firmy především z řad obalářů zaměřených na potravinářský průmysl. Nicméně musíme přiznat určitou rezervu v informovanosti a propagaci této novinky směrem k potenciálním vystavovatelům. Cílenější komunikace bude i jedním z cílů pro přípravu dalšího ročníku na jaře v roce 2012.

SB: Co bylo hlavním „tahákem“ při náboru vystavovatelů na veletrh, který se opakoval za necelého tři čtvrtě roku?

P. D.: Výraznou podporou účasti firem bylo 15% cenové zvýhodnění pronájmu výstavní plochy vystavovatelům z veletrhů SALIMA 2008 a EmbaxPrint 2009. Navíc v případě přihlášení v termínu mohly firmy uspořit až třetinu nákladů za plochu oproti rokům 2008/2009, což využilo téměř 70 % firem. Velkým pomocníkem pro firmy přihlašující se dva až tři měsíce před veletrhem a naším úspěchem byl produkt START balíček. Dá se charakterizovat slovy „vše v jednom“ nebo „na veletrh jedním podpisem“ (registrační poplatek, plocha, výstavba, služby, propagace). Cílem bylo maximální snížení náročnosti přípravy na veletrh při současném cenovém zvýhodnění. Méně starostí, úspora času a nákladů – to bylo vyjádření pozitivních reakcí některých vystavovatelů především z řad zahraničních účastníků a nových vystavovatelů na START balíček.
A že bylo cítit oživení zájmu o účast na letošním Embaxu, potvrdil i 15% nárůst obsazené výstavní plochy!

SB: Zdá se, že největší aktivní atrakcí nejen veletrhu Embax, ale celého komplexu SALIMA byla každodenní komentovaná prezentace „balení naživo“. Moje dosavadní zkušenosti ze zahraničních veletrhů s jakoukoli aktivní simulací skutečných procesů jsou jenom pozitivní. Vždycky se těší velkému zájmu návštěvníků. Pokud jsem si stačila všimnout, v Brně to bylo podobné.

P. D.: Novinka s názvem Packaging Live zabrala 450 m² výstavní plochy obalového pavilonu F, kde se nacházela kompletní balicí linka. Na začátku jste vhodili balený produkt, v našem případě bonbony Lipo, na konci se objevila ovinutá paleta s naskládanými krabicemi plnými balíčků Lipa a s RFID čipem pro monitoring pohybu palety.
Technologie poskytli přední čeští obaloví dodavatelé a výrobci. Ukázka balicí linky v chodu probíhala čtyřikrát denně i s doprovodným komentářem a sérií seminářů. Zájem o účast v projektu byl veliký, i když se jednalo o pilotní projekt. Nyní po skončení můžeme říci, že projekt byl velice úspěšný jak z hlediska zúčastněných partnerů, tak hlavně z hlediska hodnocení odborných návštěvníků. Hlavním přínosem pro zúčastněné firmy, kterých bylo tentokrát osm, byla ukázka jejich technologií v kompaktním funkčním celku a díky tomu i lepší vizualizace a propagace produktů pro potenciálního klienta. Doplňkem byla výrazná komunikační podpora celého projektu i všech zúčastněných partnerů.

SB: Bylo by logické zařazovat ukázky simulace výrobních procesů i do dalších ročníků odborných veletrhů a podpořit tak další oživení zájmu o účast u vystavovatelů i návštěvníků. Co tedy plánuje konkrétně?

P. D.: Úspěšnost projektu potvrdila nový trend, který je třeba do budoucnosti u odborných veletrhů respektovat a zajistit tak přidanou hodnotu pro vystavovatele. Lze ho vyjádřit jednoduchou rovnicí, která obsahuje vše: vystavovatel = samostatná výstavní plocha + účast na aktivním doprovodném programu se zapojením strojů a technologií v kooperaci s ostatními vystavovateli vč. konkurentů + výrazná extra mediální podpora.
Na Embaxu 2012 zvažujeme realizaci dvou balicích linek, každé v jiném pavilonu, s účastí stávajících i nových partnerů. Již nyní je obrovský zájem mezi vystavovateli (více informací najdete na www.packaginglive.cz).
Hlouběji „pod kůži“ se odborným návštěvníkům i vystavovatelům musí také dostat informace, že EMBAX, mezinárodní veletrh obalů a obalových technologií, je určen všem odvětvím průmyslové výroby. Tedy nejen potravinářům, i když právě oni odebírají až 70 % obalové produkce.

SB: Děkuji za poskytnuté zhodnocení.

Ladislava Caisová

Box:
Pavel Dvořák

vystudoval VUT Fakultu strojní a podnikatelskou, šest let působil v obchodním oddělení Eurotelu Praha. Poslední čtyři roky pracuje ve společnosti Veletrhy Brno jako projektový manažer.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required