logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Rakouská společnost Delfort přichází na trh s recyklovatelný bariérovým papírem thienbarrier...
  • Až o 99 tisíc tun ročně klesne množství emisí oxidu uhličitého vyprodukovaného papírnou...
  • Michal Franěk spojil s cukrovarem Tereos TTD celou svoji pracovní kariéru. V balicím centru v...
  • Zástupci chorvatské firmy Modepack oznámili, že vyvinuli poštovní tašky vyrobené ze směsi...
  • Přípravy na veletrh nápojového a liquid food průmyslu drinktec 2025  vrcholí. Trendy ve výrobě a...

SB 2/2010 VELETRHY: „Embax bude nejen pro potravináře,“

1. března 2010
Nezařazené 0
644
SB 2/2010 VELETRHY: „Embax bude nejen pro potravináře,“

uvedl po skončení letošního veletrhu jeho manažer

Na základě požadavků firem vyrábějících obaly, ale zejména odborných návštěvníků komplexu potravinářských veletrhů SALIMA, MBK, INTECO a VINEX byl novinkou toho letošního návrat k souběžnému konání veletrhu Embax a přechod k jeho dvouleté periodicitě v sudých letech. O reakci účastníků veletrhu jsme hovořili s Pavlem Dvořákem, manažerem veletrhu Embax 2010.

Svět balení: Statistika nedávno skončeného veletrhu uvádí: počet vystavovatelů 159 (91 ČR, 68 ze zahraničí z 15 zemí), obsazená výstavní plocha 2924 m² + 600 m² zvláštní předváděcí plocha, doprovodný program. Vzhledem k tomu, že minulý Embax se konal spolu s tiskařským veletrhem v květnu 2009, to není špatná bilance. Jak hodnotili nový koncept a průběh letošního veletrhu jeho účastníci?

Pavel Dvořák: Tuto změnu si pochvalovaly firmy především z řad obalářů zaměřených na potravinářský průmysl. Nicméně musíme přiznat určitou rezervu v informovanosti a propagaci této novinky směrem k potenciálním vystavovatelům. Cílenější komunikace bude i jedním z cílů pro přípravu dalšího ročníku na jaře v roce 2012.

SB: Co bylo hlavním „tahákem“ při náboru vystavovatelů na veletrh, který se opakoval za necelého tři čtvrtě roku?

P. D.: Výraznou podporou účasti firem bylo 15% cenové zvýhodnění pronájmu výstavní plochy vystavovatelům z veletrhů SALIMA 2008 a EmbaxPrint 2009. Navíc v případě přihlášení v termínu mohly firmy uspořit až třetinu nákladů za plochu oproti rokům 2008/2009, což využilo téměř 70 % firem. Velkým pomocníkem pro firmy přihlašující se dva až tři měsíce před veletrhem a naším úspěchem byl produkt START balíček. Dá se charakterizovat slovy „vše v jednom“ nebo „na veletrh jedním podpisem“ (registrační poplatek, plocha, výstavba, služby, propagace). Cílem bylo maximální snížení náročnosti přípravy na veletrh při současném cenovém zvýhodnění. Méně starostí, úspora času a nákladů – to bylo vyjádření pozitivních reakcí některých vystavovatelů především z řad zahraničních účastníků a nových vystavovatelů na START balíček.
A že bylo cítit oživení zájmu o účast na letošním Embaxu, potvrdil i 15% nárůst obsazené výstavní plochy!

SB: Zdá se, že největší aktivní atrakcí nejen veletrhu Embax, ale celého komplexu SALIMA byla každodenní komentovaná prezentace „balení naživo“. Moje dosavadní zkušenosti ze zahraničních veletrhů s jakoukoli aktivní simulací skutečných procesů jsou jenom pozitivní. Vždycky se těší velkému zájmu návštěvníků. Pokud jsem si stačila všimnout, v Brně to bylo podobné.

P. D.: Novinka s názvem Packaging Live zabrala 450 m² výstavní plochy obalového pavilonu F, kde se nacházela kompletní balicí linka. Na začátku jste vhodili balený produkt, v našem případě bonbony Lipo, na konci se objevila ovinutá paleta s naskládanými krabicemi plnými balíčků Lipa a s RFID čipem pro monitoring pohybu palety.
Technologie poskytli přední čeští obaloví dodavatelé a výrobci. Ukázka balicí linky v chodu probíhala čtyřikrát denně i s doprovodným komentářem a sérií seminářů. Zájem o účast v projektu byl veliký, i když se jednalo o pilotní projekt. Nyní po skončení můžeme říci, že projekt byl velice úspěšný jak z hlediska zúčastněných partnerů, tak hlavně z hlediska hodnocení odborných návštěvníků. Hlavním přínosem pro zúčastněné firmy, kterých bylo tentokrát osm, byla ukázka jejich technologií v kompaktním funkčním celku a díky tomu i lepší vizualizace a propagace produktů pro potenciálního klienta. Doplňkem byla výrazná komunikační podpora celého projektu i všech zúčastněných partnerů.

SB: Bylo by logické zařazovat ukázky simulace výrobních procesů i do dalších ročníků odborných veletrhů a podpořit tak další oživení zájmu o účast u vystavovatelů i návštěvníků. Co tedy plánuje konkrétně?

P. D.: Úspěšnost projektu potvrdila nový trend, který je třeba do budoucnosti u odborných veletrhů respektovat a zajistit tak přidanou hodnotu pro vystavovatele. Lze ho vyjádřit jednoduchou rovnicí, která obsahuje vše: vystavovatel = samostatná výstavní plocha + účast na aktivním doprovodném programu se zapojením strojů a technologií v kooperaci s ostatními vystavovateli vč. konkurentů + výrazná extra mediální podpora.
Na Embaxu 2012 zvažujeme realizaci dvou balicích linek, každé v jiném pavilonu, s účastí stávajících i nových partnerů. Již nyní je obrovský zájem mezi vystavovateli (více informací najdete na www.packaginglive.cz).
Hlouběji „pod kůži“ se odborným návštěvníkům i vystavovatelům musí také dostat informace, že EMBAX, mezinárodní veletrh obalů a obalových technologií, je určen všem odvětvím průmyslové výroby. Tedy nejen potravinářům, i když právě oni odebírají až 70 % obalové produkce.

SB: Děkuji za poskytnuté zhodnocení.

Ladislava Caisová

Box:
Pavel Dvořák

vystudoval VUT Fakultu strojní a podnikatelskou, šest let působil v obchodním oddělení Eurotelu Praha. Poslední čtyři roky pracuje ve společnosti Veletrhy Brno jako projektový manažer.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required