logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového...
  • Alessandro Pasquale je nově výkonným prezidentem Mattoni 1873, na pozici CEO se posouvá Ondřej...
  • Nestlé představuje nový rostlinný nápoj s moderním designem Nestlé představilo svou nejnovější...
  • Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...

SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení kosmetiky: Obaly jsou pro české výrobce kosmetiky drahou záležitostí

1. března 2010
Nezařazené 0
985
SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení kosmetiky: Obaly jsou pro české výrobce kosmetiky drahou záležitostí

Do jakého typu obalu vkládají své výrobky kosmetické firmy? Kdo jim je dodává a jaký zaujímají obaly podíl na jejich celkových nákladech? Kdo a jak všechny vyrobené produkty nás i v zahraničí rozváží do obchodů? A co je tím největším problémem, s nímž se v oblastech obalů a distribuce tyto společnosti potýkají? To jsou některé z otázek, se kterými se Svět balení obrátil na tři tuzemské výrobce, konkrétně Ryor, Dermacol a Detecha.

„Hlavními materiály používanými na naše obaly jsou papír a plasty, i když jejich vzájemný poměr nevím,“ říká Eva Štěpánková, ředitelka firmy Ryor. „Často to ale bývá i kombinace – když je například kelímek příliš malý na potisk, umístí se do papírové krabičky, na kterou už se ‚ta písmenka‘ vejdou.“
V menší míře jsou výrobky značky Ryor – například kapsle – i ve skle (nikoliv ovšem u produktů, které společnost vyváží do Spojených států, tam je to kvůli případnému poranění zakázáno). Obaly z kovu nebo ze dřeva společnost nepoužívá. „Kdysi jsme zkoušeli proutí, které jsme dováželi převážně z východní Evropy a Číny, ale po nějakém čase jsme toho zase nechali, protože bývalo často poškozené, během cesty zplesnivělo,“ dodává Eva Štěpánková.
U firmy Dermacol, která je součástí společnosti Alphaduct, lze na prvním místě lze jmenovat plasty (konkrétně například polyetylen nebo polypropylen). Ty tvoří asi tři čtvrtiny z celkového objemu používaných materiálů, v podstatně menší míře jsou pak plněny obaly z papíru a skla. „Na tubičky některých make-upů používáme hliník, jeho spotřeba je ovšem jen minimální,“ vysvětluje Pavla Kozelková, která v Dermacolu zastává funkci senior project development manager. Etikety výrobků této společnosti jsou hlavně z plastových fólií. „Používáme ale i papír, a to v případě, kdy se etiketa dává na rovnou plochu, a také na testery, které sice hodně trpí, protože je bere do rukou spousta lidí, ale na jejich trvanlivosti zase v takové míře nezáleží,“ dodává Pavla Kozelková.
Také společnost Detecha, která vyrábí kosmetiku pod značkou Regina, používá podobné typy obalů jako Dermacol. „Jsou z plastů, skla, papíru i kovu, konkrétně tedy hliníku,“ vyjmenovává jednotlivé druhy materiálů marketingová ředitelka Petra Marková.
Náklady na obaly jsou přitom jak v této firmě, tak v již zmíněném Ryoru vysoké, kolem poloviny těch celkových. Jak podotýká Eva Štěpánková, „obaly jsou jednoduše drahá záležitost.“ Pokud se týče Dermacolu, nelze tyto náklady podle Pavly Kozelkové vyčíslit, protože jsou známé jen za celou společnost Alphaduct, která zastřešuje i výrobce minerální vody Korunní.

Obaly na kosmetiku se převážně dovážejí
A kteří výrobci obaly našim třem kosmetickým firmám dodávají? Ani jedna z oslovených představitelek nebyla ochotna sdělit konkrétní názvy firem. Nicméně v případě Dermacolu jich je něco mezi čtyřiceti a padesáti a pocházejí ze zahraničí (nejvíce – zhruba 70 % – z Itálie, za kterou následuje Polsko a Německo a do jisté míry i Francie se Španělskem). Jen přibližně deset dodavatelů obalů je tuzemských. U těch společnost nakupuje hlavně plastové lahvičky, ale částečně i tuby a také etikety a potisky pro své obaly.
Veškeré sklo (v něm jsou například laky na nehty nebo krémy na pleť) Dermacol dováží. „V České republice je jen velmi málo výrobců skleněných obalů pro oblast kosmetiky, protože se jim taková produkce moc nevyplácí,“ vysvětluje Pavla Kozelková a dodává, že je u nás naopak řada malých firem, které mají ve svém portfoliu obaly plastové.
Také Ryor nakupuje většinu svých obalů v zahraničí – dodavatelů je asi dvacet a pocházejí nejčastěji ze Španělska, Německa a Izraele. Etikety si ale společnost vyrábí i sama, na speciálních tiskárnách z USA.
Opačná je situace ve firmě Detecha, jelikož tři čtvrtiny z celkového počtu přibližně 35 jejích dodavatelů obalů jsou z České republiky. „Některé objednáváme již potištěné, například tuby a skleněné lahvičky, jiné si potiskujeme sami na příslušném strojním zařízení,“ říká k tomu Petra Marková.
Na svých internetových stránkách společnost též informuje, že zabezpečí i pro jiné zájemce „plnění hmot do obalů“. Při této činnosti jsou možné tři varianty: obaly dodá sám zákazník, zajistí je Detecha nebo se na tom budou podílet obě strany.
Když se nyní ještě vrátíme k firmě Dermacol, je třeba uvést, že u některých obalů sama vyvíjí design obalu, například určuje jeho výšku a šířku. „Týká se to konkrétně naší pleťové a tělové kosmetiky,“ upřesňuje Pavla Kozelková.
Její firma také zaměstnává dva pracovníky, kteří mají obaly výrobků na starosti, tedy alespoň po technické stránce. Kontrolují například, zda se za určitých teplot nemůže odlepit příslušná etiketa.
V Ryoru se obaly zabývá dokonce celkem nějakých pětadvacet zaměstnanců, i když ne každý z nich na plný úvazek. „Jsou to všichni lidé z výroby, ale i někteří skladníci,“ vysvětluje Eva Štěpánková.

Lubomír Sedlák

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti?

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového poolingu  v oblasti FMCG v České republice, na Slovensku či v Maďarsku? „Paletový pooling stojí na čtyřech základních pilířích, 1. snižování nákladů na obalové materiály, v našem případě palety, 2. šetří čas, který by musel být věnován správě palet vlastních, 3. zaručuje plynulost dodavatelského řetězce a […]

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID řešení společnosti Brady Corporation přidělí položkám majetku, zařízení nebo zásobám v jakémkoli průmyslovém prostředí jedinečnou digitální identitu pouhou aplikací etikety. Uživatelé jsou tak schopni identifikovat a lokalizovat položky označené etiketou najednou, z dálky a v reálném čase, aniž by jej měli v dohledu. Seznamte se s kompletním […]

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required