logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Jeden z obalových konceptů krásy na PCD

1. března 2010
Nezařazené 0
489
SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Jeden z obalových konceptů krásy na PCD

Výstavní koncepce skupiny Gerresheimer AG v Paříži měla inspirovat návštěvníky ze všech koutů světa parfémů a kosmetického průmyslu. Společnost se nesoustředí na určitý tržní segment, vyrábí pro všechny, „kdo prodávají krásu v krásných obalech a zvláštní výrobky se zvláštní přitažlivostí,“ jak říká Burkhard Lingenberg, ředitel komunikace a marketingu skupiny.

Značkové obaly jsou marketingovým nástrojem par excellence od elegantních vůní přes zvlhčující sprchové gely, krémy a mléka po laky na nehty a barvy na vlasy i deodoranty, šampony a opalovací oleje. Skupina ovládá i know-how, jak vytvořit design, se všemi aspekty sofistikovaného dokončování. Některé z aktuálních skleněných výrobků jsou barvené ve hmotě, jiné mají delikátní efekt „sprejování do ztracena“, některé trendový potisk vodou ředitelnými barvami, další jsou dekorované za použití sublimační techniky, kyselinou leptanými vzorky nebo jsou jednoduše úplně průhledné. Dokonce i písmo je jako průhledný povrchový reliéf namísto tisku.
To je metoda použitá na Replay your fragrance! (obr. č. 1), novém výrobku od Procter & Gamble spojeném se značkou džín Replay. Charakteristický rys vůně – že i po několika hodinách může být oživena kapkou vody na kůži – se odráží v designové koncepci. Písmo běží dolů po skle jako voda a lahvička je ozdobena skvrnami barvy a vybledlými, rozmazanými otisky prstů, jež byly vytvořeny tamponovým tiskem a vodou ředitelnými barvami.
Jen zřídka je design tak nápaditý jako u nové vůně Springfield od Puig (obr. č. 2). Průhledná skleněná lahvička má kompaktní tvar s krátkým hrdlem. Pozornost zaujmou její neortodoxní linie: kombinace krychle a koule.
Přitažlivě dynamická Dancing Lady od Oriflame (obr. č. 3) byla zařazena do Design Gallery amerického časopisu Brand Packaging jako jeden z nejlepších obalů roku 2009. Tři sférické misky vložené jedna do druhé s náznakem bílého sprejování vytvářejí iluzi piruety.
V jednoduchosti je krása – to potvrzuje další flakon, současně pravoúhlý i oblý, který opět využívá sprejování: sole mio od SPPC Paris Bleu/Yves de Sistelle. Duté nebeské těleso se vynořuje, čiré a majestátní, z šeříkového moře – vůně je zakleta ve skleněném kvádru jako futuristický monument.
Co vás zkrášluje, je také krásné. Se svými kosmetickými krémy dovedl Avon tento princip téměř k dokonalosti. Jeho výrobky jsou v nových skleněných dózách s poutavým designem v řadě nádherných barev (obr. č. 4). Jeden z nejnovějších obalů má zářivou tmavě rudou barvu s jemnými odlesky. Sprejovaná skleněná dóza na Reversalist Night je průhledná jen trochu, takže smetanově bílý krém prosvítá skrz ni. Namísto konvenčního potisku je stříbrné písmo raženo fólií za horka.
Řada plastových výrobků Gerresheimer (obr. č. 5) harmonuje se skleněným sortimentem. Zahrnuje nejrůznější barvy od pastelových přes syté po metalické, s nekonvenčními efekty tisku a s ladícími uzávěry, dávkovacími a rozprašovacími pumpičkami.

Ladislava Caisová
(zpracováno s použitím materiálu a fotografií firmy Gerresheimer)

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required