logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket Společnost Durst představila na...
  • Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy! V dnešní turbulentní době je nezbytné šetřit...
  • Kostičky vyrobené z recyklovaných plastových lahví? Lego tuto snahu vzdává Výrobce stavebnic...
  • Společnost Elmwood navrhuje rebrand identity značky Alpro Značka rostlinných mléčných výrobků...
  • Coca-Cola nahrádza plastové držiaky za udržateľné obaly na báze vlnitej lepenky Coca-Cola HBC...

SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Jeden z obalových konceptů krásy na PCD

1. března 2010
Nezařazené 0
561
SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Jeden z obalových konceptů krásy na PCD

Výstavní koncepce skupiny Gerresheimer AG v Paříži měla inspirovat návštěvníky ze všech koutů světa parfémů a kosmetického průmyslu. Společnost se nesoustředí na určitý tržní segment, vyrábí pro všechny, „kdo prodávají krásu v krásných obalech a zvláštní výrobky se zvláštní přitažlivostí,“ jak říká Burkhard Lingenberg, ředitel komunikace a marketingu skupiny.

Značkové obaly jsou marketingovým nástrojem par excellence od elegantních vůní přes zvlhčující sprchové gely, krémy a mléka po laky na nehty a barvy na vlasy i deodoranty, šampony a opalovací oleje. Skupina ovládá i know-how, jak vytvořit design, se všemi aspekty sofistikovaného dokončování. Některé z aktuálních skleněných výrobků jsou barvené ve hmotě, jiné mají delikátní efekt „sprejování do ztracena“, některé trendový potisk vodou ředitelnými barvami, další jsou dekorované za použití sublimační techniky, kyselinou leptanými vzorky nebo jsou jednoduše úplně průhledné. Dokonce i písmo je jako průhledný povrchový reliéf namísto tisku.
To je metoda použitá na Replay your fragrance! (obr. č. 1), novém výrobku od Procter & Gamble spojeném se značkou džín Replay. Charakteristický rys vůně – že i po několika hodinách může být oživena kapkou vody na kůži – se odráží v designové koncepci. Písmo běží dolů po skle jako voda a lahvička je ozdobena skvrnami barvy a vybledlými, rozmazanými otisky prstů, jež byly vytvořeny tamponovým tiskem a vodou ředitelnými barvami.
Jen zřídka je design tak nápaditý jako u nové vůně Springfield od Puig (obr. č. 2). Průhledná skleněná lahvička má kompaktní tvar s krátkým hrdlem. Pozornost zaujmou její neortodoxní linie: kombinace krychle a koule.
Přitažlivě dynamická Dancing Lady od Oriflame (obr. č. 3) byla zařazena do Design Gallery amerického časopisu Brand Packaging jako jeden z nejlepších obalů roku 2009. Tři sférické misky vložené jedna do druhé s náznakem bílého sprejování vytvářejí iluzi piruety.
V jednoduchosti je krása – to potvrzuje další flakon, současně pravoúhlý i oblý, který opět využívá sprejování: sole mio od SPPC Paris Bleu/Yves de Sistelle. Duté nebeské těleso se vynořuje, čiré a majestátní, z šeříkového moře – vůně je zakleta ve skleněném kvádru jako futuristický monument.
Co vás zkrášluje, je také krásné. Se svými kosmetickými krémy dovedl Avon tento princip téměř k dokonalosti. Jeho výrobky jsou v nových skleněných dózách s poutavým designem v řadě nádherných barev (obr. č. 4). Jeden z nejnovějších obalů má zářivou tmavě rudou barvu s jemnými odlesky. Sprejovaná skleněná dóza na Reversalist Night je průhledná jen trochu, takže smetanově bílý krém prosvítá skrz ni. Namísto konvenčního potisku je stříbrné písmo raženo fólií za horka.
Řada plastových výrobků Gerresheimer (obr. č. 5) harmonuje se skleněným sortimentem. Zahrnuje nejrůznější barvy od pastelových přes syté po metalické, s nekonvenčními efekty tisku a s ladícími uzávěry, dávkovacími a rozprašovacími pumpičkami.

Ladislava Caisová
(zpracováno s použitím materiálu a fotografií firmy Gerresheimer)

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket

Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket Společnost Durst představila na letošním Label Expo inovativní systém pro monitorování a správu tiskového zařízení, který za pomoci AI umožňuje efektivní sledování a optimalizaci výkonu tiskáren Durst Tau RSC. Z čeho se Durst Hawk Eye skládá Senzory a snímače: Monitorují parametry, jako je teplota, vlhkost, rychlost tisku, […]

Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy!

Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy! V dnešní turbulentní době je nezbytné šetřit každou korunu. Naše společnost tuto situaci velmi silně vnímá a usiluje o vedení našich zákazníky k novému pohledu na vyřazené a nepotřebné palety, které nejsou odpadem, ale cenným zdrojem materiálu. Většina společností při nákupu palet přikládá velkou váhu korunovým položkám, nicméně přehlížejí […]

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required