logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...

SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Jeden z obalových konceptů krásy na PCD

1. března 2010
Nezařazené 0
539
SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Jeden z obalových konceptů krásy na PCD

Výstavní koncepce skupiny Gerresheimer AG v Paříži měla inspirovat návštěvníky ze všech koutů světa parfémů a kosmetického průmyslu. Společnost se nesoustředí na určitý tržní segment, vyrábí pro všechny, „kdo prodávají krásu v krásných obalech a zvláštní výrobky se zvláštní přitažlivostí,“ jak říká Burkhard Lingenberg, ředitel komunikace a marketingu skupiny.

Značkové obaly jsou marketingovým nástrojem par excellence od elegantních vůní přes zvlhčující sprchové gely, krémy a mléka po laky na nehty a barvy na vlasy i deodoranty, šampony a opalovací oleje. Skupina ovládá i know-how, jak vytvořit design, se všemi aspekty sofistikovaného dokončování. Některé z aktuálních skleněných výrobků jsou barvené ve hmotě, jiné mají delikátní efekt „sprejování do ztracena“, některé trendový potisk vodou ředitelnými barvami, další jsou dekorované za použití sublimační techniky, kyselinou leptanými vzorky nebo jsou jednoduše úplně průhledné. Dokonce i písmo je jako průhledný povrchový reliéf namísto tisku.
To je metoda použitá na Replay your fragrance! (obr. č. 1), novém výrobku od Procter & Gamble spojeném se značkou džín Replay. Charakteristický rys vůně – že i po několika hodinách může být oživena kapkou vody na kůži – se odráží v designové koncepci. Písmo běží dolů po skle jako voda a lahvička je ozdobena skvrnami barvy a vybledlými, rozmazanými otisky prstů, jež byly vytvořeny tamponovým tiskem a vodou ředitelnými barvami.
Jen zřídka je design tak nápaditý jako u nové vůně Springfield od Puig (obr. č. 2). Průhledná skleněná lahvička má kompaktní tvar s krátkým hrdlem. Pozornost zaujmou její neortodoxní linie: kombinace krychle a koule.
Přitažlivě dynamická Dancing Lady od Oriflame (obr. č. 3) byla zařazena do Design Gallery amerického časopisu Brand Packaging jako jeden z nejlepších obalů roku 2009. Tři sférické misky vložené jedna do druhé s náznakem bílého sprejování vytvářejí iluzi piruety.
V jednoduchosti je krása – to potvrzuje další flakon, současně pravoúhlý i oblý, který opět využívá sprejování: sole mio od SPPC Paris Bleu/Yves de Sistelle. Duté nebeské těleso se vynořuje, čiré a majestátní, z šeříkového moře – vůně je zakleta ve skleněném kvádru jako futuristický monument.
Co vás zkrášluje, je také krásné. Se svými kosmetickými krémy dovedl Avon tento princip téměř k dokonalosti. Jeho výrobky jsou v nových skleněných dózách s poutavým designem v řadě nádherných barev (obr. č. 4). Jeden z nejnovějších obalů má zářivou tmavě rudou barvu s jemnými odlesky. Sprejovaná skleněná dóza na Reversalist Night je průhledná jen trochu, takže smetanově bílý krém prosvítá skrz ni. Namísto konvenčního potisku je stříbrné písmo raženo fólií za horka.
Řada plastových výrobků Gerresheimer (obr. č. 5) harmonuje se skleněným sortimentem. Zahrnuje nejrůznější barvy od pastelových přes syté po metalické, s nekonvenčními efekty tisku a s ladícími uzávěry, dávkovacími a rozprašovacími pumpičkami.

Ladislava Caisová
(zpracováno s použitím materiálu a fotografií firmy Gerresheimer)

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required