
Poněkud jiný prostor neboli méně materiálů a více nápadů. I tak by se daly charakterizovat přehlídky balení pro kosmetiku a farmacii, které se spolu s konferencemi, oceněním vybraných produktů a dalším doprovodným programem konaly na přelomu prvního a druhého měsíce tohoto roku již tradičně v pařížském Grande Halle de la Villette a Cité des Science et de l’Industrie. Jejich zaměření přesně zapadlo do hlavního tématu dubnového čísla Světa balení, takže jsme si informace o oceněných inovacích nechali poslat od našich spolupracujících agentur Canon Communication a Oriex Communication. Věříme, že přinesou inspiraci všem čtenářům, kteří se těmito oblastmi balení zabývají nebo se o ně zajímají.
Přestože šetřit, šetřit a zase šetřit se stalo v tomto roce celosvětovým mottem, vývoj i inovace produkce v obou zmíněných oblastech probíhají rychlým tempem. Jakým způsobem tyto aspekty ovlivňují technologie plnění, dávkování i balení, o tom jsme hovořili s několika manažery a manažerkami českých výrobců z oblasti farmacie i kosmetiky. Ale protože většina obalů se po splnění všech svých funkcí stává odpadem, se kterým je třeba naložit odpovídajícím způsobem, byli jsme také na návštěvě v nové pražské malešické spalovně. Její ředitel mimo jiné říká, že právě obaly tvoří něco mezi dvaceti pěti až třiceti procenty tuhého komunálního odpadu, který likvidují. Největší podíl je těch papírových a plastových.
Nejen celosvětová situace, která závisí na globální ekonomické krizi, se mění každým dnem – i naše odborné vydavatelství zasáhly změny. Mimo jiné jsme se přestěhovali. Naši redakci, jak již bylo avizováno na webových stránkách, najdete na nové adrese, která je uvedena i na třetí straně obálky tohoto vydání. Deváté patro našeho současného sídla nám nabízí jak výhled na široké panorama Prahy, tak poněkud jiný prostor k dalším aktivitám…
Ladislava Caisová