logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 1/2010 LOGISTIKA: Textil přichází v kartonových krabicích

1. ledna 2010
Nezařazené 0
648
SB 1/2010 LOGISTIKA: Textil přichází v kartonových krabicích

Do České republiky je dováženo velké množství textilních výrobků pocházejících z celého světa. Zboží s nižší kvalitou zákazníci potřebují dostat co nejdříve na pulty prodejen. U kvalitního zboží se klade daleko větší důraz na kulturu prodeje a služeb. Proto je příprava zboží náročnější. Jedná se o nákladnější zboží, jehož logistika vyžaduje přidanou hodnotu.

Zboží je do České republiky přepravováno v kartonových krabicích uložených v kontejnerech. Balení obsahují různé druhy zboží, které se navíc liší barevným provedením a velikostí.
„Jedná se o velké množství různých položek. Tomu odpovídá jejich zaskladnění a příprava k expedici,“ vysvětluje Jan Lebeda, operation manager společnosti Servant, a dodává, že zboží přicházející ze zemí, které nejsou součástí Evropské unie, musí být náležitě procleno. „Ihned po vyřízení celních náležitostí (týden až čtrnáct dnů) je možné se zbožím volně nakládat, což neprodleně oznamujeme zákazníkům odesláním potvrzení o příjmu.“
Vzhledem k charakteru manipulační jednotky (kartonová krabice) se kontejnery vykládají ručně. Ještě před příjmem do skladu dochází k důsledné kontrole některých balení a až poté je zboží ukládáno do regálů. Kontrola zboží při vstupu do skladu představuje první nesmírně důležitý krok. Pokud totiž dojde ke zjištění chyb na příjmu, je daleko snazší následná komunikace se zákazníkem a vyřešení nesrovnalostí.
Logistika textilu vyžaduje speciální skladování. Např. Servant má skladové prostory rozdělené do dvou částí. V první z nich probíhá pouze skladování, druhá část skladu se pak využívá k vychystávání.
„Ke skladování textilu používáme speciální regály, v nichž je zásoba přibližně na jeden den,“ uvádí Jan Lebeda a dodává, že hlavní nápor sklad zaznamenává každý den ráno do deseti hodin, kdy přicházejí objednávky od zákazníků.

Žehlení, cenovky, ramínka…
Požadavky zákazníků jsou různé. V případě levnějšího sortimentu zpravidla postačí roztřídění a zabalení oděvů podle druhu, velikosti a barvy. U kvalitního značkového zboží pak zákazníci kladou důraz na důkladnou přípravu k prodeji tak, aby zboží mohlo být odesláno přímo na pulty prodejen. Běžné jsou požadavky na označení zboží čárovým kódem, na žehlení, doplnění cenovek a či na umístění na ramínka. Požadavky zákazníků mohou rovněž směřovat na skladování jednotlivých výrobků v zavěšené podobě nebo např. na zabezpečení z hlediska čistoty. Takto připravené zboží je umístěno do mobilních klecí, v nichž se pak přepravuje do maloobchodních prodejen.
„V případě různých marketingových akcí mají zákazníci požadavky na dodání zboží na konkrétní adresu v konkrétní době. Pro nás je důležité, že jsme informování v předem dohodnutém předstihu, abychom mohli zajistit potřebnou kapacitu na přípravu zboží,“ podotýká Jan Lebeda a dodává, že komunikace s většinou zákazníků probíhá na bázi elektronické výměny dat. Podle času objednávky je každé zakázce přidělena doba expedice.
Elektronické objednávání do značné míry šetří pracovní sílu a eliminuje chyby.

Manipulace dopravníkovým pásem
Logistikou textilu v České republice se rovněž zabývá společnost VF Czech services, která zajišťuje skladování a distribuci vlastních výrobků vyráběných v zahraničí.
Tomáš Bernard, DC engineer společnosti VF Czech services, říká, že objednávky do skladu firmy přicházejí prostřednictvím zákaznických servisů. Ve skladu jsou objednávky zpracovávány a následně je zboží ve spolupráci s externími dopravními firmami dále distribuováno českým zákazníkům, zákazníkům v evropských zemích nebo směřuje do dalších světových destinací.
Před příjmem zboží do skladu probíhá namátková kvalitativní kontrola týkající se zhruba deseti procent výrobků. „Kontrolujeme, zda jsou zásilky kompletní, nebo např. barevný odstín a velikost vybraných výrobků,“ podotýká Tomáš Bernard. Poté následuje zaskladnění do regálů, přičemž manipulační jednotku představuje jeden karton. Se zbožím v kartonových krabicích je ve skladu firmy VF Czech services manipulováno za pomoci dopravníkových pásů. V mezaninové části skladu dochází k rozdělení zboží podle určitých parametrů a na základě toho je zboží zaskladněno. Samostatní pickeři pak zboží vychystávají a připravují k expedici.
„V některých případech prochází zboží speciální úpravou. Jedná se o zcela individuální postup podle konkrétních požadavků zákazníka,“ upozorňuje Tomáš Bernard a uvádí výčet služeb s přidanou hodnotou, mezi které patří žehlení a napařování, nalepování etiket, připevňování visaček nebo např. příprava zboží pro speciální marketingové akce.
Takto připravené zboží je vychystáno do kartonových krabic, které pak dopravníkový pás přepraví do oddělení přebalování. Zde dochází ke kontrole obsahu balení. Pokud vše souhlasí, je balení odesláno dopravníkovým pásem k finálnímu zabalení na základě požadavků klienta. V distribuční zóně skladu se zásilky nakládají na vozidla, která je následně přepraví k odběratelům. Těmi mohou být koncoví zákazníci nebo např. mezisklady.

Václav Podstawka

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required