logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...
  • Alza umožňuje nákup drogerie do znovupoužitelných nádob Ve svém holešovickém showroomu...
  • Inspirace z Holandska: Výrobce kol Vanmoof expeduje kola v krabicích od TV V dnešním příspěvku...
  • Pivní trh vyhlíží obalové novinky Říká se, že čeští konzumenti piva jsou konzervativní. Ať už...
  • Prazdroj bude nově v Česku distribuovat italská piva Peroni Nastro Azzurro Italské pivo Peroni...

SB 1/2010 LOGISTIKA: Textil přichází v kartonových krabicích

1. ledna 2010
Nezařazené 0
573
SB 1/2010 LOGISTIKA: Textil přichází v kartonových krabicích

Do České republiky je dováženo velké množství textilních výrobků pocházejících z celého světa. Zboží s nižší kvalitou zákazníci potřebují dostat co nejdříve na pulty prodejen. U kvalitního zboží se klade daleko větší důraz na kulturu prodeje a služeb. Proto je příprava zboží náročnější. Jedná se o nákladnější zboží, jehož logistika vyžaduje přidanou hodnotu.

Zboží je do České republiky přepravováno v kartonových krabicích uložených v kontejnerech. Balení obsahují různé druhy zboží, které se navíc liší barevným provedením a velikostí.
„Jedná se o velké množství různých položek. Tomu odpovídá jejich zaskladnění a příprava k expedici,“ vysvětluje Jan Lebeda, operation manager společnosti Servant, a dodává, že zboží přicházející ze zemí, které nejsou součástí Evropské unie, musí být náležitě procleno. „Ihned po vyřízení celních náležitostí (týden až čtrnáct dnů) je možné se zbožím volně nakládat, což neprodleně oznamujeme zákazníkům odesláním potvrzení o příjmu.“
Vzhledem k charakteru manipulační jednotky (kartonová krabice) se kontejnery vykládají ručně. Ještě před příjmem do skladu dochází k důsledné kontrole některých balení a až poté je zboží ukládáno do regálů. Kontrola zboží při vstupu do skladu představuje první nesmírně důležitý krok. Pokud totiž dojde ke zjištění chyb na příjmu, je daleko snazší následná komunikace se zákazníkem a vyřešení nesrovnalostí.
Logistika textilu vyžaduje speciální skladování. Např. Servant má skladové prostory rozdělené do dvou částí. V první z nich probíhá pouze skladování, druhá část skladu se pak využívá k vychystávání.
„Ke skladování textilu používáme speciální regály, v nichž je zásoba přibližně na jeden den,“ uvádí Jan Lebeda a dodává, že hlavní nápor sklad zaznamenává každý den ráno do deseti hodin, kdy přicházejí objednávky od zákazníků.

Žehlení, cenovky, ramínka…
Požadavky zákazníků jsou různé. V případě levnějšího sortimentu zpravidla postačí roztřídění a zabalení oděvů podle druhu, velikosti a barvy. U kvalitního značkového zboží pak zákazníci kladou důraz na důkladnou přípravu k prodeji tak, aby zboží mohlo být odesláno přímo na pulty prodejen. Běžné jsou požadavky na označení zboží čárovým kódem, na žehlení, doplnění cenovek a či na umístění na ramínka. Požadavky zákazníků mohou rovněž směřovat na skladování jednotlivých výrobků v zavěšené podobě nebo např. na zabezpečení z hlediska čistoty. Takto připravené zboží je umístěno do mobilních klecí, v nichž se pak přepravuje do maloobchodních prodejen.
„V případě různých marketingových akcí mají zákazníci požadavky na dodání zboží na konkrétní adresu v konkrétní době. Pro nás je důležité, že jsme informování v předem dohodnutém předstihu, abychom mohli zajistit potřebnou kapacitu na přípravu zboží,“ podotýká Jan Lebeda a dodává, že komunikace s většinou zákazníků probíhá na bázi elektronické výměny dat. Podle času objednávky je každé zakázce přidělena doba expedice.
Elektronické objednávání do značné míry šetří pracovní sílu a eliminuje chyby.

Manipulace dopravníkovým pásem
Logistikou textilu v České republice se rovněž zabývá společnost VF Czech services, která zajišťuje skladování a distribuci vlastních výrobků vyráběných v zahraničí.
Tomáš Bernard, DC engineer společnosti VF Czech services, říká, že objednávky do skladu firmy přicházejí prostřednictvím zákaznických servisů. Ve skladu jsou objednávky zpracovávány a následně je zboží ve spolupráci s externími dopravními firmami dále distribuováno českým zákazníkům, zákazníkům v evropských zemích nebo směřuje do dalších světových destinací.
Před příjmem zboží do skladu probíhá namátková kvalitativní kontrola týkající se zhruba deseti procent výrobků. „Kontrolujeme, zda jsou zásilky kompletní, nebo např. barevný odstín a velikost vybraných výrobků,“ podotýká Tomáš Bernard. Poté následuje zaskladnění do regálů, přičemž manipulační jednotku představuje jeden karton. Se zbožím v kartonových krabicích je ve skladu firmy VF Czech services manipulováno za pomoci dopravníkových pásů. V mezaninové části skladu dochází k rozdělení zboží podle určitých parametrů a na základě toho je zboží zaskladněno. Samostatní pickeři pak zboží vychystávají a připravují k expedici.
„V některých případech prochází zboží speciální úpravou. Jedná se o zcela individuální postup podle konkrétních požadavků zákazníka,“ upozorňuje Tomáš Bernard a uvádí výčet služeb s přidanou hodnotou, mezi které patří žehlení a napařování, nalepování etiket, připevňování visaček nebo např. příprava zboží pro speciální marketingové akce.
Takto připravené zboží je vychystáno do kartonových krabic, které pak dopravníkový pás přepraví do oddělení přebalování. Zde dochází ke kontrole obsahu balení. Pokud vše souhlasí, je balení odesláno dopravníkovým pásem k finálnímu zabalení na základě požadavků klienta. V distribuční zóně skladu se zásilky nakládají na vozidla, která je následně přepraví k odběratelům. Těmi mohou být koncoví zákazníci nebo např. mezisklady.

Václav Podstawka

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required