logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

SB 5/2009 OBALY A VZDĚLÁVÁNÍ: Asie – akutní nedostatek obalových odborníků

1. září 2009
Nezařazené 0
447
SB 5/2009 OBALY A VZDĚLÁVÁNÍ: Asie – akutní nedostatek obalových odborníků

Asijští tiskaři a zpracovatelé obalů soutěží o zakázky s globálními hráči. Nadnárodní korporace jako Pepsi Co, Coca-Cola, Nestlé a P&G oznamují mnohamilionové investice, místní značky hledají levnější dodávky. Poptávka po obalech se zrychluje a Asie čelí akutnímu nedostatku pracovníků s příslušným odborným vzděláním.

Jak lamentuje místní podnikatel: „Do našeho týmu v Asii příští rok přijmeme 30 nových lidí – kde vezmeme kvalifikovaný personál? Uděláme to, co každý: přetáhneme je od konkurence! Tohle není nejzdravější způsob rozvoje.“
Jak uvádí Stuart Hoggard, generální ředitel singapurského EP Resources, provozovatel Packwebasia.com a též novinář specializovaný na polygrafii a spoluvydavatel časopisu Flexo & Gravure Asia Pacific: „Asie nemá žádné obalářské učiliště, neexistují učňovské programy. Průmysl je pod tlakem, aby vyráběl kvalitní obaly podle světových standardů, ale mnoho manažerů a výkonných pracovníků nemá žádnou odbornou průpravu. Nejdůležitější je flexibilita – Asie je daleko od evropských a amerických přednáškových center a podniky sotva mohou financovat studijní volno v zámoří. Vzdělávací kurzy musí být pohodlně zorganizovány ve firmě a na místě, kde vyvstane potřeba.“

Na vyžádání a až do domu
EP Resources na základě poptávky vypracoval program základní výuky v pružném modulárním formátu. Je postaven kolem tří studijních předmětů: základy balení, podnikání v obalovém průmyslu a technologie balení. Každý se skládá z jednotek na úrovni začátečník, středně pokročilý a pokročilý. Moduly lze přizpůsobit, aby pojednávaly přesně o požadovaném tématu buď jako samostatné kurzy, nebo zařazené do firemních programů, příp. pro určité oddělení nebo pro celý podnik.
K vypracování spolehlivých osnov EP Resources najal Paula Clegga, donedávna global packaging directora u Unileveru, spoluautora přednášek o materiálové technologii, a Simona Fischera, jenž pracoval na pozici director of supplier management for packaging u Unilever Asia v Bangkoku.

Objednávání obalů jako základ
Každému výrobci na globální i místní úrovni záleží na efektivním objednávání obalů. Podle Simona Fishera, který nyní přednáší o spotřebitelských obalech, „mají výkonní pracovníci největší strach z toho, že jejich nákupčí nevědí, kolik stojí obalový materiál, nebo nedovedou vyjednat nejlepší smlouvu. Bohužel se nemýlí! Když objednáváme obal, musíme vědět, jak budou náklady ovlivněny formátem a cenou surovin a jak je kontrolovat – zvlášť při uvádění výrobku na trh. Rozhodující je vyhodnotit schopnosti dodavatele.“

Přístup k nadnárodním společnostem
Asijští výrobci obalů zřídkakdy chápou, jak rozvíjet vztahy s nadnárodními společnostmi. „Existuje mnoho kompetentních a kvalitních asijských výrobců, kteří nedostanou zakázku, protože neporozuměli fungování globálních firem,“ říká Simon Fisher. „Jejich zasvěcení do problému je základním kamenem celkové modernizace oboru. Prvním krokem je identifikace klíčové rozhodující osoby. Ale hlavní chybou je, že jakmile prodejce vstoupí do firmy, představuje si, že bude po jeho. Jenže kupující nechce, aby mu někdo něco prodával, chce řídit proces zásobování sám! Pokud prodejce pochopí přístup kupujícího, má dobře nakročeno k tomu, aby získal smlouvu.“ Šance by měl vyrovnat modul s názvem Jak nadnárodní společnosti kupují obaly, vhodný jak pro dodavatele, tak pro místní nebo oblastní značky.

Odstranit vícenáklady v tisku
„Většina uměleckých a designérských fakult v Asii ve svých osnovách jen vzácně zmiňuje obalový design nebo tisk. Pak nepřekvapí, že ve fázi tisku je tolik odpadu a vícenákladů,“ říká Stuart Hoggard, který navrhl modul Management a kontrola tisku. „Pro dosažení významných úspor stačí seznámit každého, kdo se na obalu podílí, s tím, kdy a proč se používá každá tisková technika, s jejich výhodami a omezeními. Pak lze učinit informované rozhodnutí předtím, než se designérům rozdají specifikace, ti pak mohou maximálně využít schopností tiskové techniky. Tiskaři pracují s absolutními hodnotami, dosažení perfektního výtisku není věcí názoru, ale vědy. Bez nezbytných znalostí a nástrojů nikdo nemůže tisk schvalovat.“
Reakce odborníků na testování programu Packaging business training program byla nadšená. Na konci r. 2009 připraví EP Resources přizpůsobené výukové kurzy pro Indonésii a na začátku r. 2010 pro Šanghaj.
Více na www.packwebasia.com/education/index.php

Ladislava Caisová

Box: Paul Clegg
„Když většina absolventů obalářství nastoupí do práce, zná hodně z nauky o materiálech, ale velmi málo rozumí realitě komerční výroby. Pochopit, co ovlivňuje náklady a jaké jsou jejich důsledky, je základem úspěchu každé výroby kdekoliv na světě a v Asii obzvlášť. Např. když učíme o rigidních obalech, nestačí jen vysvětlit výrobní procesy, ale kdy a proč je použít. Také musíme nabídnout alternativy a ukázat, jak náklady výrazně snížit jejich modelováním.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required