logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...
  • Alza umožňuje nákup drogerie do znovupoužitelných nádob Ve svém holešovickém showroomu...
  • Inspirace z Holandska: Výrobce kol Vanmoof expeduje kola v krabicích od TV V dnešním příspěvku...
  • Pivní trh vyhlíží obalové novinky Říká se, že čeští konzumenti piva jsou konzervativní. Ať už...
  • Prazdroj bude nově v Česku distribuovat italská piva Peroni Nastro Azzurro Italské pivo Peroni...

SB 5/2009 HLAVNÍ TÉMA – Značení, kódování a etikety: Proč RFID vítězí nad recesí?

1. září 2009
Nezařazené 0
460
SB 5/2009 HLAVNÍ TÉMA – Značení, kódování a etikety: Proč RFID vítězí nad recesí?

 Největší evropská konference o RFID, RFID Europe, kterou uspořádala organizace IDTechEx v Cambridgi 29. a 30. září, se pokusila objasnit, jakým způsobem RFID vítězí nad recesí a co se bude dít dál. Odhady IDTechEx uvádějí, že v roce 2009 se hodnota celého trhu s RFID zvýší na 5,56 mld. USD z loňských 5,25 mld. USD. Roste i odbyt – letošní předpokládaný prodej tagů se pohybuje ve výši 2,35 mld. proti loňským 1,97 mld. tagů. Jak to, když z využití RFID v supermarketech se stává fiasko a plán na zavedení identifikačních průkazů v Británii spěje ke zrušení?

Letecká přeprava to jistí
Odpověď spočívá v obrovské a rostoucí poptávce z určitých regionů a oblastí využití. Letecká přeprava (více viz zprávu RFID for Airlines and Airports od IDTechEx) po pomalém rozjezdu stále častěji nasazuje RFID, aby zlepšila zabezpečení a ochranu, nezbytné pro její přežití. Jedním z příkladů budiž nedávná objednávka 60 mil. tagů a související RFID infrastruktury pro hongkongské mezinárodní letiště. A na toto jediné letiště poputuje ještě mnohem více. Například právě byl instalován interaktivní informační kiosek pro RFID identifikaci výrobků. Pomůže zákazníkům zjistit, jestli nakoupili originály, také ochránit integritu značek na trhu a sledovat výrobky. Hlavním řečníkem na konferenci RFID Europe byl zástupce Air France, aspekty RFID v letecké přepravě se také zabývaly TRAAK Systems a další.

RFID propojuje oděvní řetězce
Při sledování roční návratnosti spěje rozvoz a maloobchodní prodej oděvů rychle kupředu, s Evropou v čele (IDTechEx pravidelně aktualizuje svou zprávu Apparel RFID 2009 – 2019 na www.IDTechEx.com/apparel). Významný obchodník s oděvy Charles Vögele právě zavedl Merchandise Visibility System. Jde o první normalizovaný systém, který pomocí RFID propojí celý maloobchodní dodavatelský řetězec, označování oděvů v obchodech je už běžnou záležitostí. GCS na konferenci odhalil, jak připravuje další etapu. Přítomno bylo také mnoho předních německých módních značek a skupina BT, britský lídr v RFID pro oděvy.

Zdravotnictví s pasivními i aktivními tagy
Zdravotní péče vede v zavádění Real Time Locating Systems – druhé generace aktivních RFID. Naopak S5 Systems se zabývá umísťováním pasivních tagů kvůli úspoře nákladů. Společnost Savant prezentovala tagování zdravotnického vybavení a Infineon pak dodavatelském řetězci ve zdravotnictví.

Zvířata s čipy
Přednášeli i zástupci Animal ID Solutions a sílu tohoto sektoru ukázala předpověď IDTechEx. V mnoha částech světa vzniká nová legislativa pro čipování domácích mazlíčků a dobytka – počínaje Evropou, kde je nyní čipování čtyřnohých chovných zvířat závazné, a konče Keňou, kde se letos začíná zavádět. Americké ministerstvo energetiky vydalo přes 50 mil. USD na obří betonové sčítací stanice v řekách, aby pomohlo porozumět migraci čipovaných lososů. Nedávno byla uzavřena smlouva o jejich údržbě v hodnotě 0,62 mil. USD.

Překvapují Čína i Japonsko
Mezi zeměpisnými oblastmi vyniká Čína, soutěžící s USA o to, kdo utratí nejvíc. Nedávno překonala Spojené království a stala se po USA druhou zemí co do počtu RFID projektů, když už dlouho předtím Spojené království porážela v hodnotě kontraktů. IDTechEx (autor zprávy RFID in China na www.IDTechEx.com/china) prezentovala další neutuchající čínský boom RFID. Překvapovat nepřestává Japonsko. McDonald’s se nyní stal největším řetězcem stravovacích zařízení, který ve svých japonských restauracích umožňuje platit pomocí RFID karet Waon. V krátké době jich v Japonsku bylo vydáno přes deset milionů.

RFID telefony
Určité melodramatické předpovědi naznačují, že telefony osazené RFID převálcují maloobchod a dopravu – po extrémně rychlém rozšíření desítek milionů těchto přístrojů v Japonsku, které jejich majitelé obměňují každých šest měsíců. Viceprezident pro systémovou architekturu firmy Ericsson Håkan Djuphammar nedávno na firemním Business Innovation Foru ve Stockholmu řekl, že „ode dneška za rok bude v podstatě každý nový prodaný telefon vybaven technologií Near Field Communication. Je to dvoucestné, obousměrné komunikační RFID propojení, díky němuž přístroj funguje jako tag či čtečka.“ Håkan Djuphammar v tom spatřuje velké výhody pro spotřebitele i dodavatele. Na konferenci to opět komentovala předpověď IDTechEx.

Dva přednášející se podělili o zkušenosti z poštovních služeb, jak jsou nachystané na rostoucí využití RFID. Opomenuty nebudou ani další aplikace, které nově nabývají na významu, a technické novinky. Součástí konference byly návštěvy místních středisek RFID, výstava a investorský summit. Všichni účastníci dostali zdarma po dobu šesti měsíců přístup do IDTechEx RFID Knowledgebase v hodnotě 1400 USD, shromažďující podrobnosti o více než 3750 implementacích RFID v 110 zemích. Více informací na www.IDTechEx.com/RFIDeurope.

Raghu Das,
CEO, IDTechEx

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required