logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 4/2009 AKTUÁLNÍ TÉMA – Balení potravin: Nový Maratonec v nových obalech

1. července 2009
Nezařazené 0
922
SB 4/2009 AKTUÁLNÍ TÉMA – Balení potravin: Nový Maratonec v nových obalech

Sýr Maratonec, výrobek společnosti TPK Hodonín, se od května prezentuje na českém trhu nejen produktovou řadou s novým složením, ale také s novými obaly. Tváří produktu se stal Miloš Škorpil, známý vytrvalostní běžec a propagátor běhu a pohybu. Na obalech s moderním designem a mottem „každodenní energie“ se v průběhu léta začala objevovat jeho sportovní doporučení. Do konce července byly v distribuci promo obaly se spotřebitelskou soutěží „Kilometry s Maratoncem“.

Každé balení obsahovalo unikátní kódy, které soutěžící mohli proměnit na internetových stránkách www.maratonec.cz na kilometry virtuálního maratonu. V cíli, na 42. kilometru, očekávala prvních dvě stě soutěžících profesionální běžecká obuv.
Sýr Maratonec s novým složením (obohacen o vitamin D), který je na trhu ve variantách s vlákninou, se šunkou či jako plátky, je nabízen v různých baleních převážně tradičních formátů: v obdélníkové lepenkové krabičce, která obsahuje tři nebo šest obdélníčků a krabičce kulaté obsahující osm trojúhelníčků. Maratonec má ovšem i jeden unikátní formát, a to je tvar lichoběžníku (delta), který skrývá tři velké trojúhelníčky. Tento formát se vyskytuje pouze na českém trhu.
Lepenkové skládačky pro společnost TPK vyrábí Model Hostinné. Jedná se o standardní výrobu a úpravu.
Sýry jsou primárně zabaleny v hliníkové fólii z produkce společnosti AL Invest Břidličná. Jedná se o standardní samozatavitelnou fólii, do níž jsou sýry plněny za teploty v rozmezí 60 – 90 °C
přímo u výrobce v Hodoníně na italské balicí lince Corazza.

Design podporující pozici značky
Design nových obalů navrhla agentura ABIKO z Uherského Hradiště. Způsob práce s touto designovou agenturou byl nový, neboť brand manager TPK byl přímo v kontaktu s grafikem. „Tento způsob spolupráce se nám velmi osvědčil. Grafik dobře pochopil značku, byl od samého začátku u projektu a podílel se aktivně na procesu repositioningu,“ uvedla Vladimíra Litworová, brand manager společnosti TPK.

Ladislava Caisová

Box: První byl v pergamenu
První zmínky o tavených sýrech pocházejí z konce 19. století. Ale až v roce 1911 se ve švýcarském Thunu podařilo Walteru Gerberovi a Fritzi Stettlerovi vyrobit kvalitní trvanlivý tavený sýr, který dál nezrál. Nejprve byl do rozemletého ementálu přidán citran sodný, který posloužil jako tavicí sůl. Celá směs byla následně zahřívána. Díky použití tavicí soli byla emulze rovnoměrná a po ztuhnutí se mohl sýr zabalit. Zpočátku sloužil jako obal pergamen nebo plechové krabičky, kdy byla celá kulatá krabička vyplněna hmotou. Balení do nám známých trojúhelníčků nebo čtverečků začalo až po první světové válce.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required