
KATEGORIE: SPOTŘEBITELSKÉ OBALY
Exponát: €ffect 10 krabička na vejce
Přihlašovatel: Huhtamaki Česká republika, a. s.
€ffect! je inovovaná krabička pro 10 vajec, ale možná je i varianta pro šest či dvanáct kusů. Základní surovinou je 100% recyklát papíru, přičemž i finální produkt je plně recyklovatelný. Díky důmyslné konstrukci stačí pouze dvě velikostní řady pro pokrytí celého váhového portfolia vajec (S – XL). Speciální patentované otvory na kratších stranách víka podstatně zlepšují oddělování výrobků při použití na třídicích a balicích strojích. Na víku jsou také speciální patentované uzavírací zámky, které zajišťují pevné uzavření naplněného obalu a zabraňují samovolnému otevření během transportu, manipulace a prodeje. Speciální tvar hrany dna krabičky slouží k zajištění jejího bezchybného pohybu po pásu třídicí linky. Krabička je k dispozici v 18 barevných variantách. Víko má navíc hladký povrch pro potisk či použití etikety, kterou lze měnit v závislosti na právě probíhajících reklamních akcích. €fftect! se ve srovnání s typy obalů Top a Imagic vyznačuje výrazně vyšší odolností proti poškození vajec.
Exponát: Travní směs OBNOVA 2 in 1 s trávníkovým hnojivem
Přihlašovatel: AROS-osiva, s. r. o.
Travní směs OBNOVA 2 in 1 s trávníkovým hnojivem je nové elegantní balení travní směsi řady výrobků AROS-PRIM. Jedná se o konečné spotřebitelské balení 0,5 kg regenerační travní směsi a 0,5 kg trávníkového hnojiva v jednom uceleném praktickém obalu. Hlavním cílem bylo vyrobit takový produkt, který by spotřebiteli co nejvíce usnadnil práci s regenerací trávníku. Proto je do jednoho obalu zabaleno jak travní osivo, tak i poměrově stejné množství trávníkového hnojiva. Balení je ideální pro regeneraci 25 m2 trávníku.
Exponát: Etnické rýže Vitana
Přihlašovatel: PERFLEX, s. r. o.
Grafická čistota, důraz na produkt, originální typografie, precizně zpracované pozadí – to jsou hlavní atributy této prémiové řady obalů etnických rýží společnosti Vitana. Kvalita grafického zpracování promítnutá do každého detailu prolínající se s perfektní předtiskovou přípravou vytváří z této řady obalů výjimečný produkt s vysokým potenciálem oslovení cílové skupiny.
Exponát: Ovesné polštářky Emco
Přihlašovatel: PERFLEX, s. r. o.
Koncept ovesných polštářků bez náplně je na českém trhu zcela ojedinělý a tomuto postavení také odpovídá grafické řešení obalu. Dominantní barvou byla zvolená bílá, která je spojována s čistotou, prémiovostí, ale také se zdravým produktem. Obal působí zdravým, odlehčeným a svěžím dojmem, a to i přes množství informací, které se na přední straně obalu objevují. Tento obal je dokonalou ukázkou potřeby segmentace informací na obalu. Flashe, které klient na obalu požadoval, se podařilo vyřešit originálně a bez degradačního účinku. Důraz je kladen na grafickou čistotu, zdravou agresivitu a perfektní zpracování v každém detailu. V prodejních regálech v konkurenci dalších výrobků je tento obal nepřehlédnutelný, dominantní a výjimečný.
Exponát: Obal na bylinné čaje s Braillovým písmem
Přihlašovatel: PHARMING, a. s.
Moderní obal musí v dnešní době splňovat mnoho aspektů, aby byl schopen obstát v širokém poli konkurence a nových trendů. Představovaný obal na bylinné čaje splňuje ty nejvyšší nároky spotřebitele. Design vyniká přehlednou a jasnou grafikou čelní strany s důrazem na přírodní složení, podtrženou překrytím povrchu skládačky vysoce lesklým lakem. Jako jeden z prvních obalů v této oblasti je označen Braillovým písmem, které je umístěno v dolní části přímo v titulní grafice. Braillovo písmo bylo vloženo do grafiky obalu takovým způsobem, aby v žádném případě nenarušovalo celkový design. Braillovo písmo může na obalu také sloužit jako bezpečnostní prvek, který zajišťuje originalitu výrobku a tím snižuje možnost snadného padělání.
Exponát: Marlenka
Přihlašovatel: Grafobal, a. s.
Vlastní konstrukce spotřebitelského obalu bez lepení umožňuje stohování na palety bez použití skupinového nebo přepravního balení. Způsob vyhotovení zabezpečuje uzavření obalu bez tendence samootevření víka a zároveň umožňuje vícenásobné otevírání a zavírání obalu při postupném spotřebovávání dortu u konečného zákazníka. Produktová barevně sladěná grafika s využitím slepotisku a s jemně starobylou grafikou uvnitř obalu spolu s téměř bezodpadovým využitím plochy archu koresponduje s tradiční filozofií přírodního produktu bez chemických přísad. Název produktu je odvozen od jména dcery majitele výrobní společnosti, která je vyfocená na obalech a všech propagačních materiálech souvisejících s podporou prodeje.
Exponát: Detská vianočná kolekcia
Přihlašovatel: Grafobal, a. s.
Multifunkční obal spojující prostorové leporelo, obal na kolekci a vystřihovačku je jedinečnou novinkou, která bude během tohoto roku uvedena na trh. Obal unikátní konstrukce vyvinutý společností Grafobal s novým grafickým návrhem má za cíl zatraktivnit produkt pro cílovou skupinu dětí a zabezpečit smysluplné využití obalu i po spotřebování produktu. Po odstranění perforovaného vrchního dílu kolekce se může použít jako prostorová pohádka s možností nalepení dětských postaviček vystřihnutých ze spodního dílu kolekce. Čisté přírodní ingredience použité při výrobě čokolády, potisk obalu bezzápachovými barvami a lakem a použití dalších přídavných zušlechťovacích technologií zařazují produkt do kategorie výrobků přátelských k životnímu prostředí.
Exponát: Gradimento
Přihlašovatel: Grafobal, a. s.
Nově vyvinutá konstrukce obalu spolu s novým grafickým návrhem zařazuje tento výrobek již na první pohled do luxusního segmentu produktů pro výjimečné příležitosti. Vnitřní vysouvací kazeta slouží zároveň jako vkusný servírovací podnos. Speciální vysoce matný disperzní lak určený na obaly pro potraviny vytváří příjemný sametový dojem a kontrast s lesklým lakem. Za pozornost stojí parciální lakování jemných detailů ornamentu. Nově byl použit slepotisk na vrchní části poháru
s likérem, který vytváří jeho trojrozměrný efekt.
Exponát: Maretto
Přihlašovatel: Grafobal, a. s.
Luxusního vzhledu obalu bylo dosaženo kombinací parciálního lakování s vytvořením matně lesklého kontrastu a náročného zlacení, kde jsou sjednocené velké zlacené plochy a jemné linky. Obal je konstruován pomocí speciálního čtyřbodového lepení s předohnutím všech hran při jednom průchodu strojem. Vysoce matný lak na černé barvě zvyšuje náročnost zpracování skládačky ve výsek a pak zejména při lepení z titulu náchylnosti na oděr.
Exponát: Exkluzivní obal na dokumentaci
Přihlašovatel: TOP TISK obaly, s. r. o.
Originální konstrukce obálky na dokumenty se „zipovým“ zavíráním, včetně funkčního pohyblivého jezdce zipu, dává společně s nápaditou grafikou obalu atraktivní a poutavý vzhled. Vysoká tuhost obálky poskytuje skutečnou ochranu vloženému obsahu. Kreativní grafika využívá nejmodernější jedinečné technologie Cold stamping, která umožňuje aplikaci hliníkové fólie v jemných detailech na úrovni tiskového rastru. Nanesená fólie je přetištěna s vysokou přesností soutisku, což dává zvolené grafice jedinečný vzhled blížící se 3D efektu.
Exponát: Augustiniánská lahev
Přihlašovatel: NEOKLAS, a. s.
Ojedinělá vinná láhev z vlastní formy společnosti Neoklas Šardice s obchodní známkou Augustiniánský sklep. Na lahvi typu Burgunder v olivové barvě je vyobrazen vstup do augustiniánského kláštera na Mendlově náměstí starého Brna, zakončený fontánkou. Pod ní obchodní logo společnosti, na kterém je vyobrazen Augustiniánský sklep v Šardicích. Na spodní části je v prstenci označen výrobce Neoklas, a. s., Šardice.
Exponát: Fernet Stock 8000
Přihlašovatel: STOCK Plzeň-Božkov, s. r. o.
Fernet Stock 8000 představuje revoluční koncept v segmentu bylinných lihovin. Jde o bylinný destilát vyráběný z celkem 35 vysokohorských bylin a koření. Výsledkem unikátního technologického postupu je pro bylinné lihoviny naprosto neobvyklá čirá barva. Aby vynikla průzračnost nápoje, byla i barva lahve volena jako průhledná. Klíčovými prvky lahve jsou embosovaný znak Stocku Plzeň pod hrdlem, kónické zúžení lahve směrem dolů (ochrana etikety před poškozením) a masivní prstenec ve spodní části (zvýšení stability) s debosovaným nápisem Stock. Součástí designu jsou dlouhé uzávěry pokrývající podstatnou část hrdla (ochrana před paděláním) a průhledné etikety, které dále podtrhují čistotu nápoje.
Exponát: Toma Natura 0,3L GRB
Přihlašovatel: GENERAL BOTTLERS CR, s. r. o.
Nový design obalu pro vodu Toma Natura vznikal s cílem podpořit unikátní původ vody z Adršpašsko-teplických skal a její krystalickou čistotu. Struktura skleněné lahve je přímo inspirována strukturou skal. Její tvar pak výrazně zlepšuje funkční vlastnosti obalu, díky čemuž je pro spotřebitele mnohem praktičtější a příjemnější pro manipulaci. Facelift loga a nový design etikety svým stylem značku podstatně modernizuje. Ilustrace skal přímo odkazuje k oblasti, kde voda pramení, a podporuje tak přínos přírodní čistoty vody. Díky tomuto obalu výrobce dále buduje kompetenci a posiluje pozici značky Toma Natura v kategorii pramenitých vod.
Exponát: Voda z doby ledové – sada PET lahví
Přihlašovatel: David Rybář – Dr. Design
Lahve Fromin Voda z doby ledové jsou vyráběny na základě požadavku zadavatele vyjádřit jejich vzhledem jedinečnost, čistotu a stáří vody, kterou obsahují. Proto byl vytvořen i ve světě naprosto unikátní design, evokující dojem odtávajících kostek ledu. Pro zvýraznění tohoto dojmu byl vybrán extra čirý PET. Neotřelé je i použití průsvitné polyetylenové etikety, která nijak nenarušuje zamýšlený vzhled. Aplikace etiket a použité materiály byly řešeny s ohledem na dodržení maximálních ekologických požadavků. Spotřebitelé také uvítají širší hrdlo usnadňující nalévání vody. Toto balení se stalo nepřehlédnutelným a svou exkluzivitou jak obalu, tak obsahu přesahuje rámec běžně dostupných výrobků ve své třídě.
Exponát: Hello džusy
Přihlašovatel: Cocoon, s. r. o.
Modernizovaný vzhled džusů Hello je výsledkem synergické spolupráce mezi grafikou a strategickým přemýšlením o značce. Výrobce se rozhodl přebalit hlavní řadu do moderního obalu Tetra Pak Aseptic a při té příležitosti změnit i design. Cílem změny bylo oživení řady a logotypu HELLO a vtisknutí nezaměnitelného výrazu celé řadě, který by korespondoval s novým strategickým konceptem značky. Ten staví na rovnocenném, upřímném vztahu se spotřebitelem a vychází z hodnot, jako je zdravý rozum, pracovitost či upřímnost. Hello se prezentuje jako „značka, která má srdce“. Srdce je také ústředním designovým motivem důmyslně vyjádřeným způsobem, jakým je ovoce nakrojeno a ukázáno na obalu.
Exponát: Multipack STAROPRAMEN
Přihlašovatel: Smurfit Kappa Žebrák
Multipack pro deset 0,5l lahví piva umožňuje odnesení celého balení od prodejce ke spotřebiteli. Výztužná páska aplikovaná uvnitř lepenky v odnosném uchu zabezpečí dostatečnou pevnost ucha. Grafický design spolu s využitím technologie preprintu vhodně využívá všech stran obalu k propagaci produktu a k oslovení zákazníka. Odtrhávací okno umožňuje pohodlné odebírání lahví z obalu. Na okně je použita specifická odtrhávací perforace, která nejen vydrží plnění a transport obalu, ale i vhodně doplňuje grafický design zipu. Další zamýšlenou výhodou je používání obalu jako přenosného obalu pro vrácení prázdných lahví, čímž se využívá obalu k další propagaci značky. Nenáročný tvar je snadný pro paletizaci, při které se využívá celé plochy palety.
Exponát: Hašlerky bylinkové
Přihlašovatel: Cocoon, s. r. o.
Společnost Nestlé představila pod tradiční a zavedenou značkou bylinných bonbonů Hašlerky zcela novou bylinkovou podřadu zahrnující tři produkty: Hašlerky Šalvěj, Heř
mánek a Jitrocel. Design jednoznačně odlišuje podřadu od stávajícího portfolia, ale stále zachovává prvky pro Hašlerky typické. Odlišnost od základní řady je posílena formátem obalu, kdy je obrácený poměr velikosti stran u použitého sáčku. Čistota a přírodnost, wellness a vitalita spolu s prospěšností příslušných bylinek tvoří východisko zvoleného designového řešení. K prémiovějšímu vzhledu přispívá matná bílá fólie s potiskem.
Exponát: řada Ready2cook
Přihlašovatel: Agropol Food, s. r. o.
Pro novou řadu hotových jídel byl zvolen obal třídy ready2cook. Jedná se o hliníkovou misku uzavřenou průhlednou bariérovou fólií s ochrannou atmosférou a lepenkovou převlečnou etiketou, ve které je již připravený čerstvý polotovar – Kuře na houbách či paprice, Kuřecí prsa na bylinkách nebo Kachní prsa na pomerančích. Orientaci v jednotlivých variantách ulehčí zákazníkovi odlišná barevnost převlečné etikety, kde je rovněž uveden detailní i ilustrovaný návod. Díky tomuto obalu je umožněna rychlá příprava pokrmu – pouze se odstraní přebal a horní fólie a celá hliníková miska se dá do klasické či mikrovlnné trouby. Balení ušetří nejen čas přípravy, ale ještě k tomu odpadá i umývání pekáčů, čímž se šetří energie.
Exponát: Ariel Professional line-up
Přihlašovatel: Procter & Gamble International Operations SA
Sadu obalů na odstraňovač skvrn ARIEL PROFESSIONAL propojuje jednotná grafická linie s dominantní zelenou navozující pozitivní přístup k životnímu prostředí doplněná velkými bílými plochami s červenými a žlutými marginálními prvky. Sada obsahuje výrobky ve dvou formách: tekutý a práškový čistič. Dávkování je řešeno rozprašovačem nebo pro aplikace k praní v pračce jsou součástí uzávěrů dávkovací kloboučky s chytrým řešením odkapávání zpět do lahve. Design tvaru obalů je řešen přísně ergonomicky pro lehké uchopení potlačující možnost vyklouznutí při dávkování či aplikaci rozprašovačem. V grafickém designu použité prstencové logo zřetelně poukazuje na příslušnost k rodině detergentů Ariel. Moderní tvary, kvalitní zpracování a poutavý design předurčují k získání pozornosti kupujících při samoobslužných nákupech v supermarketech.
Exponát: HiPP BIO Dětské těstoviny
Přihlašovatel: Hipp Czech, s. r. o.
BIO Dětské těstoviny HiPP byly uvedeny na trh v květnu 2009 v pěti chuťových variantách a v unikátním plastovém balení 260 g. Jsou dětským příkrmem od ukončeného 1. roku věku dítěte v biokvalitě pro přechodnou fázi, než děti začnou jíst společná jídla se svou rodinou. Obsahují již skutečné kousky těstovin a podávají se nejčastěji jako polední menu. Produkt je možné ohřívat přímo v obalu v mikrovlnné troubě nebo ve vodní lázni. Díky praktickému plastovému balení je s ním lehká manipulace a je ideální pro letní dovolené. Do obchodních řetězců se výrobky dodávají v sekundárním balení, ve kterém se dají zároveň vystavit a ulehčí tím spotřebitelům orientaci v jednotlivých chuťových variantách. Plastové balení se ukázalo být také velmi výhodné z hlediska šetření nákladů ve srovnání se skleněnými obaly, které se pro obdobné produkty používají nejčastěji.
KATEGORIE: SPOTŘEBITELSKÉ OBALY – DÁRKOVÉ
Exponát: obal na Barok perly
Přihlašovatel: Studio Činčera
Obaly na šperky – Barok perly – svým vyklenutým tvarem, materiálem a provedením včetně slepotisku vystihují podstatu pravých perel – nepravidelný přírodní tvar, matný perleťový lesk, luxus a výjimečnost. Krabičky jsou záměrně tvarem, povrchem i barvou nestejné. Vlastní šperky – náhrdelníky, náramky nebo náušnice – jsou umístěny v sáčcích shodné barvy s vnitřní stranou obalu.
KATEGORIE: SKUPINOVÉ OBALY A DISPLEJE
Exponát: Activia tray
Přihlašovatel: Duropack Bupak Obaly, a. s.
Obal byl vytvořen podle požadavků zákazníka s důrazem na celkovou stabilitu naplněného obalu při zachování maximální visibility prodávaného výrobku po jeho uložení v chladicím boxu. Rovněž byla dodržena podmínka maximálního využití ložné plochy palety EUR. Pro dodržení maximální visibility výrobku byla konstrukce fixačních rohů vyvinuta s perforací, která umožňuje jejich odtržení před uložením do chladicího boxu v prodejně. Pro bezpečnou přepravu na paletě byla k tomuto výrobku ještě vytvořena fixační proložka, která zabezpečuje každou čtvrtou vrstvu trayů uložených na paletě proti pohybu a zajišťuje kompaktnost celého bloku uloženého na paletě. Takto jsou výrobky distribuovány do celé Evropy.
Exponát: SRP – tavený sýr
Přihlašovatel: Smurfit Kappa Czech, s. r. o. – závod Žimrovice
Jedná se o lepený karton opatřený obálkovou páskou, která slouží k jeho uzavření po naplnění výrobkem ve dvou řadách. Pro transport se jedná o jednodílný karton, ze kterého v místě prodeje po odtržení perforace a rozevření vzniknou dva prodejní displeje.
Exponát: SRP – čokoládový metr
Přihlašovatel: Smurfit Kappa Czech, s. r. o. – závod Žimrovice
Dvoudílný karton slouží jednak k ochraně čokoládových metrů během transportu a jednak i k samostatnému prodeji zboží mimo regál. Po vysunutí vnějšího obalu, ohnutí a zasunutí zpět dojde k vytvoření stabilního prodejního displeje. Pro snadnější manipulaci v místě prodeje je obal opatřen na své čelní straně piktogramy.
Exponát: Prodejní display Mimosa
Přihlašovatel: PLASTIA, s. r. o.
Prodejní display na samozavlažovací květináč Mimosa slouží jak pro přepravu, tak pro prodej. V místě prodeje se po jednoduchém odstranění stretch fólie vyklopí top karta, která je spojena s obalem plastovými kloubky a zasadí se do ní vzorek zboží. Inovativní pro zákazníky bylo právě umístění výrobku na top kartu, čímž se reagovalo na stížnosti, že dochází k rozbalování zboží, aby si zákazník mohl výrobek prohlédnout. Podařilo se rovněž úspěšně sladit design spotřebitelského obalu s designem displeje. Díky tomuto prodejní
mu displeji se podařilo výrobek prosadit na zahraničních trzích. Zákazníci oceňují propojení nápaditého produktu a promyšleného balení.
Exponát: Prodejní display AROS-PRIM
Přihlašovatel: AROS-osiva, s. r. o.
Elegantní display představuje praktické balení šesti produktů řady výrobků travních směsí AROS-PRIM. Hlavním cílem bylo výrobky přiblížit co nejvíce zákazníkům a místo vystavení v regálech je nabídnout na volné prodejní ploše. Display obsahuje 80 ks krabiček řady travních směsí AROS-PRIM určených pro maloobchodní prodej. Lze jej umístit na samostatně stojící atypické paletce o rozměru 60 x 40cm nebo 4 ks vedle sebe na klasické EUR paletě. Výška celého kompletu je 160 cm včetně palety. Při prodeji z displeje odpadá problém s manipulací zboží na prodejně.
Exponát: Stojan SENZA
Přihlašovatel: THIMM Obaly, k. s.
Tento vícedílný displej je určen k reprezentativnímu prodeji chipsů Bohemia. Jeho největší předností je logistické řešení, kdy naplněný obal odpovídající rozměrům europalety je dodán přímo do prodejny.
Kompaktnost displeje při transportu je zajištěna fixačním „rukávem“, ze kterého se na prodejně oddělí toppery. Tyto se po rozložení stojanu umístí na vrch jednotlivých částí. Variabilita displeje spočívá v možnosti rozdělení na tři samostatné díly díky suchým zipům použitým na bocích stojanu. Stojan lze opakovaně doplňovat.
KATEGORIE: OBALOVÉ MATERIÁLY
Exponát: Máslo – Tradice z Vysočiny
Přihlašovatel: AL INVEST Břidličná, a. s.
Pro balení másla Tradice z Vysočiny byl použit jeden z nejkvalitnějších obalových materiálů používaný pro balení potravin obsahující oleje a tuky, kterým je laminát hliníkové fólie se speciálním tuku odolným papírem, jejichž spojení je provedeno laminačním voskem. Hliníková fólie zajišťuje nepropustnost světelného záření a vzduchu. Vrstva speciálního papíru zabraňuje pronikání tuků z baleného výrobku a laminační vosk pak zajišťuje flexibilní vlastnosti obalového materiálu a zabraňuje předčasnému rozkladu baleného výrobku. Pro zvýšení odolnosti barevného systému proti úkapům potravinové náplně je laminát opatřen speciálním primerem pod tisk, který silně zvyšuje adhezi mezi tiskovými barvami a nosičem. Obal kombinuje dekorativní vzhled hliníkového povrchu potisknutého hlubotiskem s vynikajícími bariérovými vlastnostmi, vysokou flexibilitou a výbornou tvarovou pamětí.
Exponát: KH PACK Laminated
Přihlašovatel: KRPA PAPER, a. s.
KH PACK L je ekologická náhrada papírů potažených polymerní fólií se srovnatelnými funkčními vlastnostmi. Vyznačuje se odolností proti průniku vody a vzduchu a střední odolností proti průniku tuků. KH PACK L je používán jako ochranná vrstva před pronikáním vlhkosti. Vrstvení hliníkovou fólií, syntetickými materiály, lepenkou či podkladovým papírem přináší další možnosti konečného využití. Funkčních vlastností papíru je dosaženo speciálním bariérovým nátěrem. Nátěrem neošetřená strana má charakter běžného papíru a je potiskovatelná běžnými tiskovými technikami. Zdravotní nezávadnost a vhodnost použití balicího papíru KH PACK L jako primárního obalu pro balení potravin potvrzuje mezinárodní certifikát FDA.
KATEGORIE: ETIKETY, UZÁVĚRY, FIXACE A OSTATNÍ POMOCNÉ OBALOVÉ PROSTŘEDKY
Exponát: Etiketa wrap-around CORAL CALCIUM STAR
Přihlašovatel: Label design, a. s.
Jedná se o samolepicí etiketu typu wrap-around. Tento typ etikety umožňuje nalepení několikrát kolem produktu. Nabízí dostatečnou plochu pro potisk veškerých cizojazyčných textů bez omezení dominantnosti hlavní grafiky. Po otevření etikety se rozvine podrobnější text v osmi jazykových mutacích tištěný svrchu i do lepidla. Materiál etikety je metalizovaný polypropylen umožňující dokonalou kryvost spodní vrstvy a nabízí využití grafických prvků v podobě metalických efektů. Potisk je realizován barevností CMYK a krycí bílé. Pro snadné odlepení je roh etikety bez lepidla. Speciální lak umožňuje snadné rozvinutí etikety i její zpětné nalepení.
Exponát: Grafická etiketa – Birell
Přihlašovatel: Obchodní tiskárny, a. s.
Sada přední a zadní etikety na pivní láhev se vyznačuje především použitím metalického podkladového papíru a rychleschnoucích barev. Tento technologický postup dodává produktu exkluzivní vzhled. Etiketa je opatřena termobarvou, která upozorňuje konzumenta na správné vychlazení nápoje. Finální úprava této etikety je lakování, které etiketě propůjčí ještě luxusnější vzhled a zajistí vysokou kvalitu a barevnou stálost.
KATEGORIE: PŘEPRAVNÍ A TECHNOLOGICKÉ OBALY
Exponát: Sada přepravních obalů pro e-shop
Přihlašovatel: INVOS, spol. s r. o.
Sada přepravních obalů pro e-shop je tvořena jednak obaly pro přepravu zboží, např. kosmetiku či sportovní obuv, jehož nedílnou součástí je kartonový obal, a dále obaly pro zboží prodávané bez pevného kartonu jako oděvy či prádlo. Podle požadavku zadavatele je jeden typ obalu opatřen chlopní (záložkou) pro vložení dodacího listu, který na čelní straně nese také identifikaci adresáta (adresa, čárový kód zásilky). U typu bez této chlopně je identifikace adresáta uvedena na samolepicím štítku a dodací list je uložen uvnitř zásilky. Obaly jsou vyrobeny z materiálu splňujícího požadavek neprůhlednosti a lze je snadno popisovat všemi psacími prostředky. Na návrh výrobce jsou obaly pro zlepšení ekologických vlastností vyráběny z oxodegradabilní fólie. Zavedením tohoto obalu došlo ke zvýšení produktivity práce při balení a finalizaci zásilky o více než 30 % oproti původnímu stavu, kterým bylo balení do kartonové krabice, následně zabalené do balicího papíru a uzavřené vázací páskou. Příčinou tak velkého zvýšení produktivity je zjednodušení a zrychlení procesu balení.
Exponát: ECS kanystr
Přihlašovatel: EKO-CONTAINER SERVICE, s. r. o.
Nový kanystr o objemu 20 l vyrobený z HDPE je produktem vlastního
technologického vývoje společnosti EKO-CONTAINER SERVICE. Jedná se o produkt s vyšší přidanou hodnotou, který svým uživatelům přináší řadu výhod. Rozměry jsou optimalizované pro uložení 15 ks do jedné vrstvy na EUR paletu oproti původním 12 ks. Ve srovnání s původním řešením je paleta využívána beze zbytku, čímž dochází ke snížení přepravních a skladovacích nákladů. Díky zesílené konstrukci v rozích je možné kanystr stohovat, aniž by došlo k jeho tvarové deformaci. Tvarování a vyztužení držadla usnadňuje přenášení těžkého břemene, jakým naplněný 20l kanystr bezesporu je. Pro marketingové akce typu „1 litr zdarma“ je stupnice až do 21 l. Podle požadavků zákazníka je možné do vrchní části kanystru umístit vylisované logo pro podporu značky.
Exponát: RFID KEG
Přihlašovatel: EPRIN, spol. s r. o.
Technologie RFID (radiofrekvenční identifikace) posouvá možnosti sledování produktů ve srovnání například s čárovým kódem o stupeň výš, na úroveň technologií 21. století. Nicméně i tady existují technická omezení v podobě rušení rádiových signálů kovovými předměty a absorpce intenzity signálu kapalinami. To je závažný problém zejména u pasivních RFID tagů (tagů bez baterie). Inovace řešení RFID u KEG sudu společností EPRIN překovává zmíněná omezení vyladěním systému a antén a dovoluje tak uplatnění progresivní metody u kovového sudu pro nápoje u společnosti Kofola. Jednoznačným přínosem je:
– jednoznačná identifikace v rámci výrobní šarže;
– jednoznačná identifikace ve spojení se zálohou;
– vysledovatelnou obalu i nápoje z pohledu požadavků právních předpisů;
– identifikace počtu oběhů s ohledem na plánované repase ventilu;
– přesné statistické sledování důležitých veličin (životnost, doba oběhu).
Při průjezdu RFID branou lze identifikovat až 12 KEG sudů: dvě palety nad sebou po šesti sudech.
Exponát: Paletizační pytel VERPALIN R
Přihlašovatel: OBALY ČESKO, s. r. o.
Paletizační pytle VERPALIN R nahrazují standardní paletizační LDPE pytle. Liší se materiálem a konstrukcí. Základem je fólie VERPALIN, která má již při poloviční tloušťce stejné vlastnosti jako standardní LDPE. Pytle VERPALIN R jsou o 50 % tenčí než standardní pytle a díky konstrukci šetří dalších 5 – 10 % materiálu. Celkové materiálové úspory jsou 55 – 60 % a úspory nákladů 20 – 40 %. Konstrukce řeší nevýhody standardních pytlů. Svar není nahoře, ale na boku, při jeho poškození neproniká ke zboží voda ani prach. Na horních hranách palety nevznikají nevzhledné „uši“. Díky obrácené smrštitelnosti (podélně 20 %, příčně 80 %) nejsou vespod palet tzv. obloučky, čímž je zboží lépe chráněno před vlhkostí a mnohem lépe fixováno.
Exponát: Balení centrálního panelu
Přihlašovatel: IRE-TEX PRAHA
Jedná se o jednorázové distribuční balení dodavatele. Z důvodu co nejvyššího stupně recyklovatelnosti po dodání není pro výrobu obalu použito žádných lepidel. EP pěna je tak s kartonovým boxem spojena pouze mechanickými zámky. Mechanické zámky zároveň umožňují vyloučení použití lepidla, které bývá při vysokých teplotách v rámci kamionové přepravy velice nestabilní. Obal je v antistatickém provedení a chrání pohledové části dílu při maximální cenové optimalizaci a jednoduchosti složení obalu a vložení baleného dílu. Obal z našeho pohledu splňuje čtyři základní zásady tvorby obalu, a to 100% ochranu, 100% design, 100% cenu a 100% recyklovatelnost.
Exponát: Bojler
Přihlašovatel: THIMM Obaly, k. s.
Balení bojleru vyvinuté společně s firmou ECONO-PAK, výrobcem automatických balicích linek, je zcela ekologickým řešením. Všechny části obalu jsou vyrobeny z vlnité lepenky bez použití polyetylenových a polystyrenových výztuh. Důmyslně zkonstruované fixace vytvářejí deformační zóny okolo celého výrobku. Díky tomu lze produkt transportovat jak v horizontální, tak ve vertikální poloze. Obal je určen k plně automatickému balení.
Exponát: SK Box
Přihlašovatel: Smurfit Kappa Žebrák
SK Box představuje průmyslové heavy duty skupinové balení určené k mezikontinentální přepravě ocelových výztuh nárazníků pro osobní automobily. Obal byl navržen pro co nejlepší využití prostoru pro všechny typizované rozměry kontejnerů (vyhovuje 20’, 40’ i 40’ HC kontejnerům). Pro další úsporu místa v kontejneru je možno použít variantu, kdy na jedné paletě jsou umístěny dva boxy. Samotné uložení nárazníků uvnitř obalu vyplňuje co nejlépe prostor, avšak při dodržení vynikajících ochranných vlastností použitých fixací. Nárazníky jsou loženy křížem přes sebe a jsou fixovány proti pohybu ve všech třech osách. Tento typ uložení taktéž umožňuje urychlení a zjednodušení zakládání výrobků a minimalizuje riziko jejich poškození. Fixace mají přídavné výseky usnadňující jejich manipulaci a ukazující požadovanou orientaci uvnitř boxu. Plášť balení je vyztužen pro zabezpečení odolnosti při stohování a při náročné námořní přepravě. Vyztužení spočívá ve zdvojení stěn pláště. Tento koncept nahrazuje původní řešení, kdy byly použity pláště dva. Tento obal dále redukuje počet komponentů a s tím spojené náklady na výrobu. Koncepce obalu dovoluje dodávky k zákazníkovi v rozloženém stavu se všemi komponenty uvnitř. Toto řešení snižuje logistické náklady a urychluje proces balení. Celý komplet se skládá pouze z vlnité lepenky, tudíž představuje svým složením a hmotností ekologické řešení transportu.
![]() ![]() |
Exponát: Univerzální paletbox pro vysoké zatížení UP3
Přihlašovatel: UNIPAP, a. s.
Univerzální paletbox pro vysoké zatížení byl vyvinut jako alternativní obal, který může nahradit celou skupinu dosud používaných paletboxů. Předností tohoto obalu je především jeho stoprocentní recyklovatelnost – všechny díly paletboxu jsou vyrobeny z lepenky. Další výhodou je značná úspora při přepravě a skladování, jelikož všechny díly jsou dodávány v plochém stavu. Univerzální paletbox má ojedinělý variabilní systém fixací a výztuh, které mohou být navzájem různě kombinovány, což společně s jeho nosností a stohovatelností umožň
uje balení a přepravu výrobků či materiálu různé hmotnosti či charakteru. Kromě standardně nabízených osmi typů lze na míru konkrétního výrobku dodat i další vnitřní díly.
![]() ![]() |
Exponát: Fixace autodílu pro Škoda Octavia Combi
Přihlašovatel: První obalová spol. s r. o.
Při dopravě dílů pro automobilky je často kladen extrémně vysoký důraz na zajištění ochrany povrchu a tvaru, a to zejména u plastových dílů interiéru. To vyvolává požadavky na nové konstrukce využívající i nedávno vyvinuté materiály. Zdařilým příkladem inovačního procesu je i chytrá konstrukce fixace horního obložení zadních dveří pro automobil Škoda Octavia Combi, která byla vyvinuta ve společnosti První obalová. Pracovníci European Design Centre této společnosti využili konstrukčních možností desek na bázi polypropylenu společně se síťovanou jemnou pěnou z polyetylenu. Fixace dovoluje přepravu obložení na stojato ve dvou vrstvách vzájemně svírajících pravý úhel. Při maximálním využití kapacity obalu je zaručen dobrý přístup pro vkládání a vyjímání přepravovaných autodílů.
![]() ![]() ![]() |
Exponát: SOLÁRNÍ KOLEKTOR
Přihlašovatel: THIMM Service, k. s.
Obal skládající se z výseků pro stohování, dvou vík a dvou nosných prvků je určen pro přepravu 10 kusů solárních kolektorů (zhruba 43 kg/ks). Obal je vyroben z 5-ti vrstvé vlnité lepenky. Celkový koncept zjednodušuje balení těchto kolektorů a tím přináší úsporu při procesu balení. Navržené řešení umožňuje stohování dvou paletizačních jednotek (2 x 10 ks), čímž dochází ke snížení přepravních a skladovacích nákladů.