Lahve, plechovky i multipacky s pivem Velkopopovický Kozel prošly zásadní změnou obalů. Celkem 54 obalových materiálů pro Česko i zahraničí bylo inovováno. Nová podoba etiket a dalších obalových prvků napodobuje dřevo i jiné přírodní materiály.
Novou podobu obalů získaly všechny varianty Velkopopovického Kozla – výčepní, 11° Medium, ležák i Kozel Černý. Nová podoba etiket, plechovek, multipacků a dalších obalů má blíže ke skutečným přírodním materiálům, především dřevu a jutě, tedy i blíže k řemeslné tradici. K té se značka hlásí ve svém komunikačním konceptu. Barevné tóny jsou výraznější. K zásadnímu přebarvení došlo u etiket ležáku, které jsou namísto zelené, nyní typické pro jedenáctku, temně červené. Na první pohled tak spotřebitel v regálu od sebe snadno rozezná jednotlivé varianty Kozla. Dříve abstraktní figurka kozla dostala živější podobu.
Design a výroba etiket
Jak nám sdělil Luděk Baumruk, brand manager značky Velkopopovický Kozel, design nových obalů navrhlo studio LUMEN, se kterým má pivovar dlouholeté zkušenosti z předchozích projektů. Veškeré etikety se tisknou v Obchodních tiskárnách Kolín.
Plechovky dodává polská společnost CAN-PACK, s. a., která nabídla technologii potisku umožňující reálné zobrazení kozla ve vysoké kvalitě. Na nových plechovkách je reliéfně znázorněna obec Velké Popovice. „Jedním z našich cílů je konzistentní komunikace směrem k naší cílové skupině napříč celou Evropou. Tím správným odrazovým můstkem jsou právě nové obaly, které se hlásí k Velkým Popovicím a hodnotám spojeným s poctivou lidskou prací, bez které se Kozel neobejde nikde na světě,“ říká Luděk Baumruk.
Předcházející změna obalů proběhla v roce 2007, kdy došlo k přechodu z tzv. NRW lahví na GOLD lahve. Letošní inovace má především vyjádřit hodnotu značky a sjednotit obaly pro všechny trhy, kde se Kozel prodává.
Ladislava Caisová