
S novým trendem v segmentu pivních obalů vstoupila v květnu na český trh skupina Heineken Česká republika. Maxilahev o obsahu 1,5 litru, do které jsou plněny značky Zlatopramen a Starobrno, je určena pro český maloobchodní trh s baleným pivem. Obchodního ředitele Jiřího Daňka jsme se zeptali na podrobnosti o jejím materiálu a designu.
Jiří Daněk: „Představili jsme nový speciální typ obalu. Jedná se o jiný druh plastického materiálu, který je svým složením rozdílný od PET a je vytvořen speciálně pro pivo. Desetkrát méně propouští kyslík, dvakrát méně CO2, což jsou dobré parametry pro uchování piva. Vývoj maxilahve nebyl jednoduchý. Máme za sebou měsíce konzultací a testování, protože chceme udržet standard kvality, na který jsou čeští konzumenti zvyklí.
Jsme si vědomi toho, že český spotřebitel je konzervativní a není zvyklý na tento typ balení. Proto mu hodláme nabídnout větší komfort. Nová lahev má po naplnění hmotnost 1,5 kg, v sixpacku si pak odnesete domů devět litrů piva.
I design maxilahve byl pojat netradičně. Odlišuje nejen velikostí, ale i etiketou, která je na rozdíl od těch klasických velmi moderní a koresponduje s celým launchem. Vytvořila ji známá mezinárodní agentura Claessens. Přetočením osy loga Zlatopramen a jeho optickým zvětšením dochází k zajímavému efektu.
Současně je v rámci repositioningu značky Zlatopramen rozvinut slogan O stupeň lepší zábava, tedy spojení s emocemi v oblasti volnočasových aktivit a přátelských vztahů. Typické prvky (např. sluníčko) jsou prolinkovány celou komunikací přes etiketu až po mydlinkovou komunikaci.
I když je maxilahev na českém trhu novinkou, pivo v plastových speciálních obalech se úspěšně prodává u našich sousedů na Slovensku, v Maďarsku či Rumunsku. Proto se skupina Heineken ČR rozhodla nabídnout ji i českému spotřebiteli.“
SB: Děkujeme za informace.
Ladislava Caisová