logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Smithers se letos celosvětově spotřebuje 56,3 milionu tun...
  • Společnost Astron Print, český výrobce POS/POP produktů nejen z vlnité lepenky, uvedla v Praze...
  • Obalový průmysl balancuje na tenké hranici mezi stále přísnějšími regulacemi (PPWR), tlakem na...
  • Německý distributor IT komponent Komsa nově využívá obalové řešení s integrovaným digitálním...
  • Produkty, jež online supermarket Košík.cz nabízí v rámci svojí nové privátní značky Čerstvě...

SB 3/2009 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Balení piva na léto

1. května 2009
Nezařazené 0
804
SB 3/2009 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Balení piva na léto

 Pivo se dnes prodává v různých typech obalů. Pokud pomineme sudové pivo, je stále největší poptávka po lahvovém pivu. Zlatý mok se prodává také v plechovkách a v PET lahvích. Zatímco plechovkové pivo si u nás příznivce našlo, plast drtivá většina pivních konzumentů odmítá. S příchodem letních teplot vzrůstá poptávka po větším objemu balení a snadné transportovatelnosti.

Češi zatím pijí především ze skla
Názory speciální balení se různí. Někdo za ně považuje pivo v plechu či v plastu, pro jiného speciální balení představuje produkt používaný pro marketingové účely. Jiří Mareček, tiskový mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj, upozorňuje na výrazné zlepšení chuťové stability lahvového piva, které je díky moderním technologiím dostatečně chráněno před vzduchem.
„Na českém trhu se historicky výrazně prosazují skleněné vratné lahve, které mají dlouhou tradici a staly se už součástí české pivní kultury. Naopak netradiční balení, jako například PET lahve, jsou zde cizorodým prvkem,“ uvádí Jiří Mareček. Podle jeho názoru hledají odborníci odpovědi na otázky typu: v jaké kvalitě dokáže obal pivo uchovat, do jaké míry jej chrání před průnikem vzduchu a zabraňuje tak oxygenaci a stárnutí piva a zda jej dostatečně chrání před slunečními paprsky.
„Je zřejmé, že z hlediska ochrany piva, kvality a životnosti je vedle čepovaného piva jasně nejvhodnější skleněná lahev, která je také historicky vyzkoušená. Rovněž z ekologického pohledu vychází skleněný obal nejlépe, a to zejména díky tomu, že je zálohovaný a vratný. Proto jej preferují také lidé, kteří mají obavy o ochranu životního prostředí,“ dodává Jiří Mareček.

Tradiční pivo, netradiční lahev
Boris Rajdl, brand manažer značky Zlatopramen, uvádí, že speciální balení piva do plastu, které je novinkou pro letošní letní sezonu, je vhodné pro netradiční konzumaci, např. v přírodě, kde je výhodou praktičnost obalu. Jde především o nerozbitnost, nízkou hmotnost a také větší obsah balení. „Pivo je velmi náročné na kvalitní obal, a proto speciální obaly musí chránit kvalitu obsahu podobně jako sklo,“ říká Boris Rajdl.
Společnost Heineken začala nově plnit značky Zlatopramen 11° a Starobrno Tradiční 10 º do 1,5l plastového balení. Přestože má pivo v názvu slovo Tradiční, můžeme maxibalení směle považovat za zcela netradiční. Jaké jsou přednosti této lahve? Především je uzavíratelná. Pokud pivo nevypijete do dna, lahev jednoduše uzavřete a necháte zchladit v ledničce. Maxilahev je vybavena speciálním ochranným uzávěrem, papírovou korunkou. V porovnání s balením do skla je její předností nerozbitnost.
„Oceníte to jak při konzumaci v domácnosti, tak při organizování zahradní party. Po malé nehodě už nebudete muset sbírat skleněné střepy,“ zdůrazňuje Boris Rajdl a poukazuje rovněž na ochranu kvality piva. Použitím špičkových technologií a moderních materiálů došlo k vyvinutí speciálního obalu pro pivo, které je citlivé na světlo, teplotu a oxidaci. Maxilahev byla speciálně vyvinutá jako obal pro plnění piva. Barva materiálu a speciální ochranná vrstva lahve snižují průnik slunečního záření a kyslíku a únik CO2 z lahve, takže pivo neztrácí kvalitu.

Balení na doma i na ryby
Jiří Imrýšek, marketingový ředitel skupiny Heineken Česká republika, kolegu Rajdla doplňuje: „Nové balení nabízí spotřebitelům alternativu. Jeho objem 1,5 litru ho předurčuje ke konzumaci větší skupinou lidí, tam, kde není výhodné brát s sebou těžké a snadno rozbitné skleněné lahve. Díky tomu, že je na rozdíl od běžné lahve opakovaně uzavíratelné, se však také hodí ke konzumaci v domácnosti. Navíc vycházíme spotřebitelům vstříc balením v praktickém sixpacku s držátkem.“
Exspirační doba výrobku dosahuje devadesáti dní. Během této doby garantuje výrobce nezměněné chuťové vlastnosti a kvalitu produktu.

Václav Podstawka

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required