logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 3/2009 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Balení piva na léto

1. května 2009
Nezařazené 0
676
SB 3/2009 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Balení piva na léto

 Pivo se dnes prodává v různých typech obalů. Pokud pomineme sudové pivo, je stále největší poptávka po lahvovém pivu. Zlatý mok se prodává také v plechovkách a v PET lahvích. Zatímco plechovkové pivo si u nás příznivce našlo, plast drtivá většina pivních konzumentů odmítá. S příchodem letních teplot vzrůstá poptávka po větším objemu balení a snadné transportovatelnosti.

Češi zatím pijí především ze skla
Názory speciální balení se různí. Někdo za ně považuje pivo v plechu či v plastu, pro jiného speciální balení představuje produkt používaný pro marketingové účely. Jiří Mareček, tiskový mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj, upozorňuje na výrazné zlepšení chuťové stability lahvového piva, které je díky moderním technologiím dostatečně chráněno před vzduchem.
„Na českém trhu se historicky výrazně prosazují skleněné vratné lahve, které mají dlouhou tradici a staly se už součástí české pivní kultury. Naopak netradiční balení, jako například PET lahve, jsou zde cizorodým prvkem,“ uvádí Jiří Mareček. Podle jeho názoru hledají odborníci odpovědi na otázky typu: v jaké kvalitě dokáže obal pivo uchovat, do jaké míry jej chrání před průnikem vzduchu a zabraňuje tak oxygenaci a stárnutí piva a zda jej dostatečně chrání před slunečními paprsky.
„Je zřejmé, že z hlediska ochrany piva, kvality a životnosti je vedle čepovaného piva jasně nejvhodnější skleněná lahev, která je také historicky vyzkoušená. Rovněž z ekologického pohledu vychází skleněný obal nejlépe, a to zejména díky tomu, že je zálohovaný a vratný. Proto jej preferují také lidé, kteří mají obavy o ochranu životního prostředí,“ dodává Jiří Mareček.

Tradiční pivo, netradiční lahev
Boris Rajdl, brand manažer značky Zlatopramen, uvádí, že speciální balení piva do plastu, které je novinkou pro letošní letní sezonu, je vhodné pro netradiční konzumaci, např. v přírodě, kde je výhodou praktičnost obalu. Jde především o nerozbitnost, nízkou hmotnost a také větší obsah balení. „Pivo je velmi náročné na kvalitní obal, a proto speciální obaly musí chránit kvalitu obsahu podobně jako sklo,“ říká Boris Rajdl.
Společnost Heineken začala nově plnit značky Zlatopramen 11° a Starobrno Tradiční 10 º do 1,5l plastového balení. Přestože má pivo v názvu slovo Tradiční, můžeme maxibalení směle považovat za zcela netradiční. Jaké jsou přednosti této lahve? Především je uzavíratelná. Pokud pivo nevypijete do dna, lahev jednoduše uzavřete a necháte zchladit v ledničce. Maxilahev je vybavena speciálním ochranným uzávěrem, papírovou korunkou. V porovnání s balením do skla je její předností nerozbitnost.
„Oceníte to jak při konzumaci v domácnosti, tak při organizování zahradní party. Po malé nehodě už nebudete muset sbírat skleněné střepy,“ zdůrazňuje Boris Rajdl a poukazuje rovněž na ochranu kvality piva. Použitím špičkových technologií a moderních materiálů došlo k vyvinutí speciálního obalu pro pivo, které je citlivé na světlo, teplotu a oxidaci. Maxilahev byla speciálně vyvinutá jako obal pro plnění piva. Barva materiálu a speciální ochranná vrstva lahve snižují průnik slunečního záření a kyslíku a únik CO2 z lahve, takže pivo neztrácí kvalitu.

Balení na doma i na ryby
Jiří Imrýšek, marketingový ředitel skupiny Heineken Česká republika, kolegu Rajdla doplňuje: „Nové balení nabízí spotřebitelům alternativu. Jeho objem 1,5 litru ho předurčuje ke konzumaci větší skupinou lidí, tam, kde není výhodné brát s sebou těžké a snadno rozbitné skleněné lahve. Díky tomu, že je na rozdíl od běžné lahve opakovaně uzavíratelné, se však také hodí ke konzumaci v domácnosti. Navíc vycházíme spotřebitelům vstříc balením v praktickém sixpacku s držátkem.“
Exspirační doba výrobku dosahuje devadesáti dní. Během této doby garantuje výrobce nezměněné chuťové vlastnosti a kvalitu produktu.

Václav Podstawka

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required