logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 3/2009 ANALÝZA TRHU: Evropané preferují sklo

1. května 2009
Nezařazené 0
743
SB 3/2009 ANALÝZA TRHU: Evropané preferují sklo

 Podle v dubnu zveřejněného exkluzivního průzkumu, kterého se zúčastnilo 6200 evropských domácností, tři čtvrtiny evropských spotřebitelů prohlašují, že z materiálů používaných jako obaly na potraviny a nápoje dávají přednost sklu. Tento rozsáhlý průzkum, jeden z nejkomplexnějších, jaký kdy v obalovém průmyslu proběhl, uskutečnila ve dvanácti evropských státech včetně České republiky Evropská federace výrobců obalového skla (FEVE).
„Evropané považují sklo za nejlépe recyklovatelný obalový materiál a věří, že je také nejšetrnější k životnímu prostředí. Dávají přednost sklu, protože zachovává chuť a chrání proti kontaminaci,“ uvedl prezident FEVE Dominique Tombeur. „Tento průzkum je důležitým potvrzením toho, že spotřebitelé vnímají sklo jako obalový materiál, který více než jiné materiály zhodnocuje balený výrobek.“

Zelená volba
Polovina dotazovaných věří, že sklo má větší pozitivní dopad na životní prostředí než ostatní obalové materiály, jako jsou plasty, plechovky a kartony. Sklo hodnotili jako obalový materiál nejšetrnější k životnímu prostředí, protože je stoprocentně recyklovatelný a znovu použitelný.
Devět z deseti Evropanů ví, že sklo může být znovu a znovu recyklováno, aniž by se tím snížila jeho kvalita nebo vlastnosti: 82 % spotřebitelů uvedlo, že recyklují a jsou přesvědčení, že recyklace má smysl. V čele žebříčku je Německo a Rakousko, tedy země, ve kterých 90 % domácností vrací své lahve a sklenice k recyklaci.

Zdravější, chutnější, stylovější
Průzkum ukázal, že většina spotřebitelů má obavy z rizika, které mohou představovat určité materiály používané jako obaly potravin a nápojů. Celých 69 % kupujících je přesvědčeno, že původní chuť a nutriční hodnoty potravin a nápojů nejlépe uchovává obalové sklo, a 48 % uvedlo, že ze zdravotního hlediska je sklo nejbezpečnější obalový materiál.
Spotřebitelé si s potravinami a nápoji balenými ve skle spojují také prestiž. Naprostá většina respondentů (86 %) má pocit, že obalové sklo umocňuje zážitek z „výjimečné události“, a proto přisuzuje výrobkům baleným ve skle vyšší přidanou hodnotu. Tito spotřebitelé by jako nejlepší obalový materiál doporučili ostatním sklo. Přesně 85 % evropských spotřebitelů rovněž uvedlo, že by je ani nenapadlo slavit nějakou vzácnou událost bez nápojů a potravin ve skle.

Spotřebitelé požadují možnost výběru
Průzkum ukázal, že spotřebitelé kladou stále větší důraz na zdraví a šetrnost vůči životnímu prostředí a upřednostňují je před svým pohodlím: například 45 % Evropanů uvedlo, že kdyby měli v místním obchodě s potravinami na výběr, dali by přednost vodě a džusům baleným ve skle. Dominique Tombeur k tomu říká: „Spotřebitelé mají rádi sklo, cení si ho a kde mohou, dávají mu přednost. Cílem naší nové kampaně ,Sklo je jasná volba‘ je apelovat na značkové výrobce a prodejce, aby nabízeli více produktů balených ve skle a uspokojili tak lépe potřeby spotřebitelů.“
V reakci na výsledky průzkumu přicházejí výrobci obalového skla s hnutím Friends of Glass (Přátelé skla), což je sdružení otevřené všem, kteří věří, že je pro ně, jejich rodiny i životní prostředí sklo jasnou volbou. Hnutí má webové stránky, kde lze najít informace spojené se zdravím, recyklováním a životním prostředím, ale také údaje o sklářském umění, designu a historii skla dlouhé pět tisíc let. Hnutí Friends of Glass, které založila organizace FEVE, plánuje na rok 2009 řadu informačních akcí, jež vyvrcholí na podzim historicky prvním týdnem „Zvolte si sklo“ (více na www.friendsofglass.com).

Ladislava Caisová

Box 1: Metodologie průzkumu
Kvantitativní průzkum byl proveden nezávislou společností InSites prostřednictvím on-line dotazníků. Cílem bylo získat přehled o znalostech, postojích a chování spotřebitelů ohledně obalového skla ve vztahu k ostatním obalovým materiálům. Účastníci srovnávali následující obalové materiály: sklo, plasty, karton na nápoje, plechovky na nápoje a plechové a kovové konzervy. Průzkumu se účastnilo 6200 spotřebitelů z 12 evropských zemí (více než 500 respondentů z každé země): Velká Británie, Nizozemsko, Německo, Rakousko, Portugalsko, Španělsko, Itálie, Francie, Polsko, Česká republika, Řecko, Turecko. Věk respondentů se pohyboval mezi 18 a 54 lety, sběr dat probíhal od 4. do 14. září 2008.
Více o spotřebitelském průzkumu na www.feve.org.

Box 2: FEVE a ČR
(Fédération Européenne du Verre d’Emballage) je Federace evropských výrobců obalového skla a strojově vyráběného stolního skla. Členské společnosti vyrábějí v zemích Evropské unie, ve Švýcarsku a v Turecku skleněné láhve, sklenice a/nebo stolní sklo, jako jsou skleničky. Evropa je největším výrobcem obalového skla na světě.
Federace zastupuje výrobce obalového skla na mezinárodní a zejména na evropské úrovni a slouží jako fórum pro diskusi o společných otázkách. FEVE vede dialog s evropskými institucemi a agenturami o životním prostředí, obchodu a dalších důležitých otázkách. Federace podporuje používání obalového skla a jeho recyklaci a organizuje akce na propagaci obalového skla na národní úrovni. Členy FEVE jsou i dva výrobci obalového skla, kteří působí v České republice: O-I a Vetropack Moravia Glass.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required