Jaký byl letoÅ¡nà EmbaxPrint z pohledu vystavovatelů, jaké novinky pÅ™ijeli na veletrh prezentovat, co od veletrhu oÄekávali a jak ho hodnotÃ? PÅ™edstavitelé nÄ›kterých spoleÄnostà poskytli SvÄ›tu balenà svá hodnocenà a odpovÄ›dÄ›li na následujÃcà anketnà otázky:
1. Jak ovlivňuje souÄasná svÄ›tová ekonomická krize situaci ve vašà spoleÄnosti?
2. ZúÄastnili jste se letoÅ¡nÃho veletrhu EmbaxPrint v BrnÄ› na rozdÃl od mnoha jiných firem, které úÄast na veletrhu z úsporných i jiných důvodů odmÃtly. ProÄ?
3. Můžete se zmÃnit o novinkách ve vaÅ¡em oboru, které jsou zde prezentovány? ZúÄastnÃte se jeÅ¡tÄ› letos dalÅ¡Ãch veletrhů i v zahraniÄÃ?
4. Jak hodnotÃte letoÅ¡nà EmbaxPrint?
Hana Jaskmanická, marketing assistant
BOTTLING PRINTING, s. r. o.
1. Do jisté mÃry nás ovlivňuje, protože mezi naÅ¡e zákaznÃky patřà i výrobci automobilových produktů, které krize zasáhla v ÄŒeské republice nejvÃce, a naÅ¡e spoleÄnost dodává do tohoto segmentu jak naÅ¡e tiskárny, tak i spotÅ™ebnà materiál. NaÅ¡tÄ›stà nejsme závislà pouze na tomto odvÄ›tvÃ. Dodáváme pÅ™edevÅ¡Ãm do potravinářských Äi zdravotnických segmentů, proto nás krize nezasáhla v takové mÃÅ™e.
2. ÚÄast na veletrzÃch je pro nás velmi důležitá, a to zejména kvůli konkurenci, která se rovněž pravidelnÄ› na veletrzÃch prezentuje. NaÅ¡i stávajÃcà zákaznÃci nás zde vždy navÅ¡tÄ›vujà a zajÃmajà se o naÅ¡e novinky, které aktuálnÄ› uvádÃme na trh. ÚÄast je pÅ™Ãnosem z hlediska prohlubovánà dobrých vztahů se stávajÃcÃmi zákaznÃky, možnosti navázánà nových kontaktů a zÃskánà potenciálnÃch zákaznÃků.
3. Jedná se zejména o nové aplikátory od spoleÄnosti Bluhm a pak nové IJ tiskárny od spoleÄnosti Mark-O-Print. Vystavujeme i na zahraniÄnÃch veletrzÃch. SouběžnÄ› s Embaxem probÃhal veletrh v NitÅ™e – MSV Nitra – a rovněž v Rumunsku – ALL PACK. Máme poboÄky na Slovenku i v Rumunsku, proto je úÄast i na tÄ›chto veletrzÃch pro nás nezbytná.
4. NávÅ¡tÄ›vnost letoÅ¡nÃho EmbaxPrintu byla urÄitÄ› slabšà než v minulých letech, ale z hlediska navázánà nových kontaktů a poÄtu uzavÅ™enà kontraktů považujeme veletrh za celkem úspěšný.
Pavel Ondrášek, jednatel firmy
Ondrášek – INK-JET SYSTÉM, s. r. o.
1. Projevuje se snÞenÃm poptávek po nových strojÃch, zákaznÃci odkládajà investice do technologià i v pÅ™ÃpadÄ› rozsáhlejÅ¡Ãch oprav. Poklesla výroba a s tÃm je spojena nižšà poptávka po spotÅ™ebnÃm materiálu. Porovnáme-li výsledky za prvnà Ätvrtletà 2008 a 2009, je pokles zhruba 30%. Tato situace je stejná i na Slovensku. OsobnÄ› se domnÃvám, že doÅ¡lo k poklesu fyzické produkce výrobků o 20 %.
2. Bylo nutné prezentovat pÅ™evzetà celkového zastoupenà Markem-Imaje v ÄŒeské i Slovenské republice. CÃlem našà prezentace bylo prezentovat firmu jako silného partnera, který má vedoucà postavenà na trhu a je pro své zákaznÃky zárukou stability i z dlouhodobého hlediska.
3. PÅ™edstavili jsme poslednà generaci SmartDate5 tiskárny urÄené pro pÅ™Ãmý tisk na fólie. Letos jeÅ¡tÄ› budeme vystavovat na MSV v BrnÄ›. Do zahraniÄà se chystáme na Slovensko – v Å™Ãjnu se zúÄastnÃme veletrhu ELO SYS TrenÄÃn a zvažujeme prezentaci i na výstavÄ› Agrokomplex Nitra.
4. LetoÅ¡nà EmbaxPrint byl poznamenán nÃzkou návÅ¡tÄ›vnostÃ, ale i pÅ™es tuto negativnà realitu máme pozitivnà ohlasy na naÅ¡i expozici. ProbÄ›hlo setkánà s výrobci linek OEM partnerů, i zde máme kladné reakce. MyslÃm, že se nám podaÅ™ilo kvalitnÄ› pÅ™edstavit spoleÄnost i produkty, což využijeme v dalšà komunikaci se zákaznÃky.
Miloš Novák, obchodnà manažer
IMA EST
1. IMA jako svÄ›tový výrobce balicÃch strojů a zaÅ™Ãzenà pro produkty farmaceutické výroby, potravinových doplňků, Äaje, kávy a potravinářského i kosmetického průmyslu nabÃzà velmi Å¡iroký a obsáhlý sortiment zaÅ™Ãzenà a tÃm má vÄ›tšà možnosti eliminovat vlivy celkové ekonomické situace na svÄ›tovém trhu.
2. IMA EST se ve spolupráci s vedenÃm firmy IMA S. p. a. rozhodla po nÄ›kolika letech opÄ›t vystavovat své stroje a zaÅ™Ãzenà na výstavÄ› EmbaxPrint 2009 z důvodu oslovenà vÄ›tÅ¡Ãho poÄtu potenciálnÃch zákaznÃků a posÃlenà své pozice na trhu v ÄŒR a SR.
3. Mezi novinky vystavované na EmbaxPrintu firmou IMA patÅ™il zejména stroj na balenà Äaje typ C27. IMA S. p. a. je každoroÄnÄ› pÅ™Ãtomna na svÄ›tových i národnÃch veletrzÃch.
4. EmbaxPrint byl pro firmu IMA EST/IMA velmi pÅ™Ãznivý a úspěšný, pokud jde o poÄet úÄastnÃků i firem, kteřà navÅ¡tÃvili náš stánek a projevili zájem o vystavované typy strojů.
Petr Sklenář, technický ředitel
Sklenář, s. r. o. – transportnà systémy
1. SouÄasná ekonomická situace na svÄ›tovém a nepÅ™Ãmo i na Äesko-slovenském trhu způsobila posunutà nebo pozastavenà realizacà plánovaných investic naÅ¡ich zákaznÃků. SamozÅ™ejmým efektem je i pÅ™ehodnocenà naÅ¡ich aktivit.
2. NaÅ¡e úÄast i na výstavÄ› EmbaxPrint byla dlouhodobÄ› plánována, proto nebyl důvod naÅ¡e rozhodnutà mÄ›nit.
3. Jako novinku pÅ™edstavujeme nejrychlejšà paletizaÄnà robot EC-201 japonského výrobce FUJI ROBOTICS s rychlostà až 1600 cyklů za hodinu. V oboru paletizace velkoobchodnÃch balenà patřà tento robot se svými parametry ke svÄ›tové Å¡piÄce. V letoÅ¡nÃm roce plánujeme úÄast i na MSV 2009.
4. HodnotÃme kladnÄ› dÅ™Ãve nepÅ™edstavitelnou mÃru vstÅ™Ãcnosti poÅ™adatelů – zdarma firemnà pozvánky, parkovánà a wi-fi internet s velice diskutabilnà kvalitou pÅ™ipojenÃ. ZnatelnÄ› menšà poÄet vystavovatelů a minimálnà poÄet konkurentů je pro naÅ¡i prezentaci výhodou.
Miroslava Richterová, Å™editelka prodeje balicÃch strojů a marketingu
TECHNOLOGY, spol. s r. o.
1. Pokud klesá výroba o 20 – 30 %, klesá i balenà hotových výrobků, firmy v oblasti balenà jistÄ› krizi cÃtÃ.
2. Prezentace na veletrhu EmbaxPrint byla souÄástà našà marketingové strategie na rozvoj firmy.
3. Mezi novinky, které jsme vystavovali, patřà řada strojů velmi známé firmy Ninipack Rorre – lÃdra svÄ›tového trhu v malých a stÅ™ednÃch strojÃch do FSF s opravdu výbornou kvalitou i cenou. Dále nová Å™ada flowpack pod znaÄkou EVO, nový sortiment kartonovacÃch strojů a nové typy v Å™adÄ› strojů pro balenà do hotových misek.
4. PrůmÄ›rnÄ›, chybÄ›la mu vÄ›tšà marketingová podpora ze strany organizátora, ani organizace pavilonů nebyla optimálnÃ
Pavel KUDA, manažer prodej
UNIPACK Milan Ligocki – páskovacà a balicà systémy
1. Zaznamenali jsme úbytek poptávek zapÅ™ÃÄinÄ›ný vyÄkávánÃm zákaznÃků na vhodnÄ›jšà dobu pro investice. SnažÃme se intenzivnÄ›ji vzbudit u zákaznÃků zájem investovat do úsporné balicà techniky, a proto jsme oficiálnÄ› uvedli na náš trh novinku – pÅ™evratné ultrazvukové svaÅ™ovánà vázacà pásky MOSCA SONIXS, která dokáže okamžitÄ› snÞit provoznà náklady na minimum.
2. Řada naÅ¡ich zákaznÃků i konkurence veletrh pravidelnÄ› navÅ¡tÄ›vuje, a proto je veletrh vhodným mÃstem k setkánà a prezentaci naÅ¡ich novinek.
3. PÅ™edstavili jsme průlomovou novinku v oblasti páskovánà produktů, která nadÄ›lá vrásky konkurenci a splnà přánà naÅ¡ich zákaznÃků smÄ›rem k úsporám. Jedná se o MOSCA SONIXS – ultrazvukové svaÅ™ovánà vázacà pásky z PP a PET. NabÃzà nÄ›kolik výhod oproti běžnÄ› použÃvanÃ
½m technologiÃm, a to nejpevnÄ›jšà spojenà vázacà pásky, bezúdržbové svaÅ™ovánÃ, rychlost, zjednoduÅ¡enà konstrukce páskovaÄů a nepálenà pásky. DÃky pÅ™Ãznivé cenÄ› jsou páskovaÄe MOSCA vybavené SONIXS jasnou volbou pro nároÄné zákaznÃky.
4. Dramatické zmenÅ¡enà plochy veletrhu i množstvà vystavovatelů byly jasné již dávno pÅ™ed jeho zahájenÃm. Bezohledná cenová politika BVV odradila Å™adu firem od úÄasti a UNIPACK dÃky tomu pÅ™estal uvažovat o prezentaci nejvýkonnÄ›jšà balicà linky na palety na svÄ›tÄ›. PÅ™es to vÅ¡e letoÅ¡nà EmbaxPrint splnil naÅ¡e nepÅ™ÃliÅ¡ vysoká oÄekávánÃ.
Marek Å kvor, komerÄnà manažer
Velteko, s. r. o.
1. UrÄitÄ› ji pociÅ¥ujeme ve smyslu vÄ›tÅ¡Ãho tlaku zákaznÃků na podmÃnky, ale na obratu se neprojevuje. SpÃÅ¡e naopak, máme lepšà obrat než loni stejnou dobou a loňský rok byl dobrý.
2. Chceme ukázat nové stroje a domnÃváme se, že nebýt zde znamená negativnà signál.
3. Nový balicà stroj HSV 52, uzavÃraÄku sáÄků US60 na Å¡palÃÄkové sáÄky a doypackový sáÄek s memory stripem.
4. Velmi pozitivně, máme řadu nových projektů.
Eva Šillerová, zástupce ředitele firmy
VINAMET HAVÃŘOV
1. Ekonomická situace na svÄ›tovém trhu samozÅ™ejmÄ› ovlivňuje i naÅ¡i spoleÄnost. U nÄ›kterých spoleÄnostà je zaznamenán pokles odbÄ›rů. ProzatÃm vÅ¡ak naÅ¡e spoleÄnost i nadále funguje bez problémů. Zároveň pozorujeme, že se do naÅ¡eho výrobnÃho odvÄ›tvà pÅ™idávajà nové spoleÄnosti, které napÅ™. ztratily zakázky v automobilovém Äi jiném průmyslu. DÃky neporovnatelné kvalitÄ› se vÅ¡ak prozatÃm nemusÃme pÅ™ÃliÅ¡ obávat vzniku nové silné konkurence.
2. Máme podstatnÄ› rozÅ¡ÃÅ™ený sortiment výrobků, které chceme na veletrhu EmbaxPrint prezentovat. Zároveň nejsme v takové situaci, že bychom si veletrh mÄ›li z úsporných důvodů odepÅ™Ãt.
3. Na veletrhu EmbaxPrint pÅ™edstavujeme nÄ›kolik novinek. Patřà mezi nÄ› napÅ™Ãklad komplet pro dávkovánà tekutého léÄiva, který se skládá z lahviÄky, uzávÄ›ru s nasávacà vložkou pro pipetu a držáku na pipetu. DalÅ¡Ãm významným rozÅ¡ÃÅ™enÃm naÅ¡eho sortimentu jsou mechanické rozpraÅ¡ovaÄe s pÅ™ÃsluÅ¡enstvÃm – s ústnÃm aplikátorem, tlaÄÃtkem, nosnÃm aplikátorem a také ústnÃm aplikátorem s otoÄným kloubem. Mezi dalšà naÅ¡e novinky patřà nÄ›kolik nových speciálnÃch uzávÄ›rů. V letoÅ¡nÃm roce nemáme v plánu vystavovat na nÄ›kterém z dalÅ¡Ãch veletrhů, ale urÄitÄ› nÄ›které z nich navÅ¡tÃvÃme.
4. ÚÄast vystavovatelů i návÅ¡tÄ›vnÃků byla na letoÅ¡nÃm veletrhu EmbaxPrint podstatnÄ› slabÅ¡Ã, což jsme ovÅ¡em vzhledem k souÄasné situaci oÄekávali, a tudÞ jsme nebyli nemile pÅ™ekvapeni – spÃÅ¡e naopak. PodaÅ™ilo se nám nabÃdnout naÅ¡e nové výrobky, zÃskat nové klienty a také uzavÅ™Ãt nÄ›kolik nových kontraktů. Kompletnà vyhodnocenà vÅ¡ak teprve pÅ™ipravujeme.
Ivana Kohoutová