
Vzhledem k rozšiřující se nabídce výrobků a značek maloobchodního trhu získává pro zákazníky stále větší význam její transparentnost, a to jak v přeneseném, tak i doslovném slova smyslu. Britský maloobchodní řetězec Marks & Spencer představil v duchu tohoto trendu novou řadu hotových jídel v průhledných obalech z PP.
Společně s dodavateli zorganizoval Marks & Spencer spotřebitelskou anketu, jejímž výsledkem bylo zjištění, že by zákazníci přivítali přeměnu obalů ze současného černého materiálu na transparentní. Současně byl vybrán vzorek v modernější úpravě s obdélníkovou miskou s ostřejšími rohy, než mají běžně používané misky pro hotová jídla.
Balené produkty jsou totiž vyráběny z čerstvých surovin, které poskytují silný vizuální vjem také díky své barevnosti. Tato fakta nakonec vedla k rozhodnutí o přeměně obalového materiálu na průhledný PP.
I ekologie se dostala ke slovu
Důležitým bodem při vývoji nového obalu byla pro Marks & Spencer kromě optimalizace prostoru v policích a při transportu chladicího prodejního boxu také ochrana životního prostředí. Díky novým rozměrům lze snížit náklady na obalový materiál oproti minulosti o 30 %.
Firma Faerch Plast vyvinula dnes použitý materiál již roku 2007. Od té doby zdokonalovala jeho složení s ohledem na zvýšení odolnosti bez ztráty úrovně průhlednosti. Kvalitativně nový druh PP byl uveden na trh teprve před několika měsíci. Tato skutečnost usnadnila firmě Marks & Spencer rozhodnutí o změně obalů pro kompletní sortiment hotových jídel právě v tomto roce.
Po provedení potřebných testů byla představena nová, hranatá miska P2195-1A, která je zatavena průhlednou zakrývací fólií a je opatřena materiálově úspornou plášťovou etiketou s nezbytnými spotřebitelskými informacemi. Nový obal působí čerstvě, čistě a přímočaře, což vyzdvihuje kvalitu balených hotových jídel. Obal byl uveden na trh v prodejnách Marks & Spencer v lednu.
Ladislava Caisová
zpracováno podle Insight, Nachrichtenmagazine, březen 2009