Veletrh EmbaxPrint představuje významnou událost pro všechny, kdo se zabývá tiskem, obaly a obalovou technikou. Jak vyplývá z podtitulu letošního ročníku, který zní Vstříc novým technologiím, budou ve dnech 19. – 22. 5. 2009 v Brně představeny novinky včetně digitálních technologií a jejich využití v polygrafii i při výrobě obalů. EmbaxPrint letos slaví 40 let a je největší akcí ve svém oboru na českém trhu. Tento ročník však proběhne ve specifických podmínkách. Co to pro něj znamená, jsme se zeptali jeho ředitele Jana Kuběny.
Svět balení: Jak ovlivňuje letošní EmbaxPrint celosvětová ekonomická krize?
Jan Kuběna: Stejně, jako krize postihla jednotlivé obory a firmy, nevyhnula se ani EmbaxPrintu. Projevuje se ve velkém váhání firem, ve zmenšení výstavní plochy a v některých případech i v absenci, což se týká spíše vystavovatelů, kteří mají svou mateřskou společnost v zahraničí. Na druhou stranu se nám podařilo získat řadu nových vystavovatelů, kteří právě teď uznali, že je nutné podpořit svou obchodní strategii prezentací na veletrhu. Účast více než tří set vystavovatelů ve třech výstavních pavilonech bude potěšující přehlídkou současné obalové branže.
SB: Jak již bylo avizováno, rozšířil se oproti minulým ročníkům doprovodný program.
J. K.: Ano, kromě novinek vystavovatelů jsme přichystali novinky i v doprovodném programu. Tím hlavním bodem je potravinářská konference Food & Packaging, kterou organizujeme společně s Potravinářskou komorou ČR, Českou technologickou platformou pro potraviny, vydavatelstvím ČON a sdružením GS1. Hlavními tématy konference s účastí zahraničních spíkrů jsou Inovace v potravinářském průmyslu – inteligentní obaly a Trendy v balení potravin v Evropě.
Novinkou letošního ročníku je také Soutěž mladých grafiků, která pod záštitou ministerstva školství bude probíhat první dva dny veletrhu v pavilonu G1 a soutěžní práce mladých tvůrců budou k vidění po celou dobu veletrhu.
Jako třetí novinku bych zmínil Business meeting point, který bude sloužit hlavně pro setkání českých a zahraničních odborníků. Veletrh EmbaxPrint má velmi vysoký podíl zahraničních vystavovatelů i návštěvníků a zájem je především o setkání, obchodní jednání a odbornou diskusi zástupců českých a zahraničních firem. Veletrh tak kromě obchodních cílů splní vystavovatelům i návštěvníkům další cíl: být místem osobního setkání, výměny zkušeností a budování vztahů s partnery.
SB: Kdo je podle vašich zkušeností a vyhodnocování minulých ročníků typickým návštěvníkem veletrhu EmbaxPrint?
J. K.: Obalová branže se prolíná do mnoha oborů, protože téměř ve všech oborech je třeba vyrobené zboží zabalit. Veletrh tedy navštěvují z více než jedné třetiny majitelé a ředitelé firem, ve velké míře pak manažeři a specialisté. Výjimkou nejsou technologové a marketingoví pracovníci. Důležitý je fakt, že více než 70 % návštěvníků veletrhu EmbaxPrint tvoří odborníci s rozhodovacími pravomocemi, kteří do Brna přijíždějí služebně s konkrétními úkoly. Nejedná se přitom jen o Českou republiku. Téměř 20 % návštěvníků představují zahraniční hosté, převážně ze sousedních zemí.
SB: Děkujeme za informace a těšíme se na shledanou v květnu v Brně.
VYBRANÝ DOPROVODNÝ PROGRAM VELETRHU
Konference Papír – Obal – tisk
Termín: 19. 5.
Téma: Papíry a lepenky pro tisk a zpracování
Místo: pavilon A, sál Morava
Pořadatel: SPPC – Společnost průmyslu papíru a celulózy, ve spolupráci s Veletrhy Brno
Tradiční setkání odborníků papírenského a obalového oboru. Přednášky se budou věnovat kvalitě papíru a lepenek, metodám měření kvality, nabídce sortimentu na českém a slovenském trhu a praktickým zkušenostem zpracovatelských firem se zpracováním papíru.
Potravinářská konference Food & Packaging
Termín: 19. – 20. 5.
Téma: Inovace v potravinářském průmyslu, inteligentní obaly
Místo: Kongresové centrum
Pořadatel: Potravinářská komora ČR, České a slovenské odborné vydavatelství, Česká technologická platforma pro potraviny, Sdružení GS1
Konference se tematicky zaměří na aktuální problematiku potravinářského průmyslu a také na problematiku obalového průmyslu ve vazbě na výrobu potravin. Dvoudenní konference je určena všem zástupcům firem podnikajících v potravinářském a obalovém průmyslu.
Workflow obrazových dat
Termín: 19. – 22. 5.
Téma: Komerční tiskárna s hybridní tiskovou produkcí
Místo: pavilon G1
Pořadatel: Grafie CZ, Veletrhy Brno
Projekt Workflow obrazových dat, který bude tvořit vlastní expozici na ploše téměř 200 m² v pavilonu G1, poskytne jedinečnou příležitost seznámit se s nejnovějšími produkty a technologiemi pro grafický průmysl. Jedná se o společnou expozici desítky firem, které se zabývají vývojem, výrobou a prodejem technologií a produktů pro pořizování, zpracování a reprodukci obrazu a textu. Projekt se soustředí především na praktické ukázky využití konkrétních aplikací a technologií v praxi. Na své si jistě přijdou vydavatelé, reklamní agentury a jejich pracovníci z DTP a produkční oddělení, tiskárny, centra digitálního tisku, copy centra a v neposlední řadě pracovníci marketingových oddělení.
Direct marketingová konference
Termín: 20. 5.
Téma: Aktuální trendy v direct marketingových kampaních
Pořadatel: B2B média
Místo: Pavilon A, sál Morava
Konference naváže na úspěšnou konferenci Jak dělat správný direct mail, která se konala při veletrhu v roce 2007 v souvislosti se začleněním nového oboru marketing a reklama. Konference odhalí tajemství úspěchu direct mailových kampaní a představí nejnovější trendy v přímé komunikaci se zákazníkem. Své zkušenosti, rady a doporučení předají čeští i zahraniční zástupci významných firem a komunikačních agentur.
Soutěž mladých grafiků
Termín: 19. – 20. 5.
Pořadatel: Integrovaná střední škola polygrafická Brno, Grafie CZ
Místo: pavilon G1
Soutěžní klání mladých studentů středních polygrafických škol o nejlepší grafické návrhy podle zadání.
Soutěž Mladý obal
Na veletrhu proběhne tradiční vyhlášení výsledků mezinárodní soutěže.