Jubilejní, 25. ročník
Od roku 1969, kdy se konal první EmbaxPrint, uplyne letos již 40 let. Za tuto dobu vstoupil Mezinárodní veletrh obalu, tisku a marketingové komunikace EmbaxPrint do povědomí odborné veřejnosti jako dominantní veletrh svého oboru ve střední Evropě. Vznikl vydělením oborů tiskařského průmyslu z Mezinárodního strojírenského veletrhu. Časem přešel na dvouletou periodicitu. V předešlém ročníku se na EmbaxPrintu prezentovalo 537 firem ze 27 zemí. Jubilejní, 25. ročník se bude konat od 19. do 22. května 2009 na brněnském výstavišti.
Již 40 let EmbaxPrintu
Digitální technologie a další klíčové trendy z oblasti tisku, balení a reklamy budou k vidění na jarním veletrhu EmbaxPrint v Brně. Čtyřdenní přehlídka nabídne i řadu praktických ukázek výroby tiskovin, obalů a propagačních materiálů v rámci expozic vystavovatelů a doprovodných programů veletrhu.
Pro rok 2009 je v tomto okamžiku (ke konci ledna) přihlášeno více než 300 vystavovatelů na ploše přibližně deset tisíc metrů čtverečních. „Letošní rok je vzhledem k nejisté době odlišný od předcházejících zpožděním finálního rozhodnutí o účasti ze strany vystavovatelů. Mnoho firem je stále v rozhodovacím procesu a očekáváme potvrzení jejich přihlášek co nejdříve,“ komentuje současnou situaci ředitel veletrhu Jan Kuběna. ***(foto pána)
Co, kde a kdy?
„Na základě upřesnění požadavků vystavovatelů budou expozice papírenského a obalového průmyslu umístěny v pavilonu F. Tiskovým digitálním technologiím bude patřit plocha pavilonu G1 a v pavilonu V se nově představí nejen polygrafický průmysl, ale také marketing,“ upřesňuje letošní prostorové uspořádání Martina Kremlová, manager PR and advertising veletrhu EmbaxPrint. ***(foto dámy)
V rámci doprovodného programu, který bude probíhat celé čtyři dny, se letos uskuteční konference věnovaná balení potravin. Proběhne 19. – 20. 5. 2009 v kongresovém centru Brno pod názvem Food & Packaging. Dvoudenní konference je určena zástupcům firem podnikajících v potravinářském a obalovém průmyslu. Na pořádání akce se podílejí Potravinářská komora ČR, Veletrhy Brno, a. s., vydavatelství ČON a společnost GS1.
Jedna ze zásadních otázek tiskařů i marketingových pracovníků zní: Používat ofsetový, nebo digitální tisk? Digitální technologie zažívají rychlou expanzi, která proniká do všech oblastí průmyslu. Nejinak je tomu v polygrafii. Důvodem je nejen cenová dostupnost pořízení digitálních tiskových zařízení, ale především pružnost tisku, variabilita dat a úspora nákladů.
Komentování směru dalšího vývoje polygrafie se již tradičně věnuje doprovodný program Workflow obrazových dat. Na veletrhu EmbaxPrint ho opět uspořádají společnosti Grafie CZ a Veletrhy Brno.
Téma letošního projektu je více než aktuální, neboť svou pozornost věnuje komerčním tiskárnám s hybridní tiskovou produkcí, tedy tiskárnám s ofsetovým i digitálním tiskem.
Cílem projektu je seznámit detailně zadavatele i poskytovatele tiskových služeb s aktuálními novinkami v tiskových technologiích, představit nejmodernější technologie pro zadávání tiskových zakázek (web-to-print) a řízení tiskových provozů (prepress, press a postpress workflow s integrací na MIS system).
Ukázky netradičních tiskových aplikací by měly nasměrovat návštěvníky k zavedení nových tiskových služeb na trh a k pořizování nových technologií s cílem zvýšit profitabilitu stávajících tiskových provozů. Projekt Workflow obrazových dat bude umístěn v pavilonu digitálních technologií G1. Bude mít podobu přednáškového sálu pro 40 posluchačů s celodenním programem skládajícím se z populárně-odborných prezentací a prezentací zúčastněných společností. Firemní expozice a možnost živého vyzkoušení všech zařízení pak bude možno nalézt v těsném sousedství. Návštěvníci uvidí práci tiskařů na vlastní oči po celé čtyři veletržní dny.
Ladislava Caisová