logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...

SB 1/2009 OBALY A SENIOŘI: "Senior-friendly" balení

1. ledna 2009
Nezařazené 0
559
SB 1/2009 OBALY A SENIOŘI: "Senior-friendly" balení

Obal má nejen velký vliv na rozhodnutí spotřebitele o koupi produktu v místě prodeje, ale velmi důležitá je i jeho role následně po nákupu. Na rozdíl od působení reklamy, které může být relativně krátké, přispívá obal k hodnotě značky stále po celou dobu užívání produktu. Protože je často součástí zkušeností, které spotřebitel získá v souvislosti s užitím a spotřebou produktu, má sílu vytvořit nebo také rozbít vztahy se značkou.

Spotřebitel ocení, pokud mu obal poskytne kromě informací i další přínosy, jakými jsou snadná otevíratelnost či možnost opětovného uzavření. Pokud se ovšem při otevírání zraní, může být zkušenost s produktem negativní. Po nákupu je proto velmi důležité, aby byly uspokojeny požadavky a přání spotřebitele, které souvisejí nejen s produktem, ale i s jeho obalem.

Rozšiřující se spotřebitelská skupina
Významnou spotřebitelskou skupinou, na jejíž požadavky by se při tvorbě obalů nemělo zapomínat, ale mnohdy se tak bohužel děje, jsou senioři. Ti velmi často mívají problém obal otevřít či přečíst text, který je na něm uveden. Přitom právě oni tvoří zejména v západní Evropě stále důležitější cílovou skupinu. Vzhledem k jejich rostoucímu podílu ve struktuře obyvatelstva půjde v budoucnu i v České republice o velmi početnou a koupěschopnou skupinu spotřebitelů.
Jak vyplývá z údajů Českého statistického úřadu, v letech 2001 – 2007 se počet osob ve věku 0 – 24 let snížil o více než 3 %, naopak ve věkové kategorii 25 – 64 let se zvýšil o téměř 3 %, což v budoucnu způsobí ještě větší nárůst počtu seniorů. Ve sledovaném období došlo k nárůstu počtu seniorů starších 65 let sice jen o 0,7 %, ale celkem to znamená nárůst zhruba o 100 000 osob. Vzhledem k této situaci je třeba věnovat požadavkům této věkové kategorie větší pozornost a vytvářet tzv. senior-friendly obaly.

Simulace prostřednictvím Age Explorer
Jednou z možností, kterou mohou výrobci či designéři při navrhování obalů využít pro poznání potřeb seniorů, je Age Explorer®, který byl vyvinut německým institutem Meyer-Hentschel v roce 1994. Age Explorer napodobuje fyzické omezení seniorů ve věku přibližně 70 let.
Osoba provádějící průzkum je oblečena do speciálního oděvu, který snižuje hmatovou, sluchovou a zrakovou citlivost a ztěžuje pohyb. Může se tak lépe vcítit do pocitů této věkové kategorie. Jednou z oblastí, ve kterých lze Age Explorer využít, je právě testování obalů. Testování je prováděno přímo mezi regály se zbožím, jak bylo možné si vyzkoušet i během jednoho z největších obalových veletrhů v Evropě, na INTERPACKU v Düsseldorfu po celou dobu jeho konání od 24. do 29. 4. 2008. Díky simulátoru věku je možné si vyzkoušet obtížnost vyjmutí zboží ze skupinového balení, resp. přímo z regálu, čitelnost informací na jednotlivých obalech a snadnost jejich otevírání. Více informací je možné získat na internetových stránkách www.mhmc.de.

Veronika Nolčová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required