logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...

SB 1/2009 OBALY A SENIOŘI: "Senior-friendly" balení

1. ledna 2009
Nezařazené 0
506
SB 1/2009 OBALY A SENIOŘI: "Senior-friendly" balení

Obal má nejen velký vliv na rozhodnutí spotřebitele o koupi produktu v místě prodeje, ale velmi důležitá je i jeho role následně po nákupu. Na rozdíl od působení reklamy, které může být relativně krátké, přispívá obal k hodnotě značky stále po celou dobu užívání produktu. Protože je často součástí zkušeností, které spotřebitel získá v souvislosti s užitím a spotřebou produktu, má sílu vytvořit nebo také rozbít vztahy se značkou.

Spotřebitel ocení, pokud mu obal poskytne kromě informací i další přínosy, jakými jsou snadná otevíratelnost či možnost opětovného uzavření. Pokud se ovšem při otevírání zraní, může být zkušenost s produktem negativní. Po nákupu je proto velmi důležité, aby byly uspokojeny požadavky a přání spotřebitele, které souvisejí nejen s produktem, ale i s jeho obalem.

Rozšiřující se spotřebitelská skupina
Významnou spotřebitelskou skupinou, na jejíž požadavky by se při tvorbě obalů nemělo zapomínat, ale mnohdy se tak bohužel děje, jsou senioři. Ti velmi často mívají problém obal otevřít či přečíst text, který je na něm uveden. Přitom právě oni tvoří zejména v západní Evropě stále důležitější cílovou skupinu. Vzhledem k jejich rostoucímu podílu ve struktuře obyvatelstva půjde v budoucnu i v České republice o velmi početnou a koupěschopnou skupinu spotřebitelů.
Jak vyplývá z údajů Českého statistického úřadu, v letech 2001 – 2007 se počet osob ve věku 0 – 24 let snížil o více než 3 %, naopak ve věkové kategorii 25 – 64 let se zvýšil o téměř 3 %, což v budoucnu způsobí ještě větší nárůst počtu seniorů. Ve sledovaném období došlo k nárůstu počtu seniorů starších 65 let sice jen o 0,7 %, ale celkem to znamená nárůst zhruba o 100 000 osob. Vzhledem k této situaci je třeba věnovat požadavkům této věkové kategorie větší pozornost a vytvářet tzv. senior-friendly obaly.

Simulace prostřednictvím Age Explorer
Jednou z možností, kterou mohou výrobci či designéři při navrhování obalů využít pro poznání potřeb seniorů, je Age Explorer®, který byl vyvinut německým institutem Meyer-Hentschel v roce 1994. Age Explorer napodobuje fyzické omezení seniorů ve věku přibližně 70 let.
Osoba provádějící průzkum je oblečena do speciálního oděvu, který snižuje hmatovou, sluchovou a zrakovou citlivost a ztěžuje pohyb. Může se tak lépe vcítit do pocitů této věkové kategorie. Jednou z oblastí, ve kterých lze Age Explorer využít, je právě testování obalů. Testování je prováděno přímo mezi regály se zbožím, jak bylo možné si vyzkoušet i během jednoho z největších obalových veletrhů v Evropě, na INTERPACKU v Düsseldorfu po celou dobu jeho konání od 24. do 29. 4. 2008. Díky simulátoru věku je možné si vyzkoušet obtížnost vyjmutí zboží ze skupinového balení, resp. přímo z regálu, čitelnost informací na jednotlivých obalech a snadnost jejich otevírání. Více informací je možné získat na internetových stránkách www.mhmc.de.

Veronika Nolčová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required