logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového...
  • Alessandro Pasquale je nově výkonným prezidentem Mattoni 1873, na pozici CEO se posouvá Ondřej...
  • Nestlé představuje nový rostlinný nápoj s moderním designem Nestlé představilo svou nejnovější...
  • Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...

SB 1/2009 OBALY A LUXUS: Jak zabalit výjimečnost

1. ledna 2009
Nezařazené 0
792
SB 1/2009 OBALY A LUXUS: Jak zabalit výjimečnost

Fakt, že obal prodává, platí stále více. Každý z nás se nevědomky nechává ovlivnit a ze zcela stejných výrobků si vybere ten, který se mu líbí víc již na první pohled, tj. ten, který má poutavější, zajímavější a hezčí obal. Naštěstí je naše cítění krásna odlišné a každého zaujme něco jiného.

Každý výrobce, chce-li prodat, musí dříve či později začít řešit, do čeho svůj výrobek zabalí. A v tu chvíli většinou nastane boj mezi vlastní představou, jak by měl obal vypadat, a jeho cenou. Čím luxusnější obal, tím většinou i vyšší cena. A tak se velice často setkáváme se zákazníky, kteří za zcela nereálnou cenu požadují splnění svých představ o krásně a luxusně zabaleném výrobku.

Proč luxusní obal
Luxusní obal požadujeme většinou proto, že:
– máme luxusní výrobek, který se prodává v omezené sérii, a chceme, aby vynikl; (viz obr. 1)
– máme naopak velice levný výrobek a potřebujeme, aby díky obalu budil dojem, že je drahý a luxusní; (viz obr. 2)
– prostě se nám to líbí a finanční rozpočet nám to dovoluje.

Materiál i konstrukce by měly ladit s baleným produktem
Luxusní obal může být vyrobený z papíru, lepenky, koženky, plechu či dřeva. Použitý materiál z obalu ještě nedělá obal luxusní. Je potřeba zvolit takový materiál, který s baleným výrobkem bude ladit. Většinou kombinujeme několik materiálů a celkový dojem dotváříme zvolením vhodné barvy, potiskem či průhledným oknem ve víku apod.
Nejlepší je nechat si obal navrhnout od designéra. Funkčnost obalu zase zajistí konzultace s konstruktérem. Obal by měl být pokud možno konstrukčně jednoduchý, ale současně by měl zajistit dokonalou ochranu výrobku a přitom se snažit poukázat na jeho jedinečnost.
Často je žádané, aby obal kopíroval tvar výrobku a tím zákazníkovi usnadnil orientaci.

Samet nebo hedvábí dovnitř
Vhodně zvolený potisk může také přispět k luxusnímu vzhledu obalu, i když často právě ty nejluxusnější obaly bývají velice jednoduché. Stále platí, že někdy méně znamená více.
Podle toho, jestli funkce obalu končí rozbalením výrobku nebo jestli má i po rozbalení dále fungovat, volíme i vnitřek obalu. Šperky uložíme do sametových, flokovaných či koženkových krabiček nebo etují, kde jednoduchost nechá vyniknout kráse šperku. Sklo a porcelán uložíme do krabiček s nařaseným hedvábím, kde vnitřek může tvořit výsek, který chrání sklo proti rozbití. Pro lahve s vínem použijeme většinou dřevěný obal doplněný např. vygravírovaným obrazem. Tvrdému alkoholu zase sluší plechové tubusy s mnohobarevným potiskem.

Kašírování, potisk či uzávěry zvenku
Z obyčejné kartonové krabičky uděláme luxusní tak, že ji z venku nakašírujeme (potáhneme) papírem se zajímavým potiskem, sametovou nebo flokovanou látkou, kterou můžeme doplnit potiskem fólií nebo tzv. slepotiskem či jen zlatou linkou. Luxusní může být i uzávěr krabičky v podobě různých závěsů, ozdobných patentů a dalších.
Máme-li výrobek, který je sám o sobě barevný, uděláme do víka průzor s durofolovou fólií v libovolném ozdobném tvaru a volíme třeba jen jednobarevný potah, aby výrobek dobře vynikl.

Cílený luxus a logistika
S požadavkem na luxusní obal se setkáváme také často při balení vánočních nebo reklamních dárků pro obchodní partnery. Pak je potřeba do obalu zakomponovat např. logo firmy nebo PF apod. Luxusní obal potřebují také medaile nebo vázy a trofeje pro vítěze. Někdy se jedná i o výrobu pouze jednoho kusu obalu přesně na míru.
Samozřejmě nesmíme zapomenout, že luxusně zabalený výrobek je potřeba dopravit na místo určení. Právě luxusní obaly bývají často háklivé na oděr či jiné poškození při dopravě. Na krabičku se proto často používá jednoduchý kartonový přebal nebo výrobky chráníme fólií či ukládáme do kartonů. Když už jsme si dali tu práci a vymysleli pro svůj výrobek krásný obal, bylo by škoda, aby se poškodil ještě dříve, než ho zákazník může ocenit.

Renata Habásková,
generální ředitelka, Ronex, s. r. o.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti?

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového poolingu  v oblasti FMCG v České republice, na Slovensku či v Maďarsku? „Paletový pooling stojí na čtyřech základních pilířích, 1. snižování nákladů na obalové materiály, v našem případě palety, 2. šetří čas, který by musel být věnován správě palet vlastních, 3. zaručuje plynulost dodavatelského řetězce a […]

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID řešení společnosti Brady Corporation přidělí položkám majetku, zařízení nebo zásobám v jakémkoli průmyslovém prostředí jedinečnou digitální identitu pouhou aplikací etikety. Uživatelé jsou tak schopni identifikovat a lokalizovat položky označené etiketou najednou, z dálky a v reálném čase, aniž by jej měli v dohledu. Seznamte se s kompletním […]

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required