Jaký bude?
Svět balení pod vydavatelskými křídly Českého a slovenského odborného nakladatelství vstoupil do třetího roku své existence ve světě B2B časopisů. V jeho čtvrtém čtvrtletí pak, jak předpokládám, oslaví deset let svého působení na české, slovenské a občas i zahraniční mediální scéně.
V období, kdy media komentují ekonomickou situaci titulky typu: Průmysl padá, Obchody bojují s propadem tržeb, Export se zasekl či Letos má být ještě hůř, lze očekávat leccos.
Co to bude znamenat konkrétně pro obalovou branži a potažmo pro ekonomiku našeho časopisu, se postupně dozvídáme z opatrných či alespoň vyčkávacích postojů našich klientů. Nemůžeme se divit, když statistici zaznamenávají opakované snížení průmyslové výroby a analytici předpovídají jedno i dvouciferné poklesy nejméně do poloviny tohoto roku. Mezi odvětví, které jsou na tom nejhůře, patří automobilky, hutní firmy, textilky, zpracovatelé dřeva i papírny.
Paradoxně však i přes nepřízeň situace, kdy na nás dopadá pokles zakázek především ze strany Německa a dalších západních zemí a kdy kvůli nedostatku poptávky prochází nejen Česká republika, ale i ostatní evropské země vlnami propouštění náhle přebytečných zaměstnanců či alespoň zkracováním pracovní doby, zůstává prostor na zlepšování a inovace. Dochází k nim totiž kontinuálně, a to nejen v nabídce farmaceutických obalů, do které jsme nahlédli v rámci hlavního tématu únorového čísla, ale také v designovém pojetí obalových materiálů pro další odvětví.
Výše uvedená fakta potvrzují skutečnost, že období expanze definitivně vystřídala éra boje o přežití a tedy i o kvalitu. V jejím rámci náš časopis poněkud renovoval svůj design i své webové stránky a nabízí čtenářům novou službu. Zasílání elektronických SB news odstartovalo koncem ledna. Pokud se k vám náhodou ještě nedostaly, ozvěte se. Jsou určeny i pro vás bez ohledu na to, jaký ten letošní rok vlastně bude.
Ladislava Caisová