logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

SB 6/2008 VELETRHY: Emballage 2008 – start dalších emocí a inovací

1. listopadu 2008
Nezařazené 0
539
SB 6/2008 VELETRHY: Emballage 2008 – start dalších emocí a inovací

Letošní Emballage World Packaging Exhibition přivítala téměř 100 tisíc návštěvníků. Celkem 30 % z nich bylo z odvětví potravinářského průmyslu. Až 38% návštěvnost ze zahraničí a 60 % zástupců vyššího managementu a manažerů s rozhodovacími pravomocemi dává podle analytiků dobrý základ, aby se listopadový pařížský veletrh stal opět startovacím momentem pro zavádění dalších inovací v obalovém sektoru.

Jedním z hlavních trendů promítajících se téměř do všech expozic byla snaha výrobců co nejvíce omezit dopad nejen výroby, ale i konečných produktů na životní prostředí. A jak jsme mohli vidět např. u nejnovějších obalových řešení pro potraviny, nápoje a spotřební produkty včetně těch luxusních, je patrný i druhý hlavní zájem – rostoucí respekt k zákazníkovi.

Obaly s vyšší úrovní ochrany nejen pro tekutiny

Zvýšenou ochranu a bezpečnost nabízí koncept „dva v jednom“ pro balení tekutin do obalů z kompozitního materiálu, který je současně tuhý i dobře otevíratelný. Trendem v primárním balení je forma krychle šetřící místo s důrazem na snadné použití zákazníkem. A konečně světlu odolné, opouzdřené PET obaly pomáhají chránit např. kvalitu mléka.

Protože zákazníci vyhledávají moderní a individuální balení, zvyšující se portfolio materiálů jako PET plasty a hliník je používáno i pro víno a balení lihovin. V souladu se současným životním stylem a novými trendy ve spotřebě se balení stále více individualizuje.

Objevily se kalkulátory uhlíkové stopy

Inovační systémy označování zažily na výstavě svůj debut s plně mobilními přenosnými kódovacími systémy a novými termo-inkoustovými technologiemi. Paletovací baličky s unikátním konfiguračním systémem jsou schopny pracovat s množstvím lahví různých velikostí, zatímco malí kompaktní roboti je sundávají z konce pásu.

Trendem prolínajícím se celým veletrhem byla snaha zorganizovat dodavatelský řetězec tak, aby zohledňoval požadavky ochrany životního prostředí. Palety odpovídající podmínkám HACCP nejsou tedy vyráběny jen z recyklovaného polyetylenu, ale existuje už i jejich optimální tvar pro nakládání do kontejnerů a nákladních aut, čímž má být garantována úplná bezpečnost při transportu produktu. Plastový vnější balicí film může být vyráběn jako oxobiodegradovatelný. Náklady na výrobu by měly klesat díky řadě procesů, které konkrétně snižují spotřebu energie.

Celkem 38 % vystavovatelů představilo vybavení, obalová řešení a obaly vytvořené právě v duchu optimální produkce jak pro tekuté potravinářské produkty, tak i pro nápojový průmysl.

B&L sektor, který v hale č. 3 prezentovali výrobci strojů a technologií, nabízel nákupčím z oblasti výroby tekutých potravin, jako jsou nejen nealkoholické i alkoholické nápoje (voda, limonády, ovocné džusy, sirupy a likéry, mléko a mléčné nápoje, pivo, víno, mošty šampaňské a další lihoviny), ale také např. polévky, technologická řešení, která mohou doplnit či inovovat jejich stávající výrobní postupy a systémy.

Obal jako vnější znamení krásy

Tradičně 13 % návštěvníků Emballage World Packaging Exhibition bylo z oblasti výrobců a distributorů kosmetiky a výrobků péče o krásu a o zdraví. Více než 60 % z nich byli zástupci vyššího managementu z oboru. Veletrh jim nabídl i tentokrát ukázku průlomových inovací.

Aplikace nových postupů a zavádění efektivních chemických činidel, cíleného balení i mixu doplňujících prostředků zaručuje distribuci výrobků různé struktury a složení pečlivě chráněné před vzduchem. Chytré zátky s tvarovou pamětí kontrolují jeho množství v obalu. Aplikační postupy se stále zjednodušují, takže umožňují jednoduché použití.

Originalita a atraktivita jsou rozhodujícími faktory pro balení zboží z oblasti krásy a luxusních produktů. Ale efekt může být ještě výraznější, pokud značkový výrobce vyrábí na zakázku i standardní balení. Klasické tuby, kapsle, lahvičky či krabičky představují v této souvislosti „nové území, které by mělo být dobyto“.
Cílem obalových řešení pro produkty péče o zdraví, které byly k vidění na veletrhu Emballage, bylo představit se mimo jiné také jako bezpečné, ať už šlo o dezinfekční kontejnery zabraňující výskytu druhotné infekce či nové pěnové materiály k ochraně zmražené vakcíny rozesílané po celém světě. Obalové inovace v této oblasti zahrnovaly také pohodlnější manipulaci s kapátky a blistry.

Jistota bezpečnosti

Obaly v oblasti produktů pro krásu a osobní hygienu představily možnosti snižování dopadu výroby na životní prostředí ať už zvyšováním možností recyklace a biologické odbouratelnosti filmů nebo blistrů. Prezentována byla i možnost tvorby barevného designu obalových materiálů bez použití toxických substancí a s použitím biologicky odbouratelných materiálů vyrobených z nerostných zdrojů. Tyto inovativní dimenze byly hlavním tématem na výstavě, kde 45 % vystavovatelů prezentovalo zařízení, obaly, kontejnery nebo design pro farmaceutické produkty, 45 % pro výrobky kosmetiky a 16 % pro oblast oblasti luxusního zboží.

PackVision 2008 řešila design

I letošní Emballage hostila PackVision, mezinárodní sympozium inovací, zaměřené tentokrát na obalový design. Eco-design, měření uhlíkové stopy, praktické balení i nové materiály byly příležitostí k diskusi o výrobních a marketingových strategiích a k identifikaci klíče k úspěšnému řízení růstu obalového průmyslu. Podrobnosti k výše uvedeným tématům i další zajímavosti z veletrhu Emballage 2008 najdete v našem únorovém čísle.

Ladislava Caisová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required