logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového...
  • Alessandro Pasquale je nově výkonným prezidentem Mattoni 1873, na pozici CEO se posouvá Ondřej...
  • Nestlé představuje nový rostlinný nápoj s moderním designem Nestlé představilo svou nejnovější...
  • Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...

SB 6/2008 KONGRESY A KONFERENCE: The Beauty of Cartons 2008

1. listopadu 2008
Nezařazené 0
658
SB 6/2008 KONGRESY A KONFERENCE: The Beauty of Cartons 2008

Ve dnech 17. – 20. září proběhl v Marseille, největším městě a přístavu jihovýchodní Francie, již 41. ročník kongresu pořádaný každoročně European Carton Makers Association (ECMA). Vzhledem k tomu, že Francie je proslulá nejen svojí gastronomií a vínem, ale i výrobou luxusního zboží, byla podle slov prezidenta Marka Colleta vybrána jako místo konání letošního ročníku s názvem The Beauty of Cartons.

Během dvou dnů mělo 179 účastníků pocházejících z 22 zemí světa možnost vyslechnout 11 prezentací, které byly podle zaměření rozděleny do čtyř následujících sekcí: Macro Trends, Sustainability and Innovation, The State of the Business a the Luxury of Having Cartons.

Globální trendy v ekonomice i designu

Během první sekce zaměřené na globální trendy zdůraznili jednotliví řečníci faktory, které mají rozhodující vliv na prostředí, ve kterém výrobci obalů působí. Zaměřili se nejen na makroekonomické ukazatele, ale i na chování spotřebitelů.

Prvním řečníkem v této sekci byl Marc Touati, zástupce výkonného ředitele GLOBAL EQUITIES, společnosti poskytující finanční služby. Ve své prezentaci se zaměřil na analýzu současné a očekávané ekonomické situace v USA, Číně a v jednotlivých státech patřících do eurozóny. Vzhledem k místu konání kongresu se detailněji zabýval situací ve Francii.

V rámci sekce věnované globálním trendům zazněla i přednáška s názvem Design a zákazník v podání známého francouzského designéra Gérarda Carona. Slavný expert na design obalů a marketing a současně jeden ze spoluzakladatelů celoevropské asociace PDA (Pan-European Brand Design Association) se zabýval otázkou, jaké požadavky by měly obaly splňovat, aby dokázaly upoutat pozornost moderního zákazníka.

Zákazníky zajímají nejen inovace, ale i udržitelnost vývoje

V této sekci bylo zmíněno nové pojetí podnikání, které zahrnuje základní principy dlouhodobě udržitelného rozvoje. Přednášející se zabývali otázkou společenské odpovědnosti firem, zajištěním udržitelné konkurenční výhody, péčí o pracovníky a životní prostředí, a to vše s ohledem na profit firem.

Přirozenou krásou obalů vyrobených zejména ze skládačkové lepenky se zabýval Mike Clark ze společnosti M-real a předseda sdružení Pro Carton, který je hlavním poradcem v otázkách udržitelnosti a životního prostředí. Během své prezentace uvedl, že právě udržitelnost dlouhodobého vývoje je jednou z nejdůležitějších věcí, o které s ním chtějí zákazníci mluvit. V současné době může být důležitější než cena. Dále se zmínil o tzv. uhlíkové stopě (carbon footprint), která měří vliv aktivit nebo produktu na koncentraci CO2 v atmosféře a o jejím významu pro průměrného zákazníka. Diskutována byla zejména otázka, z čeho vycházet při určování její hodnoty.

Mezi významné řečníky kongresu patřil John Thackara, specialista na design, inovaci a udržitelný rozvoj, který také získal celosvětové uznání za velmi dobře prodejnou knihu s názvem In the Bubble: Designing in a Complex World. Jeho přednáška se týkala zejména spolupráce při inovaci a výhod, kterých lze vzájemnou spoluprácí ve vztahu odběratel – dodavatel dosáhnout.

Produkce skládaček v Evropě rostla

Druhý den kongresu byl tradičně zahájen představením vítězů soutěže Pro Carton/ECMA Carton awards. Po slavnostním udílení cen následoval třetí blok přednášek, který zahájil Jules Lejeune z ECMY svojí prezentací týkající se vývoje produkce skládaček v Evropě a následně na jednotlivých trzích, konkrétně v Belgii, Francii, Nizozemsku, Itálii, Německu, Rakousku, severských zemích, Španělsku, Švýcarsku, Turecku a Velké Británii.

V roce 2007 se v Evropě vyrobilo 4,4 mil. tun skládaček, což je o 4 % více než v předchozím roce. Ve všech uvedených státech došlo ve srovnání s rokem 2006 k nárůstu vyrobeného množství, ale pouze v Německu a Turecku byl tento nárůst vyšší než evropský průměr. V Německu byl nárůst více než 10 % a v Turecku těsně pod touto hranicí.

V Evropě se v roce 2007 celkově prodaly skládačky v hodnotě 9,17 mld. €. Ve srovnání s rokem 2006 došlo k nárůstu o 4,2 %. Tento evropský průměr překročilo pět států, a to Německo, Turecko, Rakousko, Španělsko a Nizozemsko. Pouze v případě Velké Británie došlo oproti předchozímu roku k poklesu. Na závěr prezentace byl hodnocen vývoj v roce 2008 s tím, že oproti roku 2007 je v množství vyrobených skládaček očekáván pokles.

Francouzský obalový průmysl představila prezidentka Féderation Française du Cartonnage Christina-Noёlle Baudin, která se dále detailněji zaměřila na obaly vyrobené z papíru, které ve Francii tvoří 34 % všech vyrobených obalů, a na jejich očekávaný vývoj v budoucnu.

Krása skládaček zvyšuje hodnotu produktu

The Beauty of Cartons bylo vybráno jako téma letošního ročníku kongresu, a zejména tomuto tématu byla věnována poslední sekce. Nejednou bylo zmiňováno, že krása těchto obalů spočívá právě v tom, jakým způsobem přispívají ke zvyšování hodnoty produktu pro zákazníka. Různou konstrukcí obalů a jejich vlivem na vnímání produktu zákazníky se zabýval Alain Béthune ze společnosti L’Oréal. V neposlední řadě se zabýval i požadavky, které jsou kladeny na výrobce obalů, a jejich úlohou v hodnototvorném řetězci.

Konstrukcí skládaček a novými možnostmi jejich zpracování se zabýval během své prezentace Sandro Gubinelli ze společnosti Bobst Group. Po identifikaci trendů, které lze u skládačkových obalů vysledovat, a jejich odlišností na jednotlivých trzích uvedl, jaké jsou požadavky zákazníků a jakým způsobem jsou schopni tyto požadavky splnit.

O trendech ve výrobě lepenky a o vývoji nových materiálů zvyšujících bariérové vlastnosti se zmínil David Guerin z Centre Technique du Papier. Dále se zabýval možnostmi přenosu jak informací, které jsou určeny pro konečného zákazníka, tak i informací, které je potřeba sdílet mezi jednotlivými kooperujícími partnery v rámci dodavatelského řetězce.

Posledním přednášejícím na kongresu byl slavný sledovatel trendů s více než 20letou zkušeností a autor velmi populární knihy Megatrends Europe Adjiedj Bakas. Popsal základní faktory, které ovlivňují a budou ovlivňovat Evropu v budoucnu. Trendy, které během své prezentace zmínil, byly převedeny do konkrétních situací.

Kongres zakončil prezident ECMA pozváním na 42. ročník, který se uskuteční v příštím roce v Istanbulu.

Veronika Nolčová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti?

Hledáte optimalizaci dodavatelského řetězce vaší společnosti? Zvážili jste výhody paletového poolingu  v oblasti FMCG v České republice, na Slovensku či v Maďarsku? „Paletový pooling stojí na čtyřech základních pilířích, 1. snižování nákladů na obalové materiály, v našem případě palety, 2. šetří čas, který by musel být věnován správě palet vlastních, 3. zaručuje plynulost dodavatelského řetězce a […]

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení

Udělejte velký krok v efektivitě Vašeho provozu díky dostupnému RFID řešení Kompletní RFID řešení společnosti Brady Corporation přidělí položkám majetku, zařízení nebo zásobám v jakémkoli průmyslovém prostředí jedinečnou digitální identitu pouhou aplikací etikety. Uživatelé jsou tak schopni identifikovat a lokalizovat položky označené etiketou najednou, z dálky a v reálném čase, aniž by jej měli v dohledu. Seznamte se s kompletním […]

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required