logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...

SB 6/2008 HLAVNÍ TÉMA – reklamní role obalu: „Zákazník žádá modifikovatelný výrobek,“

1. listopadu 2008
Nezařazené 0
721
SB 6/2008 HLAVNÍ TÉMA – reklamní role obalu: „Zákazník žádá modifikovatelný výrobek,“

O reklamních displejích se často hovoří v souvislosti s POP/POS materiály (point of sale či point of purchase), které představují soubor reklamních materiálů a produktů použitých v místě prodeje pro propagaci určitého výrobku nebo výrobkového sortimentu. O trendech ve výrobě displejů a POP/POS materiálů jsme hovořili s výkonným ředitelem Petrem Mikešem.

Svět balení: Společnost Unibon patří již řadu let k lídrům na trhu nejen v oblasti displejů a instore designu, ale i světelné reklamy. Výrobní portfolio je velmi široké. Vedle kvantity nabídky je pověst firmy podepřena také originalitou a kvalitou zpracování. Ostatně i letošní prestižní mezinárodní ocenění POPAI European Awards získala právě tato slánská společnost. V čem tkví úspěšnost této středně velké firmy?

Petr Mikeš: Zjednodušeně lze říci, že především ve snaze přinášení nových trendů na trh a v komplexní nabídce služeb zákazníkovi, která zahrnuje i široký záběr doplňkových služeb. Samozřejmostí musí být i vysoká úroveň designu a technického provedení realizovaných POP prostředků. Vzhledem k tomu, že společnost je zaměřena na profesionální služby v oblasti designu a na výrobu vysoce kvalitních prostředků podlinkové komunikace, nezbytností je i vysoká úroveň systémového řízení v naší společnosti.

Vedle vlastní konstrukce a výroby máme kompletní vlastní 3D designérské studio. Vzhledem k širokým technickým možnostem a našemu letitému know-how jsme schopni vyrábět prakticky všechny POP/POS prostředky. Jako příklad komplexního řešení lze např. uvést design funkčního typového vybavení prodejních ploch (showrooms) pro značku Škoda. Tento design byl vytvořen se servisním marketingovým oddělením Škoda, a. s. Dnes je tímto kompletním mobiliářem vybaveno již více než 70 značkových autosalonů Škoda. Další větší projekty zpracováváme i pro jiné zákazníky, především banky, pivovary, tabákové společnosti apod.

SB: K vašim zákazníkům patří i společnost Olympus. S displejem pro tuto firmu jste získali ocenění POPAI Zlatá koruna. A nebylo to ocenění jediné…

P. M.: Pokud se čtenáři podívají na naše stránky, zjistí, že naše displeje patří každoročně k oceňovaným výrobkům v národních i mezinárodních soutěžích. Displej, o kterém hovoříte, získal v roce 2005 hned tři ocenění. Tím, že získal hlavní cenu soutěže POP AWARDS Zlatá koruna 2005 a zároveň Cenu sympatie účastníků, se stal set stojanů Olympus (z kategorie Kultura, volný čas a elektronika) od naší společnosti i vítězem kategorie. Ze setu zaujal zejména stojan tvaru tubusu naplněný vodou, ve kterém jsou umístěny fotoaparáty. Bublavý efekt vodě dodává práce čerpadla.

U stojanů je důležitá i práce se světlem, v tomto případě podsvětlení vodní náplně. Jen na okraj: rok 2005 byl pro nás z hlediska cen opravdu úspěšný. V již jmenované soutěži jsme kromě ocenění pro Olympus získali i další ceny. Za set Philips jsme získali Zlatou korunu a zároveň opět vítězství v kategorii, vítězem ve své kategorii byl i instore prodejny T-mobile. Naopak Zlatou korunu získaly stojany Oxygen. Těmito oceněními jsme se tak stali absolutními vítězi Zlaté koruny v roce 2005. K největším úspěchům letošního roku patří ocenění podlahového stojanu Mentos v celoevropské soutěži POPAI European Awards 2008 v kategorii „Food – Permanent“. Tento netradiční POP podlahový stojan byl primárně určen pro sítě čerpacích stanic. Velmi hravým a myslím si, že i vtipným způsobem se jedná o podporu prémiové značky společnosti Perfetti Van Melle Czech Republic. Stojan o průměru 250 mm je 2 m vysoký. Statiku konstrukce zajišťuje kovová podesta. Atraktivní grafika je realizována kvalitním digitálním potiskem.

SB: Vzhledem k vašim zkušenostem jistě vnímáte určité změny požadavků zákazníka na POP materiály i výrobky. Dá se nějak zevšeobecnit, jakým směrem se ubírají vývojové trendy v této oblasti?

P. M.: V Unibonu pracujeme již tradičně především s plasty a kovy. Z plastů jsou bezkonkurenčně používány akryláty (plexisklo). Vedle akrylátů se hojně uplatňují i polystyreny – tvrzené i měkčené – či materiály sendvičového typu, v naší výrobě zvláště dibond (vícevrstvý materiál s plastovým jádrem).

U všech těchto typů materiálů vnímám především nárůst v kvalitě. Nejen z hlediska pevnostních vlastností, ale např. i v lepší kvalitě UV ochrany. Kvalitní UV ochrana zajišťuje vysokou životnost a stabilitu potištěných i nepotištěných, čirých i zbarvených plastů. Nicméně s výhodou používáme také dřevo, sklo a v poslední době čím dál více též karton. U displeje je více než u jakékoli jiné produkce požadována designová unikátnost. To je hlavním požadavkem především (ale nejen) nadnárodních velkých společností. Pokud se chcete zviditelnit či udržet na trhu, je nutná individualizace, tedy odlišení od konkurence. Samozřejmě v pozitivním slova smyslu.

U displejů s delší životností, což je případ plastových i kombinovaných stojanů, je dnes od zákazníka požadována možnost modifikovat produkt. Je to opět logický trend. Originální displej sofistikované konstrukce z kvalitního materiálu není levnou záležitostí. Životnost bývá sice v průměru pět let i více, ale za tuto dobu se produkt tzv. okouká. Výměna poliček, změna úchytů, výklopné skříňky a další „vychytávky“ produkt úspěšně pozmění, a přitom koncept zůstává stejný. Tyto požadavky přicházejí především od zákazníků z oblasti nápojového průmyslu. Naše vývojové oddělení se s nimi potýkalo např. u displejů pro Karlovarské minerální vody (Mattoni Mojito).

Na druhou stranu je nutno říci, že pokud zákazník chce displeje častěji obměňovat a počítá s větším množstvím krátkodobých akcí, je pro něho levnějším řešením lepenkový displej. Naše firma samozřejmě toto zrychlování trhu vnímá a nabídku svého portfolia nově rozšiřuje i o lepenkové displeje. A tomu jsme přizpůsobili i technologické zázemí.

SB: Design vašich displejů má často i další přidané hodnoty. Které to jsou?

P. M.: Ano, to je další oblast, o které lze z hlediska vývojových trendů hovořit. Zákazníka již často nezaujme samotný vizuální vjem. Musí být nějakým způsobem „vtažen“ do děje, což klient očekává i od podlahových i stolních displejů. Samotná práce se světlem často výrazně zvyšuje atraktivitu designu, ale někdy nestačí. Do konstrukce displejů dnes často vstupuje i elektronika. Displeje bývají ozvučeny, uvolňují aroma, jsou vybaveny dotykovými displeji, je možné na nich sledovat obraz či hrát počítačové hry…

Další trendovou záležitostí jsou animované displeje, tedy POP materiál s jedním nebo více prvky, které jsou uvedeny do pohybu (prostřednictvím motoru na bázi baterie, elektrické nebo solární energie) s cílem upoutat pozornost zákazníka. Hovořili jsme o stojanu pro Olympus, obdobnou záležitostí jsou podlahové stojany na fotoaparáty, které jsou určeny k použití pod vodo
u. Jsou vybaveny stojánkem na fotoaparát a podsvětleným akváriem s vodním aranžmá. Zákazník může ze stojánku fotoaparát ponořit pod hladinu a zkusit fotografování „podmořského světa“, s fotkou může i odejít. Tedy opět klasické interaktivní zatažení do děje. Jeden z našich displejů určený pro herní společnost lze považovat za opravdový hi-tech. Jedná se o nástěnný exteriérový displej hliníkové konstrukce s číselnými displeji a LED diodami. Displej je vybaven řídicí jednotkou s propojením přes internet.

Jana Žižková

Ing. Petr Mikeš, Ph. D.

absolvoval FEL ČVUT v Praze, obor elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika. Pracoval jako výzkumný pracovník a školitel SW ve společnosti Aero Vodochody. Později působil jako vývojový inženýr SW ve firmě TTC Marconi, s. r. o. V roce 2005 se stal ředitelem výroby společnosti Union, s. r. o. Od roku 2007 tuto společnost řídí z pozice výkonného ředitele.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required