Sumu dalších inovací odstartoval do obalového světa listopadový pařížský veletrh Emballage 2008. Česká prezentace na tomto veletrhu byla sice ve srovnání např. s obří expozicí Turecka ve stejném pavilonu poněkud skromnějších rozměrů, ale své zastoupení měla i mezi 40 obalovými řešeními na ploše věnované inovacím. Mezinárodní sympozium inovací PackVision, které je již tradičně součástí veletrhu, bylo tentokrát zaměřeno na obalový design – stejně jako část našeho letošního prosincového vydání.
O tom, že stále důležitější složkou POS/POP materiálů je jejich samostatný design, informuje v tomto vydání jednatel známé společnosti zaměřené právě na jejich výrobu. A obchodní ředitel další inovativní firmy zde rozvíjí úvahu na téma, jak vyřešit problém spočívající ve skutečnosti, že i když polygrafie přichází každý rok s novými technologiemi a možnostmi, má vlastní výroba obalů svázané ruce. Vyrábět sériově, tedy levně, se zatím dají jen obaly jednoduché a standardizované konstrukce. Jeho vize však upozorňuje na možnou revoluci, kterou slibuje masové využití nové automatické výrobní linky na kompletaci obalů PocketPak. O trendech ve výrobě displejů a POS/POP materiálů jsme hovořili i s výkonným ředitelem společnosti, která již řadu let patří ke špičce českého trhu v oblasti displejů a instore designu. Zdůraznil především logický trend směřující k vysoké modifikovatelnosti produktu, protože „originální displej sofistikované konstrukce z kvalitních materiálů není vůbec levnou záležitostí“. Levný není ani reklamní hit tohoto desítiletí – 3D etikety, které nechybějí v nabídkách firem zabývajících se výrobou reklamních předmětů a jejichž počet na trhu každoročně vzrůstá. V naší prosincové nabídce nechybí ani informace o digitálním potisku obalů včetně etiket.
Poslední čtvrtletí tohoto roku bylo bohaté na předávání obalových ocenění ať už ve Francii, v jihoafrickém Kapském městě nebo v Praze. A jeden obchodní řetězec s elektronikou volá na našich stránkách SOS: Hledáme výrobce obalů pro naše produkty!!! Věřím, že se mu brzy přihlásí.
Děkuji vám všem za celoroční spolupráci, ať už ve formě odborných příspěvků či připomínek k naší práci a přeji za celou naši redakci pohodové Vánoce a šťastný nový rok 2009 plný úspěšných inovací.