logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 5/2008 HLAVNÍ TÉMA – balení nápojů a tekutin: Je plechovka lepší i pro český trh? – analýza trhu

1. září 2008
Nezařazené 0
626
SB 5/2008 HLAVNÍ TÉMA – balení nápojů a tekutin: Je plechovka lepší i pro český trh?  – analýza trhu

Pivo v plechovkách je pro české spotřebitele stále lépe akceptovatelné. To je jedním ze závěrů dvou podpůrných kampaní, které se v průběhu května až srpna uskutečnily na 18 místech v České republice pod sloganem Plechovka je lepší. Kampaně uspořádala Asociace evropských výrobců plechovek (BCME).

Záměrem BCME je pomáhat podpůrnými kampaněmi překonávat lokální předsudky na evropských trzích. Jak uvedl Göte Nylin, představitel marketingového výboru BCME, je potenciál růstu spotřeby piva v plechovkách v ČR obrovský. „Na českém trhu jsme svědky docela rozumného rozvoje, který může vést k podstatnému nárůstu prodeje piva v plechovkách. A protože je podíl tohoto piva hned na sousedním Slovensku čtyřnásobný, jsme velmi optimističtí a přepokládáme podobný vývoj na českém trhu,“ uvedl Göte Nylin.

V Makru nebo na koupališti

Kampaň byla zaměřena na zákazníky v 12 prodejnách Makro Cash & Carry a na spotřebitele na šesti vybraných koupalištích po celé ČR.
Každá z kampaní Plechovka je lepší měla jiný cíl. Akce v Makro Cash & Carry se zaměřily na podporu prodeje. Výsledkem byl prodej piva v plechovkách 31 % z oslovených zákazníků. Akce na koupalištích nabídly občanům možnost testovat pivo z plechovek a z lahví a zjistit, zda a jaký je mezi nimi rozdíl.

Plechovky u nás a v Evropě

Největšími evropskými trhy s pivem v plechovkách jsou Velká Británie a Irsko (8,2 mld. plechovek), Polsko (3,7 mld. ks), Rusko (3,6 mld. ks), Španělsko (2,7 mld. ks) a Německo (2,2 mld. ks).
Podíl plechovek na celkovém objemu prodeje baleného piva činí ve Švédsku 75 %, ve Velké Británii 69 %, v Maďarsku a Polsku 47 % a na Slovensku 21 %. V České republice se tento podíl pohybuje kolem 5 %. Optimistická očekávání zástupců BCME vycházejí také z faktu, že plnění piva do plechovek se na českém a slovenském trhu zvýšilo za prvních šest měsíců roku 2008 o 28 %.

Ladislava Caisová

Bojí se čeští spotřebitelé piva v plechovce?

Spotřeba piva v plechovkách je v České republice dlouhodobě pod evropským průměrem. Do plechovek se zde plní jen kolem 5 % výstavu piva, a to ještě značnou část plechovek s pivem výrobci vyvážejí. Spotřeba tohoto piva se na domácím trhu pohybuje jen kolem 3,5 %.

Průzkum spotřebitelských preferencí provedený (GfK) v České republice v listopadu 2007 na vzorku 662 respondentů ukázal, že:
Plechovky jsou považovány, za
• pěkné, ale drahé
• moderní s atraktivním designem
• vhodné na dovolenou

Nejkladnější vztah k plechovkám mají mladí dospělí muži (18 – 34 let). Pivo z plechovek je nejčastěji konzumováno na cestách a mimo domov. Ohledně chuti piva z plechovky přetrvávají některé mylné představy. Recyklace není považována za hlavní problém.
Úroveň znalostí o výhodách piva v plechovce je stále nízká.

Průzkum provedla agentura GfK na zakázku BCME v těchto zemích: Francie, Španělsko, Velká Británie, Belgie, Německo, Nizozemsko (vše v červenci a srpnu 2007), dále v Itálii, Dánsku, České republice, Maďarsku a Polsku (vše v listopadu 2007).
lc

 

LEGISLATIVA

TNI CEN/TR 14520 Obaly – Opakované použití – Metody vyhodnocení účinnosti systému opakovaného použití

Technická zpráva uvádí metody vyhodnocení účinnosti systému opakovaného použití v návaznosti na podíl dalšího používání opakovaně použitelného obalu. Vyhodnocení lze provést na základě:
— průměrného počtu cyklů během výpočetní doby a životnosti obalu nebo
— koeficientu opakovaného použití.
Volba metody závisí na typu systému opakovaného použití a na dostupných informacích.

ČSN EN 15543 Obalové sklo – Ústí lahví – Závitová ústí lahví pro tekutiny nesycené oxidem uhličitým

Norma stanovuje rozměry pro řadu závitových ústí pro uzávěry lahví určených pro nápoje a další produkty nesycené oxidem uhličitým, včetně hlavních rozměrů používaných u ústí typu pilfer proof standardních a s dlouhým lemem.

Stanislav Veselka, ČNI

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required