logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • V dnešním dynamickém světě obalového odvětví je klíčovou aktivitou schopnost reagovat na měnící...
  • Bývalý barman James Vyse, jehož specializací bylo míchání koktejlů, stojí za projektem...
  • Producent nápojových plechovek Ball Corporation spouští novou výrobní linku ve svém plzeňském...
  • Skupina Vetropack, výrobce skleněných obalů, jmenuje s účinností od 1. ledna 2026 Lukase...
  • Soutěž Obal roku 2025, která již 32 let oceňuje výjimečná obalová řešení a podporuje inovace v...

SB 5/2008 HLAVNÍ TÉMA – balení nápojů a tekutin: Je plechovka lepší i pro český trh? – analýza trhu

1. září 2008
Nezařazené 0
709
SB 5/2008 HLAVNÍ TÉMA – balení nápojů a tekutin: Je plechovka lepší i pro český trh?  – analýza trhu

Pivo v plechovkách je pro české spotřebitele stále lépe akceptovatelné. To je jedním ze závěrů dvou podpůrných kampaní, které se v průběhu května až srpna uskutečnily na 18 místech v České republice pod sloganem Plechovka je lepší. Kampaně uspořádala Asociace evropských výrobců plechovek (BCME).

Záměrem BCME je pomáhat podpůrnými kampaněmi překonávat lokální předsudky na evropských trzích. Jak uvedl Göte Nylin, představitel marketingového výboru BCME, je potenciál růstu spotřeby piva v plechovkách v ČR obrovský. „Na českém trhu jsme svědky docela rozumného rozvoje, který může vést k podstatnému nárůstu prodeje piva v plechovkách. A protože je podíl tohoto piva hned na sousedním Slovensku čtyřnásobný, jsme velmi optimističtí a přepokládáme podobný vývoj na českém trhu,“ uvedl Göte Nylin.

V Makru nebo na koupališti

Kampaň byla zaměřena na zákazníky v 12 prodejnách Makro Cash & Carry a na spotřebitele na šesti vybraných koupalištích po celé ČR.
Každá z kampaní Plechovka je lepší měla jiný cíl. Akce v Makro Cash & Carry se zaměřily na podporu prodeje. Výsledkem byl prodej piva v plechovkách 31 % z oslovených zákazníků. Akce na koupalištích nabídly občanům možnost testovat pivo z plechovek a z lahví a zjistit, zda a jaký je mezi nimi rozdíl.

Plechovky u nás a v Evropě

Největšími evropskými trhy s pivem v plechovkách jsou Velká Británie a Irsko (8,2 mld. plechovek), Polsko (3,7 mld. ks), Rusko (3,6 mld. ks), Španělsko (2,7 mld. ks) a Německo (2,2 mld. ks).
Podíl plechovek na celkovém objemu prodeje baleného piva činí ve Švédsku 75 %, ve Velké Británii 69 %, v Maďarsku a Polsku 47 % a na Slovensku 21 %. V České republice se tento podíl pohybuje kolem 5 %. Optimistická očekávání zástupců BCME vycházejí také z faktu, že plnění piva do plechovek se na českém a slovenském trhu zvýšilo za prvních šest měsíců roku 2008 o 28 %.

Ladislava Caisová

Bojí se čeští spotřebitelé piva v plechovce?

Spotřeba piva v plechovkách je v České republice dlouhodobě pod evropským průměrem. Do plechovek se zde plní jen kolem 5 % výstavu piva, a to ještě značnou část plechovek s pivem výrobci vyvážejí. Spotřeba tohoto piva se na domácím trhu pohybuje jen kolem 3,5 %.

Průzkum spotřebitelských preferencí provedený (GfK) v České republice v listopadu 2007 na vzorku 662 respondentů ukázal, že:
Plechovky jsou považovány, za
• pěkné, ale drahé
• moderní s atraktivním designem
• vhodné na dovolenou

Nejkladnější vztah k plechovkám mají mladí dospělí muži (18 – 34 let). Pivo z plechovek je nejčastěji konzumováno na cestách a mimo domov. Ohledně chuti piva z plechovky přetrvávají některé mylné představy. Recyklace není považována za hlavní problém.
Úroveň znalostí o výhodách piva v plechovce je stále nízká.

Průzkum provedla agentura GfK na zakázku BCME v těchto zemích: Francie, Španělsko, Velká Británie, Belgie, Německo, Nizozemsko (vše v červenci a srpnu 2007), dále v Itálii, Dánsku, České republice, Maďarsku a Polsku (vše v listopadu 2007).
lc

 

LEGISLATIVA

TNI CEN/TR 14520 Obaly – Opakované použití – Metody vyhodnocení účinnosti systému opakovaného použití

Technická zpráva uvádí metody vyhodnocení účinnosti systému opakovaného použití v návaznosti na podíl dalšího používání opakovaně použitelného obalu. Vyhodnocení lze provést na základě:
— průměrného počtu cyklů během výpočetní doby a životnosti obalu nebo
— koeficientu opakovaného použití.
Volba metody závisí na typu systému opakovaného použití a na dostupných informacích.

ČSN EN 15543 Obalové sklo – Ústí lahví – Závitová ústí lahví pro tekutiny nesycené oxidem uhličitým

Norma stanovuje rozměry pro řadu závitových ústí pro uzávěry lahví určených pro nápoje a další produkty nesycené oxidem uhličitým, včetně hlavních rozměrů používaných u ústí typu pilfer proof standardních a s dlouhým lemem.

Stanislav Veselka, ČNI

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Mondi Bupak představuje inovaci, která má smysl: ECO-CAGE jako vítěz ocenění Worldstar

V dnešním dynamickém světě obalového odvětví je klíčovou aktivitou schopnost reagovat na měnící se potřeby trhu a zákazníků. Příkladem takového úspěšného projektu je vývoj nového ECO-CAGE obalu, který vznikl v rámci spolupráce mezi firmou Mondi Bupak a jejím stávajícím zákazníkem. Zákazník oslovil společnost Mondi Bupak s požadavkem na náhradu stávajícího dřevěného košíku na jahody, který […]

Revoluce v obalech: Jak nová pravidla EU promění nakupování

„Do roku 2030 se rozloučíme s jednorázovými plasty. Je to nevyhnutelné a správné rozhodnutí pro naši budoucnost,“ říká Martin Němec, generální ředitel DS Smith Packaging pro Česko a Slovensko, o přelomovém nařízení PPWR. Představte si svět bez zbytečných plastových obalů. Evropská unie přichází s revoluční změnou v podobě nařízení PPWR (Packaging and Packaging Waste Regulation), […]

Veletrh robotických příležitostí se koná již v květnu. K vidění bude 30 robotických aplikací

Společnost FANUC založila v roce 2022 tradici vlastní akce formou veletrhu s příznačným názvem Veletrh robotických příležitostí, na které se formou přednášek a expozic s praktickými ukázkami robotů a robotických technologií prezentovala nejen FANUC jako hostitelská firma, ale také její partneři a systémoví integrátoři. Třídenní akce se také letos koná tradičně na konci května v […]

Konference Automatizace v potravinářství ukáže cesty k vyšší efektivitě nebo úsporám energií

Odborníci na výrobu potravin a nápojů se již brzy sejdou na konferenci Automatizace v potravinářství, kterou přivítá 3. až 4. dubna areál Plzeňského Prazdroje. Hlavním tématem bude digitalizace, která v tomto oboru nabývá rychle na významu a řečníci budou hovořit o možnostech zvýšení efektivity výroby nebo úspor energií, které práce s daty nabízí. Úvodním řečníkem bude Lukáš Kovanda, […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required