logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...
  • Alza umožňuje nákup drogerie do znovupoužitelných nádob Ve svém holešovickém showroomu...

SB 5/2008 HLAVNÍ TÉMA – balení nápojů a tekutin: Balená voda udržuje tempo růstu – analýza

1. září 2008
Nezařazené 0
499

Celosvětová spotřeba balené vody vzrostla meziročně o 6 %. Jak uvádí ve své nové zprávě 2008 Global Bottled Water přední poradenská společnost v oblasti nápojů Zenith International, objem spotřeby balené vody dosáhl v roce 2007 až 206 mld. litrů. Rostoucí poptávka po čisté vodě na nových (emerging) trzích tak vyvážila dopad nepříznivého letního počasí na rozvinutém trhu západní Evropy.

Asie/Australasie upevnila svou pozici největšího regionálního trhu s podílem 26,5 % na celosvětové spotřebě, když dosáhla nárůstu o 10 % objemu oproti roku 2006. Afrika i východní Evropa zaznamenaly přírůstky 14, respektive 10 %. Tyto dvě oblasti však mají nejnižší podíly na celkové spotřebě. Objemy vzrostly ve všech ostatních regionech s výjimkou západní Evropy, jejíž spotřeba mírně poklesla (o 0,2 %).
„Mediální diskuse o dopadu balené vody na životní prostředí mohla sice ovlivnit Spojené státy a západní Evropu, ale loňské vlhké léto vyvolalo v západní Evropě významnější důsledky,“ komentoval vývoj spotřeby ředitel průzkumu trhu společnosti Zenith Gary Roethenbaugh. „Odolnost celosvětového trhu balené vody ukazuje, že spotřebitelé nadále věří ve výhody spočívající v její čistotě a dostupnosti,“ dodal.

Analýza roku 2007 dále prezentuje:

• spotřeba na osobu dosáhla 30,8 l, což je o 1,4 l více než v roce 2006;
• USA a Čína zaujaly místo dvou největších národních trhů, zatímco Indonésie a Mexiko udržely náskok před Itálií na pátém místě;
• neperlivá voda dále předstihla perlivou a dosáhla 86 % celkového objemu;
• velkoobjemová balení nad 10 litrů představovala 36 % celkové spotřeby.

Čtyři největší světoví výrobci balené vody, tj. Nestlé, Danone, Coca-Cola a PepsiCo, udrželi svůj souhrnný objemový podíl 33 %. Danone i Nestlé vlastní každá tři značky z první desítky podle objemu. Prvních pět světových značek z hlediska objemu byly: Aqua od Danone, Pure Life od Nestlé, Aquafina od PepsiCo, Electropura rovněž od PepsiCo a Poland Spring od Nestlé Waters North America. Coca-Cola a PepsiCo mají po dvou značkách v první desítce.

Společnost Zenith International poskytuje podrobné předpovědi na dalších pět let podle jednotlivých zemí. Podle jejího odhadu spotřeba balené vody dále vzroste o 32 % až na 272 mld. litrů v roce 2012.

lc

Zpracováno podle podkladů ZI.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required