logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 5/2008 HLAVNÍ TÉMA – balení nápojů a tekutin: Balená voda udržuje tempo růstu – analýza

1. září 2008
Nezařazené 0
551

Celosvětová spotřeba balené vody vzrostla meziročně o 6 %. Jak uvádí ve své nové zprávě 2008 Global Bottled Water přední poradenská společnost v oblasti nápojů Zenith International, objem spotřeby balené vody dosáhl v roce 2007 až 206 mld. litrů. Rostoucí poptávka po čisté vodě na nových (emerging) trzích tak vyvážila dopad nepříznivého letního počasí na rozvinutém trhu západní Evropy.

Asie/Australasie upevnila svou pozici největšího regionálního trhu s podílem 26,5 % na celosvětové spotřebě, když dosáhla nárůstu o 10 % objemu oproti roku 2006. Afrika i východní Evropa zaznamenaly přírůstky 14, respektive 10 %. Tyto dvě oblasti však mají nejnižší podíly na celkové spotřebě. Objemy vzrostly ve všech ostatních regionech s výjimkou západní Evropy, jejíž spotřeba mírně poklesla (o 0,2 %).
„Mediální diskuse o dopadu balené vody na životní prostředí mohla sice ovlivnit Spojené státy a západní Evropu, ale loňské vlhké léto vyvolalo v západní Evropě významnější důsledky,“ komentoval vývoj spotřeby ředitel průzkumu trhu společnosti Zenith Gary Roethenbaugh. „Odolnost celosvětového trhu balené vody ukazuje, že spotřebitelé nadále věří ve výhody spočívající v její čistotě a dostupnosti,“ dodal.

Analýza roku 2007 dále prezentuje:

• spotřeba na osobu dosáhla 30,8 l, což je o 1,4 l více než v roce 2006;
• USA a Čína zaujaly místo dvou největších národních trhů, zatímco Indonésie a Mexiko udržely náskok před Itálií na pátém místě;
• neperlivá voda dále předstihla perlivou a dosáhla 86 % celkového objemu;
• velkoobjemová balení nad 10 litrů představovala 36 % celkové spotřeby.

Čtyři největší světoví výrobci balené vody, tj. Nestlé, Danone, Coca-Cola a PepsiCo, udrželi svůj souhrnný objemový podíl 33 %. Danone i Nestlé vlastní každá tři značky z první desítky podle objemu. Prvních pět světových značek z hlediska objemu byly: Aqua od Danone, Pure Life od Nestlé, Aquafina od PepsiCo, Electropura rovněž od PepsiCo a Poland Spring od Nestlé Waters North America. Coca-Cola a PepsiCo mají po dvou značkách v první desítce.

Společnost Zenith International poskytuje podrobné předpovědi na dalších pět let podle jednotlivých zemí. Podle jejího odhadu spotřeba balené vody dále vzroste o 32 % až na 272 mld. litrů v roce 2012.

lc

Zpracováno podle podkladů ZI.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required