logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

SB 5/2008 BALENÍ V OBCHODĚ: Po 201 letech další Becherovka

1. září 2008
Nezařazené 0
710
SB 5/2008 BALENÍ V OBCHODĚ: Po 201 letech další Becherovka

Zcela nový produkt, likér s názvem Becherovka Lemond, představili v polovině září v Praze zástupci společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. Jedná se o mladší sestru tradičního karlovarského likéru, jejíž chuť je založena na bázi Becherovky Originál. Nabízí jemnou, svěží ovocnou chuť, méně procent alkoholu a speciální design obalu. Je cílená především na mladší generaci spotřebitelů.


„Na vývoji nového výrobku jsme začali pracovat už v roce 2003 v rámci dlouhodobé strategie omlazení značky Becherovka. Jsem rád, že jsme z několika možných konceptů zvolili právě Becherovku Lemond, která má podle posledních průzkumů dobré ohlasy u spotřebitelů,“ uvedl Erik Čížek, marketingový ředitel společnosti. „Název nového výrobku Becherovka Lemond v sobě odráží nejen příchuť citrusových plodů, ale také jakousi lehkost bytí asociující francouzské slovo le monde – svět,“ řekl na tiskové konferenci u příležitosti představení nového produktu.

Nový recept pro nové spotřebitele

Becherovka Lemond je postavena na chuťové bázi Becherovky Original a obohacena o ovocnou složku. Charakteristická je pro ni citrusová vůně a chuť. Jednou ze složek její receptury je citrusový plod kumkvát (Fortunella hindsii), označovaný také jako trpasličí mandarinka. Patří mezi nejmenší citrusové plody, je jen 2 – 4 cm dlouhý, má výrazné aroma a pochází z Číny.
Becherovka Lemond obsahuje 20 % alkoholu a její cílovou skupinou jsou především mladší konzumenti., S tímto zaměřením byla také laboratoří v Karlových Varech a Centrálním vývojovým oddělením Pernod Ricard připravena.

Stejně jako Becherovka Original i Becherovka Lemond se vyrábí v Karlových Varech a také její receptura je tajná. Patří do kategorie hořko-bylinných či ovocných likérů a je 100% přírodním produktem. Doporučuje se konzumovat vychlazená, chladit by se však měla jen max. do -9 °C. Na rozdíl od Becherovky Original ji není dobré dávat do mrazáku, protože kvůli nižšímu obsahu alkoholu mrzne.

Tradiční láhev s netradičním designem

Design lahve pochází z autorské dílny dnes již téměř dvorního designéra Karlovarské Becherovky, Angličana Martina Blunta. Ten s vědomím historického odkazu, který Becherovka má, vytvořil z charakteristické oválné lahve moderní, atraktivní a nadčasový obal nového výrobku.
Lahev Becherovky Lemond je výsledkem kombinace dvou speciálních moderních technologií – tzv. coatingu, což je speciální povrchová úprava celé lahve vytvářející zamražený efekt, a přímo na lahev stříkané etikety.

Půllitrové čiré lahve vyrábí pro Becherovku společnost Vetropack ve sklárně Němšová, litrové pak společnost OI ve sklárně v Holzmindenu. Povrchová úprava probíhá ve firmě Deco Glas v Montabauru.
Tuto kombinaci úpravy lahve používá Becherovka jako jedna z mála společností na českém trhu.

Na tvorbě konceptu nového výrobku spolupracovala Karlovarská Becherovka s kreativní agenturou Mark BBDO, která je také autorem nadlinkové kampaně, jež bude zahrnovat televizní spot a inzerci v klubech. Velmi důležitá část komunikace bude probíhat na internetu, kde je v plánu vytvoření komunitního serveru pro mladé. Celá kampaň začíná na konci října.

Ladislava Caisová

 

Becherovka v novém skle

Dalším krokem kompletní modernizace značky Becherovka je uvedení nového skla. Společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s., si ho objednala u renomovaných designérů ze studia Koncern. Vznikly tak designově zajímavé skleničky – shooter a likérka, které inspirují ke správnému způsobu servírování Becherovky – čistou a namraženou. V těchto dnech se nové sklo dostává do restaurací, barů a klubů po celé ČR.

Moderním designem a propracovaností navazují skleničky na kvalitní rukodělnou práci českých sklářů a současně v sobě snoubí historii a kvalitu. Nové sklo tak pokračuje v tradici značky Becherovka, jejíž kalíšek je spolu s lahví oválného tvaru nezaměnitelným atributem chráněným dokonce ochrannou známkou.
Shotová sklenička je vyráběna ze sodno-draselného skla, likérka, jež vzniká v české sklárně, pro změnu z krystalínu. Oba typy jsou vyráběny technologií plně automatizovaného lisování. Skleničky jsou zvenčí naprosto jednoduché a nechávají pozorovatele, aby se soustředil na jejich vnitřní strukturální tvar, který navozuje pocit křišťálového lomu světla.

„Nebylo pro nás lehkým zadáním vytvořit nové nápojové sklo pro tak známou a pro mnoho Čechů i symbolickou značku, jakou Becherovka opravdu je,“ uvedl Jiří Přibyl, jeden ze dvojice designérů studia Koncern, které se věnuje pouze současnému designu. „Vytváření jakékoli historizující repliky nebylo naší cestou. Převrátili jsme zavedený zvyk dekorovat sklenici zvenčí a provedli dekor na vnitřní straně formou jemného lámání. Rytmika a symetričnost zlomů je náznak geometrické secese, tedy období po roce 1908. Byla to doba, v níž se Becherovka stala věhlasnou. Tento design je fúzí digitální současnosti s historickými kořeny tohoto likéru,“ upřesňuje designér.

lc, foto Filip Šlapal

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required