
Zcela nový produkt, likér s názvem Becherovka Lemond, představili v polovině září v Praze zástupci společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. Jedná se o mladší sestru tradičního karlovarského likéru, jejíž chuť je založena na bázi Becherovky Originál. Nabízí jemnou, svěží ovocnou chuť, méně procent alkoholu a speciální design obalu. Je cílená především na mladší generaci spotřebitelů.
„Na vývoji nového výrobku jsme začali pracovat už v roce 2003 v rámci dlouhodobé strategie omlazení značky Becherovka. Jsem rád, že jsme z několika možných konceptů zvolili právě Becherovku Lemond, která má podle posledních průzkumů dobré ohlasy u spotřebitelů,“ uvedl Erik Čížek, marketingový ředitel společnosti. „Název nového výrobku Becherovka Lemond v sobě odráží nejen příchuť citrusových plodů, ale také jakousi lehkost bytí asociující francouzské slovo le monde – svět,“ řekl na tiskové konferenci u příležitosti představení nového produktu.
Nový recept pro nové spotřebitele
Becherovka Lemond je postavena na chuťové bázi Becherovky Original a obohacena o ovocnou složku. Charakteristická je pro ni citrusová vůně a chuť. Jednou ze složek její receptury je citrusový plod kumkvát (Fortunella hindsii), označovaný také jako trpasličí mandarinka. Patří mezi nejmenší citrusové plody, je jen 2 – 4 cm dlouhý, má výrazné aroma a pochází z Číny.
Becherovka Lemond obsahuje 20 % alkoholu a její cílovou skupinou jsou především mladší konzumenti., S tímto zaměřením byla také laboratoří v Karlových Varech a Centrálním vývojovým oddělením Pernod Ricard připravena.
Stejně jako Becherovka Original i Becherovka Lemond se vyrábí v Karlových Varech a také její receptura je tajná. Patří do kategorie hořko-bylinných či ovocných likérů a je 100% přírodním produktem. Doporučuje se konzumovat vychlazená, chladit by se však měla jen max. do -9 °C. Na rozdíl od Becherovky Original ji není dobré dávat do mrazáku, protože kvůli nižšímu obsahu alkoholu mrzne.
Tradiční láhev s netradičním designem
Design lahve pochází z autorské dílny dnes již téměř dvorního designéra Karlovarské Becherovky, Angličana Martina Blunta. Ten s vědomím historického odkazu, který Becherovka má, vytvořil z charakteristické oválné lahve moderní, atraktivní a nadčasový obal nového výrobku.
Lahev Becherovky Lemond je výsledkem kombinace dvou speciálních moderních technologií – tzv. coatingu, což je speciální povrchová úprava celé lahve vytvářející zamražený efekt, a přímo na lahev stříkané etikety.
Půllitrové čiré lahve vyrábí pro Becherovku společnost Vetropack ve sklárně Němšová, litrové pak společnost OI ve sklárně v Holzmindenu. Povrchová úprava probíhá ve firmě Deco Glas v Montabauru.
Tuto kombinaci úpravy lahve používá Becherovka jako jedna z mála společností na českém trhu.
Na tvorbě konceptu nového výrobku spolupracovala Karlovarská Becherovka s kreativní agenturou Mark BBDO, která je také autorem nadlinkové kampaně, jež bude zahrnovat televizní spot a inzerci v klubech. Velmi důležitá část komunikace bude probíhat na internetu, kde je v plánu vytvoření komunitního serveru pro mladé. Celá kampaň začíná na konci října.
Ladislava Caisová
Becherovka v novém skle
Dalším krokem kompletní modernizace značky Becherovka je uvedení nového skla. Společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s., si ho objednala u renomovaných designérů ze studia Koncern. Vznikly tak designově zajímavé skleničky – shooter a likérka, které inspirují ke správnému způsobu servírování Becherovky – čistou a namraženou. V těchto dnech se nové sklo dostává do restaurací, barů a klubů po celé ČR.
Moderním designem a propracovaností navazují skleničky na kvalitní rukodělnou práci českých sklářů a současně v sobě snoubí historii a kvalitu. Nové sklo tak pokračuje v tradici značky Becherovka, jejíž kalíšek je spolu s lahví oválného tvaru nezaměnitelným atributem chráněným dokonce ochrannou známkou.
Shotová sklenička je vyráběna ze sodno-draselného skla, likérka, jež vzniká v české sklárně, pro změnu z krystalínu. Oba typy jsou vyráběny technologií plně automatizovaného lisování. Skleničky jsou zvenčí naprosto jednoduché a nechávají pozorovatele, aby se soustředil na jejich vnitřní strukturální tvar, který navozuje pocit křišťálového lomu světla.
„Nebylo pro nás lehkým zadáním vytvořit nové nápojové sklo pro tak známou a pro mnoho Čechů i symbolickou značku, jakou Becherovka opravdu je,“ uvedl Jiří Přibyl, jeden ze dvojice designérů studia Koncern, které se věnuje pouze současnému designu. „Vytváření jakékoli historizující repliky nebylo naší cestou. Převrátili jsme zavedený zvyk dekorovat sklenici zvenčí a provedli dekor na vnitřní straně formou jemného lámání. Rytmika a symetričnost zlomů je náznak geometrické secese, tedy období po roce 1908. Byla to doba, v níž se Becherovka stala věhlasnou. Tento design je fúzí digitální současnosti s historickými kořeny tohoto likéru,“ upřesňuje designér.
lc, foto Filip Šlapal