
Stella Artois, jednička v segmentu superprémiových piv, představila v pondělí 6. října v rámci Designbloku novou originální přepravku. Na českém trhu se s ní spotřebitelé setkají od listopadu. Design pro Pivovary Staropramen navrhl mladý, uznávaný designér Maxim Velčovský ve spolupráci se studiem Unity.
„Dokonalý design u tak běžného předmětu, jako je přepravka, je v souladu s výjimečným charakterem značky Stella Artois,“ říká Martin Jahoda, manažer prémiových značek Pivovarů Staropramen. „Maxim Velčovský dodal návrhu svoji osobitou pointu, když se nechal inspirovat podobou historického obrazu, a potvrdil tak, že umí přenášet tvar a formu do nového kontextu,“ dodává Martin Jahoda.
„Zlatý rám nebo podpis umělce jsou detaily, které jsem chtěl přenést na přepravku, protože nadsázka s využitím podoby historického obrazu mi přišla trefná,“ říká Maxim Velčovský, designér roku 2007, oceněný v rámci výroční ceny Akademie designu ČR.
Vernisáž v obchodních řetězcích
Uvedení nové originální přepravky na český trh podpoří Pivovary Staropramen netradiční aktivitou ve vybraných obchodních řetězcích s názvem Vernisáž. „Přepravku chceme spotřebitelům představit se všemi detaily, které má premiéra uměleckého díla. Před hypermarkety bude vyhrazené parkovací místo pro návštěvníky Vernisáže, u vstupu do obchodního centra budeme distribuovat věrné kopie vstupenek a na prodejní ploše u vystavené přepravky bude podlahová samolepka v podobě červeného koberce,“ komentuje promotion aktivity světové premiéry přepravky Martin Jahoda.
Představení designové přepravky Stella Artois od Maxima Velčovského je dalším příkladem spojení velkých firem a známých designérů. Podobně spolupracoval například Rony Plesl na návrhu sklenice pro Staropramen nebo Jan Čapek na návrhu nové lahve Mattoni.
Ladislava Caisová