logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 4/2008 VELETRHY: Svět balení míří do Paříže

1. července 2008
Nezařazené 0
621

Business, inovace, perspektiva – tak jsou formulovány hlavní myšlenky pro 38. ročník Mezinárodního veletrhu obalů a obalové techniky Emballage 2008, jenž se koná od 17. do 21. listopadu 2008 v Paříži. Na tiskové konferenci, která se konala tamtéž již v červnu, byly poskytnuty shrnující informace o probíhajících přípravách a chystaném průběhu.

Očekává se více než 100 000 návštěvníků (40 % ze zahraničí), kteří přijedou ze 142 zemí světa. Na výstavní ploše v Paris-Nord Villepinte se bude prezentovat 2200 společností, z nichž 53 % představí mezinárodní nabídku.

Za hlavní lákadlo pro odborníky je označován mezinárodní rozměr akce, bohaté zastoupení odborných vystavovatelů a víceoborová nabídka. Ta reaguje na veškeré trhy odběratelů a spotřebitelů obalů, ať už se jedná o potravinářské výrobky, kosmetiku, luxusní výrobky, farmacii, zdravotnictví, průmyslové zboží či výrobky denní spotřeby. Chybět nebude předvádění vystavovaných strojů za chodu a přehlídka nových trendů.

Biomateriály v kompletní nabídce

V letech 2006 až 2011 by měla spotřeba obalů z biomateriálů vzrůst o 22 % ročně (zdroj: Intertech / PIRA / červen 2007). Součástí této tendence je také zdvojnásobení jejich produkce v letech 2006 – 2008.
Na letošním veletrhu bude poprvé ve Francii prezentována kompletní sekce věnovaná pouze biomateriálům Nabídne kompletní přehled tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví včetně všech materiálových inovací a jejich nejnovějšího využití.

Plastic Eco Design Center bude vzdělávat a radit

Centrum, které vzniklo z iniciativy Allizé-Plasturgie (Alliance Zone Est de la Plasturgie- Aliance východní zóny v oblasti výroby plastů), v sobě spojuje možnosti nadnárodní francouzsko-italské sítě působící na trojí úrovni: informační, vzdělávací a průmyslového rozvoje. Cílem je poskytnout konkrétní pomoc podnikům při vývoji produktů vyráběných z plastů s co nejmenším dopadem na životní prostředí.

Během veletrhu bude Plastic Eco Design Center poskytovat zájemcům služby při využití:
– Materiautech® pro výrobky z plastů nabízející širokou škálu vzorků plastových materiálů,
– stánku ekoprojekce s veškerými nástroji vyvinutými speciálně pro výrobky z plastů,
– stánku věnovaného prototypům,
– stánku se zaměřením na zužitkování a recyklování použitých obalů.

Doprovodný program Plastic Eco Design Center uvede dvě výstavy, z nichž se bude jedna věnovat biomateriálům a druhá „ekologicky pojatým“ prvkům z oblasti obalů. V průběhu pěti dnů trvání veletrhu se budou rovněž konat volně přístupné přednášky.

Kondenzát nápadů bude oceněn

Sekce Tendence bude umístěna u vchodu do haly č. 6, kde se představí nejvýraznější a nejreprezentativnější novinky z téměř 500 nových výrobků, které vystavovatelé každoročně přivážejí. Mezinárodní porota složená z novinářů vybere letos poprvé ty nejlepší ze všech přihlášených novinek. Exponáty budou hodnoceny podle pěti hlavních kritérií: bezpečnější, praktičtější, rentabilnější, občansky ekologičtější a odlišnější produkt.

Design na kongresu Pack.Vision

Prvního Mezinárodního kongresu obalového designu se v rámci kongresu Pack.Vision zúčastní hlavní tvůrci obalových inovací. Výrobci obalů, zástupci značek, designérské agentury a mezinárodní návrhářská studia zde přednesou své analýzy v rámci dvou desítek přednášek uváděných v průběhu pěti dní konání veletrhu na témata, jako je ekodesign, biomateriály či ekologické etikety.

Třetí ročník kongresu Pack.Vision se bude konat v hale č. 6. Vstup je bezplatný pro všechny návštěvníky veletrhu. Mohou zde získat informace, diskutovat nebo se prostě seznámit s obalovými novinkami nejen hlediska marketingu či technologií, ale také z ekonomického a sociálního pohledu.

B2B jednoduše a účinně

Organizátoři veletrhu Emballage 2008 přicházejí s nabídkou zprostředkování obchodních schůzek pod názvem Gold Meetings. Tato nově zavedená služba poprvé umožní francouzským i zahraničním navrhovatelům konkrétních investičních projektů setkat se s již vytipovanými potenciálními dodavateli.
Gold Meetings jsou také příležitostí pro vystavovatele ke konkrétním a efektivním obchodním schůzkám s hlavními zástupci mezinárodního obchodu neboli s budoucími potenciálními zákazníky, kteří přinášejí své obchodní návrhy. Vystavovatelé tak mohou nabídnout své možnosti předem a lépe využít svou účast na veletrhu díky většímu počtu akcí a navazování nových kontaktů.

Umění a obal v souvislostech

Spojení umění a obalové techniky na pozadí Paříže bude námětem výstavy Umění a obal („l’Art et le Packaging). Fotografická dokumentace úzkých a pestrých vztahů mezi uměním a obaly bude nainstalovaná u každého vchodu na veletrh, a také v hale č. 6, kde přiblíží šest etap historie vývoje umění ve spojení s obalovou technikou:

Umělci zakladatelé: konec 19. století / počátek 20. století – první obaly vytvořené umělci.

Součást umění: obaly se objevují a využívají v uměleckých dílech na počátku 20. století.

Umělecká inspirace: v meziválečném období se začíná prosazovat marketing a designéři nacházející inspiraci v uměleckých dílech a uměleckých proudech.

Strategie komunikace: značky ke svému uplatnění využívají umění a umělce.

Podpora umění: obaly se stávají pro umělce zdrojem a materiálem.

Umělecké dílo: obaly se stávají výstavním exponátem, a některé jsou dokonce povýšeny na umělecké dílo.

Výstava je pořádaná ve spolupráci s Národním institutem obalového designu (Institut National du Design Packaging). Jeho prezident Fabrice Peltier je autorem knihy Umění, tvůrčí vztahy (Art, échanges créatifs; collection IdPack), jež je vydávána exkluzivně u příležitosti veletrhu EMBALLAGE 2008. V knize jsou použity originály fotografky Patricie de Gorostarzu.

IPA 2008

Současně s veletrhem Emballage proběhne od 17. do 20. listopadu Mezinárodní veletrh technologií pro výrobu potravin IPA. Se svými více než 130 tisíci návštěvníky, z nich 38 % přijíždí ze zahraničí, představuje tato akce jedno z nejvýznamnějších světových setkání potravinářského odvětví. Až 95 % návštěvníků oceňuje právě účelnost souběžného konání těchto dvou veletrhů.

Ladislava Caisová

 

Povzbudivá čísla

Několik měsíců po konání minulých veletrhů IPA a EMBALLAGE byl proveden průzkum zaměřený na investiční projekty. Po skončení ročníku 2006 osmdesát procent návštěvníků uvedlo, že mají v plánu nakupovat. Jejich důvěra v perspektivy oboru se přímo promítla do záměru koupit výrobní zařízení, což uvedlo 67 % dotázaných, s investicemi v průměrné výši 200 000 EUR (nákup výrobních zařízení 58,5 %, balicích strojů na primární balení 34,5 %, na sekundární 26 % a na terciární 29,5 %).

Trh obalů nezůstal pozadu a projevuje se stejně dynamicky se světovou výrobou v hodnotě 486 miliard USD v roce 2008 (+7 % oproti roku 2006).

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required