logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket Společnost Durst představila na...
  • Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy! V dnešní turbulentní době je nezbytné šetřit...
  • Kostičky vyrobené z recyklovaných plastových lahví? Lego tuto snahu vzdává Výrobce stavebnic...
  • Společnost Elmwood navrhuje rebrand identity značky Alpro Značka rostlinných mléčných výrobků...
  • Coca-Cola nahrádza plastové držiaky za udržateľné obaly na báze vlnitej lepenky Coca-Cola HBC...

SB 4/2008 VELETRHY: Svět balení míří do Paříže

1. července 2008
Nezařazené 0
641

Business, inovace, perspektiva – tak jsou formulovány hlavní myšlenky pro 38. ročník Mezinárodního veletrhu obalů a obalové techniky Emballage 2008, jenž se koná od 17. do 21. listopadu 2008 v Paříži. Na tiskové konferenci, která se konala tamtéž již v červnu, byly poskytnuty shrnující informace o probíhajících přípravách a chystaném průběhu.

Očekává se více než 100 000 návštěvníků (40 % ze zahraničí), kteří přijedou ze 142 zemí světa. Na výstavní ploše v Paris-Nord Villepinte se bude prezentovat 2200 společností, z nichž 53 % představí mezinárodní nabídku.

Za hlavní lákadlo pro odborníky je označován mezinárodní rozměr akce, bohaté zastoupení odborných vystavovatelů a víceoborová nabídka. Ta reaguje na veškeré trhy odběratelů a spotřebitelů obalů, ať už se jedná o potravinářské výrobky, kosmetiku, luxusní výrobky, farmacii, zdravotnictví, průmyslové zboží či výrobky denní spotřeby. Chybět nebude předvádění vystavovaných strojů za chodu a přehlídka nových trendů.

Biomateriály v kompletní nabídce

V letech 2006 až 2011 by měla spotřeba obalů z biomateriálů vzrůst o 22 % ročně (zdroj: Intertech / PIRA / červen 2007). Součástí této tendence je také zdvojnásobení jejich produkce v letech 2006 – 2008.
Na letošním veletrhu bude poprvé ve Francii prezentována kompletní sekce věnovaná pouze biomateriálům Nabídne kompletní přehled tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví včetně všech materiálových inovací a jejich nejnovějšího využití.

Plastic Eco Design Center bude vzdělávat a radit

Centrum, které vzniklo z iniciativy Allizé-Plasturgie (Alliance Zone Est de la Plasturgie- Aliance východní zóny v oblasti výroby plastů), v sobě spojuje možnosti nadnárodní francouzsko-italské sítě působící na trojí úrovni: informační, vzdělávací a průmyslového rozvoje. Cílem je poskytnout konkrétní pomoc podnikům při vývoji produktů vyráběných z plastů s co nejmenším dopadem na životní prostředí.

Během veletrhu bude Plastic Eco Design Center poskytovat zájemcům služby při využití:
– Materiautech® pro výrobky z plastů nabízející širokou škálu vzorků plastových materiálů,
– stánku ekoprojekce s veškerými nástroji vyvinutými speciálně pro výrobky z plastů,
– stánku věnovaného prototypům,
– stánku se zaměřením na zužitkování a recyklování použitých obalů.

Doprovodný program Plastic Eco Design Center uvede dvě výstavy, z nichž se bude jedna věnovat biomateriálům a druhá „ekologicky pojatým“ prvkům z oblasti obalů. V průběhu pěti dnů trvání veletrhu se budou rovněž konat volně přístupné přednášky.

Kondenzát nápadů bude oceněn

Sekce Tendence bude umístěna u vchodu do haly č. 6, kde se představí nejvýraznější a nejreprezentativnější novinky z téměř 500 nových výrobků, které vystavovatelé každoročně přivážejí. Mezinárodní porota složená z novinářů vybere letos poprvé ty nejlepší ze všech přihlášených novinek. Exponáty budou hodnoceny podle pěti hlavních kritérií: bezpečnější, praktičtější, rentabilnější, občansky ekologičtější a odlišnější produkt.

Design na kongresu Pack.Vision

Prvního Mezinárodního kongresu obalového designu se v rámci kongresu Pack.Vision zúčastní hlavní tvůrci obalových inovací. Výrobci obalů, zástupci značek, designérské agentury a mezinárodní návrhářská studia zde přednesou své analýzy v rámci dvou desítek přednášek uváděných v průběhu pěti dní konání veletrhu na témata, jako je ekodesign, biomateriály či ekologické etikety.

Třetí ročník kongresu Pack.Vision se bude konat v hale č. 6. Vstup je bezplatný pro všechny návštěvníky veletrhu. Mohou zde získat informace, diskutovat nebo se prostě seznámit s obalovými novinkami nejen hlediska marketingu či technologií, ale také z ekonomického a sociálního pohledu.

B2B jednoduše a účinně

Organizátoři veletrhu Emballage 2008 přicházejí s nabídkou zprostředkování obchodních schůzek pod názvem Gold Meetings. Tato nově zavedená služba poprvé umožní francouzským i zahraničním navrhovatelům konkrétních investičních projektů setkat se s již vytipovanými potenciálními dodavateli.
Gold Meetings jsou také příležitostí pro vystavovatele ke konkrétním a efektivním obchodním schůzkám s hlavními zástupci mezinárodního obchodu neboli s budoucími potenciálními zákazníky, kteří přinášejí své obchodní návrhy. Vystavovatelé tak mohou nabídnout své možnosti předem a lépe využít svou účast na veletrhu díky většímu počtu akcí a navazování nových kontaktů.

Umění a obal v souvislostech

Spojení umění a obalové techniky na pozadí Paříže bude námětem výstavy Umění a obal („l’Art et le Packaging). Fotografická dokumentace úzkých a pestrých vztahů mezi uměním a obaly bude nainstalovaná u každého vchodu na veletrh, a také v hale č. 6, kde přiblíží šest etap historie vývoje umění ve spojení s obalovou technikou:

Umělci zakladatelé: konec 19. století / počátek 20. století – první obaly vytvořené umělci.

Součást umění: obaly se objevují a využívají v uměleckých dílech na počátku 20. století.

Umělecká inspirace: v meziválečném období se začíná prosazovat marketing a designéři nacházející inspiraci v uměleckých dílech a uměleckých proudech.

Strategie komunikace: značky ke svému uplatnění využívají umění a umělce.

Podpora umění: obaly se stávají pro umělce zdrojem a materiálem.

Umělecké dílo: obaly se stávají výstavním exponátem, a některé jsou dokonce povýšeny na umělecké dílo.

Výstava je pořádaná ve spolupráci s Národním institutem obalového designu (Institut National du Design Packaging). Jeho prezident Fabrice Peltier je autorem knihy Umění, tvůrčí vztahy (Art, échanges créatifs; collection IdPack), jež je vydávána exkluzivně u příležitosti veletrhu EMBALLAGE 2008. V knize jsou použity originály fotografky Patricie de Gorostarzu.

IPA 2008

Současně s veletrhem Emballage proběhne od 17. do 20. listopadu Mezinárodní veletrh technologií pro výrobu potravin IPA. Se svými více než 130 tisíci návštěvníky, z nich 38 % přijíždí ze zahraničí, představuje tato akce jedno z nejvýznamnějších světových setkání potravinářského odvětví. Až 95 % návštěvníků oceňuje právě účelnost souběžného konání těchto dvou veletrhů.

Ladislava Caisová

 

Povzbudivá čísla

Několik měsíců po konání minulých veletrhů IPA a EMBALLAGE byl proveden průzkum zaměřený na investiční projekty. Po skončení ročníku 2006 osmdesát procent návštěvníků uvedlo, že mají v plánu nakupovat. Jejich důvěra v perspektivy oboru se přímo promítla do záměru koupit výrobní zařízení, což uvedlo 67 % dotázaných, s investicemi v průměrné výši 200 000 EUR (nákup výrobních zařízení 58,5 %, balicích strojů na primární balení 34,5 %, na sekundární 26 % a na terciární 29,5 %).

Trh obalů nezůstal pozadu a projevuje se stejně dynamicky se světovou výrobou v hodnotě 486 miliard USD v roce 2008 (+7 % oproti roku 2006).

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket

Durst Hawk Eye – přelom v oblasti digitálního potisku etiket Společnost Durst představila na letošním Label Expo inovativní systém pro monitorování a správu tiskového zařízení, který za pomoci AI umožňuje efektivní sledování a optimalizaci výkonu tiskáren Durst Tau RSC. Z čeho se Durst Hawk Eye skládá Senzory a snímače: Monitorují parametry, jako je teplota, vlhkost, rychlost tisku, […]

Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy!

Chraňte životní prostředí skutky, nejen slovy! V dnešní turbulentní době je nezbytné šetřit každou korunu. Naše společnost tuto situaci velmi silně vnímá a usiluje o vedení našich zákazníky k novému pohledu na vyřazené a nepotřebné palety, které nejsou odpadem, ale cenným zdrojem materiálu. Většina společností při nákupu palet přikládá velkou váhu korunovým položkám, nicméně přehlížejí […]

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required