logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 4/2008 VELETRHY: Drupa 2008 bez revolučních novinek

1. července 2008
Nezařazené 0
649

Měsíc po skončení veletrhu Interpack se brány Messe Düsseldorf otevřely znovu, tentokrát hned na dva týdny (29. 5. – 11. 6.). Konal se zde největší evropský tiskařský veletrh Drupa. I když oba veletrhy mají rozdílnou periodicitu (tři a čtyři roky), jednou za 12 let se takřka prolínají. Na letošní Drupě se prezentovalo 1970 vystavovatelů z 52 zemí světa, navštívilo ji 391 000 návštěvníků ze 138 států a 3000 novinářů z 84 zemí.

Pozici mezinárodního veletrhu potvrdila i vzrůstající tendence návštěvníků ze zahraničí, kterých letos bylo 59 %, což je o 4 % více než na předchozím ročníku. Vzrostl i zájem u mimoevropských, zvláště asijských zemí (letos 15 % oproti zhruba 13 % v roce 2004). U čínských a indických vystavovatelů došlo dokonce k 30% nárůstu. Z České republiky vystavovalo 14 firem, z nich největší expozici měla SOMA Lanškroun (272 m2).

Expozice vystavovatelů byly rozčleněny do šesti hlavních oborových sekcí. Největší část zaujímali výrobci strojů a aplikací pro všechny typy tisků. Z hlediska prodané plochy byl asi největší nárůst u digitálních technologií. Další významnou skupinou byla oblast prepress, především z hlediska SW aplikací, nátisku a dalších souvisejících systémových řešení. Významnou část tvořili i výrobci a dodavatelé zpracovatelských strojů pro realizaci obalů. Zpracovatelé plně zaplnili haly 10 a 11 a zčásti i haly 6, 2 a 12. Ve většině hal se etablovali i výrobci materiálů používaných při tisku, tedy především potiskovatelných substrátů, barev, laků, různých typů fólií včetně holografických, lentikulárních a dalších. Haly 14 a 13 byly věnovány knižním vazbám a dokončovacím procesům (finishing). S touto problematikou se však mohli návštěvníci setkat i v ostatních halách.

Doprovodné programy i v čínštině

V hale 7 se již podruhé v historii Drupy (poprvé v roce 2004) konal Drupa inovation park – dip. Letos byl převážně zacílen softwarově na nové rozhraní pro vytváření print workflow a online komunikace, tentokrát se zaměřením na transfer a výměnu dat po internetu. Dalším doprovodným programem byl Compass Session, což byly v podstatě každodenní dvouhodinové workshopy zaměřené na určitou oblast veletrhu. Tematika byla pestrá: digitální a ink jet tisk, ofset, média a mediální tvorba, web to print řešení, digitální workflow a tištěná elektronika zaměřená především na oblast RFID.

Novinkou byla drupacube, která nabízela několik seminářů tematicky zaměřených na tiskové materiály. Na tyto semináře navazovala tematická prohlídka u jednotlivých vystavovatelů. Tematicky zaměřené okružní cesty po Drupě byly i náplní Highlights Tour. Nabízeno bylo 10 tematických okruhů od oblasti prepressu přes tisk až po zpracování a dokončovací operace.

Tyto tematické okruhy byly kromě standardních evropských jazyků, jako je angličtina, němčina, španělština a francouzština, nabízeny i v čínštině.

Všechny doprovodné programy a další akce, které provázely konání veletrhu, bylo možné nalézt na servisním portálu www.drupa.de. Tento byl inovativně doplněn i o nejrůznější interaktivní nástroje – filmy, multimédia, aktuální vstupy či možnost virtuálního listování v aktuálních zprávách pomocí Flipbook interakce.

XXL formáty a zdokonalený prepress

V oblasti inovací a novinek byla však vesměs představena pouze vylepšení jednotlivých technologií a urychlení všech procesů nezbytných při přípravě a realizaci tisku. Vysloveně revoluční novinky, jak tomu bylo např. na Drupě 2000, chyběly.

Přesto letošní veletrh nastínil, jakým směrem se v následujících čtyřech letech bude tisk ubírat. Především nastává posun k větším rozměrům. Formáty XXL byly patrné zvláště u ofsetových strojů. Bude pokračovat i další nárůst objemu digitálních strojů. Digitální tisky se stávají při své stále vzrůstající kvalitě ekonomickou alternativou zvláště pro menší a střední zakázky. Zhotovování tiskových desek pro ofset se stále více rozšiřuje do oblasti CTP. Vždyť jen v České republice se odhaduje instalace zhruba 400 CTP zařízení od různých výrobců.

Asi největší rozmach tedy zažívá oblast přípravy tisku, bez níž nic nezmůže ani to nejkvalitnější tiskové zařízení. Kvalitní prepress, přenos dat a ucelené workflow přispívá ke standardizaci celého tiskového procesu. V oblasti dokončovacího zpracování je kladen největší důraz na výkon stroje a zrychlování celého procesu výroby.

Jana Žižková

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required