Letošní, čtvrtý ročník PCD kongresu a výstavy (Perfume, Cosmetics& Design), který se konal koncem ledna v Paříži v Cité des Science et de l’Industrie, byl zaměřen na inovace obalů a automatických prodejních systémů.
Během dvou dnů se mohlo 1200 manažerů světových výrobců parfémů a kosmetiky z 32 zemí zabývajících se výzkumem a vývojem obalů, nákupem obalů či marketingem setkat s 60 vystavovateli. Ti zde zastupovali hlavní dodavatele obalových materiálů, technologií a služeb.
Všichni zúčastnění měli příležitost zúčastnit se 40 přednášek o klíčových otázkách, jakými jsou: proces inovace, strategie vývoje, vztahy s dodavateli, kosmetika a její dopad na životní prostředí, vyhlídky do budoucna a nové technologie.
Prezentace vystavovatelů se týkaly inovací v obalech pro kategorii líčidla, parfémy a prostředky pro péči o krásu, tělo a hygienu v souvislostech, jakými jsou slučitelnost s ochranou životního prostředí, prodej v automatech, odebírání vzorků, výtvarné prostředky v propagaci, reklama, nanotechnologie, boj proti padělkům atd.
PCD cena deseti inovacím
K podtržení významu technologické stránky inovací, které nejsou často spotřebitelem vůbec zaznamenány, bylo uděleno 10 ocenění za novinky v balení parfémů a kosmetiky.
- Cena PCD za líčidla v kategorii Tvář (Face) byla udělena podkladovému krému Perfect Touch firmy Yves Saint Laurent, zastoupené Ericem Caulierem, vedoucím skupiny pro vývoj obalů.
___________________________________________
- Cena PCD za líčidla v kategorii Oči (Eyes) byla udělena maskaře Lash XL společnosti The Estée Lauder Companies, zastoupené Francisem Corbellinim, konstruktérem obalů, Christophem Jakobem, konstruktérem obalů, a Jonathanem Thayerem, konstruktérem obalů.
___________________________________________
- Cena PCD za líčidla v kategorii Rty (Lips) byla udělena rtěnce Rouge Allure firmy Chanel, zastoupené Francescou Bampo z oddělení marketingu líčidel, Nicolasem Castexem, konstruktérem obalů pro líčidla, a Olivierem Perrinem, vedoucím tvorby maket.
___________________________________________
- Rtěnka společnosti Lancôme Color Fever, zastoupená Yannem Morhainem, vedoucím obalů líčidel u L’Oréal Produit de Luxe International, získala zvláštní ocenění v kategorii Rty.
___________________________________________
- Cena PCD za péči v kategorii Péče o vlasy (Hair Care) byla udělena dokončovacímu krému Tec Play Ball firmy L’Oréal Professional, zastupované Anne Deauge z Inovace obalů a Christianem Revenu, vedoucím pro profesionální obaly výrobků.
___________________________________________
- Cena PCD v kategorii Péče o tělo (Body Care) byla udělena tělové vodě ARMANI code, zastupované Thierrym Rambozem, vedoucím obalů pro produkty péče a hygieny z L’Oréal Produit de Luxe International.
___________________________________________
- Cena PCD v kategorii Dámský parfém (Women’s Perfume) byla udělena parfému Palazzo firmy FENDI, zastupované Alexandrou Wolfe, vedoucí rozvoje marketingu LVMH, a Laetitií Giraudeau z vývoje obalů LVMH.
___________________________________________
- Obal parfému Elle firmy Yves Saint Laurent, zastoupené Ericem Caulierem, vedoucím skupiny pro vývoj obalů, obdržel zvláštní ocenění v kategorii Dámský parfém.
___________________________________________
- Cena PCD v kategorii Pánský parfém (Men’s Perfume) byla udělena výrobku Attitude firmy Giorgio Armani, zastoupené Francoisem Martinem, vedoucím obalů parfémů u L’Oréal Produit de Luxe International.
___________________________________________
- Obal dvojice parfémů Fuel for Life firmy DIESEL, zastoupené Pierrem Ducastinem, vedoucím obalů parfémů u L’Oréal Produit de Luxe International, získal zvláštní ocenění.
___________________________________________
Tyto ceny udělila nezávislá porota složená z novinářů specializovaných na kosmetický průmysl, odborníků na obalovou techniku a zástupců předních autorit v oboru parfémů a kosmetiky:
Noëlle Batice, novinář v oboru kosmetiky
Alain Béthune, ředitel výzkumu obalů HBC, L’Oréal
Hervé Bouix, viceprezident korporace pro nové podniky a zvláštní projekty v obalech, The Estée Lauder Inc., USA
Evelyne Dreyfus, novinářka v oboru kosmetiky
Michel Dupuis, ředitel strategie nákupů, Sociétés Bourjois & Chanel
Jean-Paul Marty, ředitel, dermatologická laboratoř farmaceutické fakulty v Châteneay Malbry, prezident SFC (Francouzské kosmetologické společnosti), expert Evropského úřadu pro bezpečnost zdravotnických výrobků
Jean-Louis Mathiez, Cinq. Pats
Charles Pileur, ředitel pro obaly, YSL Beauté
Claudie Santini, prezident Národní farmaceutické akademie
Účastníci PCD kongresu ve svých diskusních příspěvcích jednomyslně kladli důraz na kvalitu produkce, zájem o spolupráci a přátelské vztahy mezi výrobci i spotřebiteli. Pátý ročník PCD (Parfémy, kosmetika a výtvarný, konstrukční návrh) je připravován na počátek února 2009 opět v Paříži.
Ladislava Caisová
(s použitím materiálů a fotografií agentury Oriex Communication)